hoe haal je gegeven uit de database?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Gerhard l

gerhard l

07/05/2011 18:27:08
Quote Anchor link
waarom show je eigenlijk IP in gastenboek?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/05/2024 05:41:45
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/05/2011 19:20:04
Quote Anchor link
Christoph e op 07/05/2011 17:41:56:
het script werkt maar one.com had een opmerking

Ben wel benieuwd naar die opmerking...

Christoph e op 07/05/2011 17:41:56:
ps. vind je ook iets goed's aan de site? ( ik weet dat je wil helpen ;)

Om heel eerlijk te zijn: weinig. De site die ik nu zie, doet me denken aan mijn 1e hobby-site uit de jaren 90 van de vorige eeuw. We leven nu in 2011 en het is volgens mij de bedoeling dat dit een professionele/zakelijke site gaat worden.

"ps. u ip adres is: xxx.xxx.xxx.x en u provieder is zoggo en windows 7 en nog veel meer gegevens heb ik nu van u. dankzij de statestieken ( mijn opdrachtgever wil graag weten wat de bezoekers doen en of ze veel errors hebben of niet.)"
Dat iemand zoveel schrijffouten kan maken in (zo weinig) tekst.

Dat jij die gegevens hebt vind ik tot daar aan toe, maar dan hoef je ze hier nog niet ten toon te spreiden. Zie er de toegevoegde waarde niet van. Overigens klopt hetgeen er staat niet met mijn gegevens.....
Je weet ook dat je (wettelijk) verplicht bent om bezoekers er op te wijzen dat er gegevens worden opgeslagen? Zie momenteel nergens een disclaimer/privacy statement op de site.

Dat je in de opbouwfase zit, is bekend, maar als je dan pagina's af hebt, zorg dan dat de foutmeldingen weg zijn:

Warning: include(../hoofd.php): failed to open stream: No such file or directory in /customers/oldtimerbeurs-hoogstraten.be/oldtimerbeurs-hoogstraten.be/httpd.www/nederlands/info.php on line 11 Warning: include(): Failed opening '../hoofd.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php') in /customers/oldtimerbeurs-hoogstraten.be/oldtimerbeurs-hoogstraten.be/httpd.www/nederlands/info.php on line 11

Warning: include(../copyright.php): failed to open stream: No such file or directory in /customers/oldtimerbeurs-hoogstraten.be/oldtimerbeurs-hoogstraten.be/httpd.www/nederlands/info.php on line 53 Warning: include(): Failed opening '../copyright.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php') in /customers/oldtimerbeurs-hoogstraten.be/oldtimerbeurs-hoogstraten.be/httpd.www/nederlands/info.php on line 53

Of ligt dat ook allemaal aan one.com ?

"U bent altijd vrijblijvend om een fout te melden aan de webmaister " --> En die link naar webmaister (?) werkt niet.... Je komt uit op http://www.oldtimerbeurs-hoogstraten.be/nederlands/error.php?code=%20404%20Not%20Found&beschrijving=%20Deze%20pagina%20bestaat%20niet%20%28meer%29%20.&oplossing=%20Sorry%20hier%20kan%20u%20niet%27s%20aan%20doen.%20Dit%20is%20om%20de%20goede%20werkinge%20van%20de%20site%20te%20garanderen. om daar de tekst te zien staan: U bent altijd vrijblijvend om een fout te melden aan de webmaister. Hoe houd je iemand bezig :s
Gewijzigd op 07/05/2011 19:25:59 door Obelix Idefix
 

07/05/2011 19:48:14
Quote Anchor link
Waarom niet eerst even HTML, CSS en PHP leren en dan een website maken? Niet vervelend bedoeld maar nu snap je er niks van en klopt je website voor geen meter.. Iedereen kan wel alles voorkauwen maar de bedoeling is dat je het zelf snapt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/05/2011 20:08:13
Quote Anchor link
De site is echt onlogisch opgebouwd, en lijkt op een doolhof...
Doorklikken om steeds verder te gaan is gewoon not-done, en de bezoeker schrikt het al snel af.

Ook zie ik dit als nieuwsartikel:
De site is nu PHP

De titel zegt de bezoeker (die zich meer bezighoudt met Oldtimers) totaal niks. Hun hebben ook weinig met PHP te maken, vermeld liever dat de site gewoon sneller wordt, i.p.v. termen te gebruiken die voor andere niet interessant zijn.

Mijn advies, leer HTML, XHTML, CSS, en e.v.t JavaScript en Jquery als je een fatsoenlijke site wilt bouwen. Ga dan zeker NIET met tabellen werken, maar verdiep je in de wereld van HTML-elementen, semantiek (google) en div'jes.

Als je de basis van HTML kent, raad ik je aan om dan pas met PHP te beginnen.

Uiteraard kan je een CMS gebruiken om je site op te baseren, maar dit hoeft niet.

