Hij pakt lange tekst niet...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 16:22:58
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben bezig om een input pagina te maken voor mijn site. Nu heb ik van alles al gemaakt om dit te doen en het werkt ook volledig. behalve een klein dingetje...

Als ik een tekst wil uploaden dan doet hij het goed. Totdat mijn tekst groter wordt dan dit:
Quote:
In de afgelopen weken hebben we een leuke afspraak gemaakt met Dennis van Duin en Lisa Hoogendoorn. Samen proberen zij een nieuwe strakke huisstijl neer te zetten voor de website van de Haastrechtloop. Hierbij proberen ze de folders, posters en website op elkaar te laten aansluiten. De website die u nu bezoekt is nog onder constructie.

Op deze website komt de nieuwste informatie te staan van de Haastrechtloop. Tevens worden er


Maar op de site moet een veel groter stuk tekst komen te staan. Dan geeft hij constant een error vanuit mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<form enctype="multipart/form-data" action=http://looptest.altervista.org/menu_nieuwsbericht.php method=post >
<table border="0" cellspacing="1" cellpadding="0">
    <tr>
        <td>Titel:</td>
    </tr>
    <tr>
        <td><input type="text" name="news_header" size="127" > </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Datum:</td>
        </tr>
    <tr>
            <td><input type="text" name="news_datetime" value="<?php echo date("Y-m-d") ?>" size="19" ></td>
       </tr>
    <tr>
        <td>Inhoud voorpagina:</td>
        </tr>
    <tr>
        <td> <textarea name="news_front" rows="6" cols="129"  ></textarea>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Inhoud heel bericht:</td>
       </tr>
       <tr>
        <td>
            <textarea name="news_main" rows="12" cols="129"></textarea>
        </td>
    </tr>


<tr>
        <td colspan="2">
            <input type="hidden" name="action" value="insert">
            <input type="submit" name="Submit" value="OK">
        </td>
    </tr>
</table>

</form>


Deze code werkt tevens met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
if($action=="insert"){



$news_front=$_POST['news_front'];
  $news_main=$_POST['news_main'];
  $news_header=$_POST['news_header'];
  $news_datetime=$_POST['news_datetime'];    

  $news_main=nl2br($news_main);
  $news_main=eregi_replace("\n", "", $news_main);
  $news_SQL_insert="INSERT INTO news (news_header,news_datetime,news_front,news_main) VALUES ('$news_header','$news_datetime','$news_front','$news_main')";
  $bool=mysql_query($news_SQL_insert);
  if($bool==1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('Bericht toegevoegd')</SCRIPT>";
  if($bool<>1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('Bij het toevoegen van het bericht is een fout opgetreden')</SCRIPT>";

}


Wie kan mij helpen en me uitleggen waarom hij geen grotere stukken tekst als hoofdbericht in mijn database zet?

Groeten,
Dennis
Gewijzigd op 27/11/2014 17:02:57 door Dennis van DUin
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 18:15:32
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/11/2014 16:35:22
Quote Anchor link
Waarschijnlijk heb je de database kolom 'news_main' (?) op varchar staan. De varchar kan namelijk maximaal 255 tekens opslaan. Stel deze kolom in op een longtext.
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 16:37:30
Quote Anchor link
Helaas is dat niet mijn fout, want ik heb ze beide op longtext staan...

SQL code even gemaakt zodat jullie het kunnen zien:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `news` (
  `id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `news_header` varchar(120) NOT NULL,
  `news_front` longtext NOT NULL,
  `news_main` longtext NOT NULL,
  `news_datetime` datetime NOT NULL,
  PRIMARY KEY (`id`),
  UNIQUE KEY `id_2` (`id`),
  KEY `id` (`id`),
  FULLTEXT KEY `news_front` (`news_front`)
) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=26 ;
Gewijzigd op 27/11/2014 16:40:45 door - Ariën -
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/11/2014 16:41:17
Quote Anchor link
En welke error krijg je dan?
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 16:42:08
Quote Anchor link
Die mijn code geeft:

if($bool<>1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('Bij het toevoegen van het bericht is een fout opgetreden')</SCRIPT>";


Tevens zet hij de grotere tekst er niet meer in...

Toevoeging op 27/11/2014 16:42:08:
Gewijzigd op 27/11/2014 17:03:19 door Dennis van DUin
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 16:44:01
Quote Anchor link
Beste Dennis, we hebben ook een [code][/code]-tags die je voor scripts in dit topic kan gebruiken. Dan is de boel in ieder geval beter leesbaarder.

Kan je ook vertellen om welke error het gaat? En welke tekst je invoert?

Het is handiger om mysql_error() te gebruiken, om te achterhalen waarom je query stukloopt.
Gewijzigd op 27/11/2014 16:44:37 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

27/11/2014 16:49:02
Quote Anchor link
Je stopt de data gewoon onbeveiligd in de database.
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 17:04:29
Quote Anchor link
Okee dat is gebeurd zie ik nu ;) Dat scheelt weer.

Aar, mysql error kan ik er gewoon boven zetten of niet? Ik werk om eerlijk te zijn vrij weinig met dat maar meer met zelf checken wat er gebeurd?

Tsja het gaat om een nieuwsbericht die alleen door de gene met het admin account gemaakt kan worden... Is dat dan heel kwalijk of erg?

Groeten,
Dennis
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 17:06:20
Quote Anchor link
Makkelijke weg door het aanpassen van lijn 15 in dit (alert weggelaten):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
  if($bool<>1) { echo "Bij het toevoegen van het bericht is een fout opgetreden: ".mysql_error(); }
?>


Verder raad ik altijd aan om je aanpasbare variabelen ($_POST, $_GET, $_COOKIE, $_ENV) te beveiligen met mysql_real_escape_string().
Gewijzigd op 27/11/2014 17:14:03 door - Ariën -
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 17:21:51
Quote Anchor link
Hij geeft me dan de volgende melding:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Bij het toevoegen van het bericht is een fout opgetreden: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 's en formulieren.


Groeten,
Dennis
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 17:23:39
Quote Anchor link
Ah, hij valt over een apostrof.

Gebruik mysql_real_escape_string() over je $_POST variabelen, en het zou moeten werken.
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 17:31:34
Quote Anchor link
Ik gebruik geen apostrof in de tekst maar het werkt nu wel. Wat ik alleen nu kwijt ben is mijn indeling met Enters. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik in mijn input dus een lege regel maak ik deze ook zie als ik het inlaad?
 
- SanThe -

- SanThe -

27/11/2014 17:36:02
Quote Anchor link
nl2br().
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 17:51:40
Quote Anchor link
.. en die functie dan alleen gebruiken bij het tonen van de tekst.
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 18:19:33
Quote Anchor link
Bedankt beide ;)
 
Kevin J

Kevin J

28/11/2014 10:24:15
Quote Anchor link
Aangezien je systeem maakt, gaat mijn bericht niet helemaal on topic maar ik heb 2 tips:
Gebruik mysql_real_escape_string();
en ik raad aan te verdiepen in MySQLi, dat is nieuwere en persoonlijk betere versie
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.