Wat je nu aan site hebt, is echt niet representatief voor een site welke je in opdracht voor iemand gemaakt hebt.
Gewijzigd op 07/05/2011 20:12:47 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

07/05/2011 20:20:56
Quote Anchor link
- Aar - op 07/05/2011 20:08:13:
Ook zie ik dit als nieuwsartikel:
De site is nu PHP


Dit is niet eens waar. De site is nog steeds in html. De html wordt misschien door php gegenereerd.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

07/05/2011 20:42:25
Quote Anchor link
Er blijkt nog een andere oldtimer site van Hoogstraten te zijn. Er vanuitgaand dat deze website een vervanger wordt lijkt het mij logisch dat je eerst ervaring gaat opdoen. Een simpele 123 w3schools tutorial vindt ik daar niet echt bij passen.
 
Php knipper

php knipper

07/05/2011 21:10:53
Quote Anchor link
genoeg!!!

1.Ik denk niet dat het de dedoeling is van het `afkraken`.

2.christophe heeftal eens gepost dat die 14 jaar is, hoe weet die dan al iets van regels. (volgens mij was hij boos geworden, en probeerde hij te laten zien dat hij ook werkende scripts heeft (hij moet die gegevens wel weer weghalen))

3.dit begon door een simpele vraag, je moet eens zien wat het is geworden.

5. hij heeft ook al gepost dat hij te snel typt en niet naakijkt

jully moesten jully schamen!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/05/2011 21:25:09
Quote Anchor link
Familie soms?

1) Heb je nooit gehoord van opbouwende kritiek? Als je dit afkraken noemt, dan zit je fout, want dat is het niet.

2) Een leeftijd is geen excuus, ik ken ook iemand die 12 jaar was en best wel goed PHP-scripts kon maken. Het gaat om de motivatie en inzet.

5) Weinig moeite om goede posts te schrijven, als je duidelijk en begrijpbaar over wilt komen moet je toch goede inzet plegen in goede berichten. Ook als iemand last heeft van dyslectie kan diegene uitstekend uit de voeten met een spellingscontrole.

Quote:
jully moesten jully schamen!

Ik zou niet weten waarom?
Gewijzigd op 07/05/2011 21:26:18 door - Ariën -
 
Christoph e

christoph e

07/05/2011 21:27:36
Quote Anchor link
danku phpknipper

de site die je nu ziet was oorspronkelijk de kladversie (staat online door de tijdsdruk). hierdoor ziet deze er slecht uit.

over de nieuwsberichten
ik heb niets te maken met die posten. mijn naam staat er bij omdat de eigenaar inlogde met mijn gegevens.

sorry dat ik gegevens opsloeg en lied zien (van de wed wist ik niets).

ik ga de site ofline zetten en sereus bewerken.

ps. ik doe enkel de website, van een andere beurs weet ik niets, sorry.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/05/2011 21:29:15
Quote Anchor link
Quote:
staat online door de tijdsdruk

Daarom is het handig om een goede planning te maken bij zulke projecten. Houd ook rekening met extra tijd.

Verder kan het best leuk zijn om sites te bouwen, maar als je sites gaat bouwen voor bedrijven, verenigingen etc. Zorg er dan voor dat je het goed beheerst. Een website is voor hun gelijk aan een visitekaartje.

Mijn advies is om het project even aan de kant te schuiven, en kennis op te doen, en over een maand of drie verder te gaan. Geloof me als je elke dag wat leert dan kan je over drie maanden een veel beter representatieve site bouwen.
Gewijzigd op 07/05/2011 21:33:11 door - Ariën -
 
Jordy nvt

Jordy nvt

07/05/2011 21:41:13
Quote Anchor link
Hoewel het bouwen van een website de beste leermethode is zou ik het niet meteen toepassen op een professionele website. De organisatie wil informatie geven over hun beurs en zoals Aar zegt staat een website minstens telijk aan een visitekaartje van het bedrijf.

Een kladversie hoor je trouwens nooit op het hoofddomein te plaatsen. Daar hebben we localhost en subdomeinen voor.
 

07/05/2011 22:41:57
Quote Anchor link
Php knipper op 07/05/2011 21:10:53:
genoeg!!!

1.Ik denk niet dat het de dedoeling is van het `afkraken`.

2.christophe heeftal eens gepost dat die 14 jaar is, hoe weet die dan al iets van regels. (volgens mij was hij boos geworden, en probeerde hij te laten zien dat hij ook werkende scripts heeft (hij moet die gegevens wel weer weghalen))

3.dit begon door een simpele vraag, je moet eens zien wat het is geworden.

5. hij heeft ook al gepost dat hij te snel typt en niet naakijkt

jully moesten jully schamen!


1. Ook wel (opbouwende)kritiek genoemd.
2. Care.. Ik kreeg ook verschrikkelijk veel (nuttige) commentaar op mijn scripts, toen was ik twaalf. Uiteindelijk heeft het wel geholpen =)
3. Gewoon een simpele vraag.. (met heel veel goede reacties).
5. Jij blijkbaar ook niet, zie dit:

"jully" => jullie
"naakijkt" => nakijkt
"dedoeling" => de bedoeling
Stap 4 vergeten?

Ik wil niet vervelend doen en je wijzen op elke fout want ik maak ook zo vaak fouten maar dit is wel heel erg...
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.