Hoe pak ik een authenticatie in in een bestand ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Davy Carmans

Davy Carmans

12/09/2013 21:20:03
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

in een pagina met een PHPgrid wil ik een EDIT onmogelijk maken als de persoon niet is ingelogd met een paswoord. Ik wil hiervoor een simpele authenticatie inbouwen. Maar bij de voorbeeld systemen die ik vind, zit het allemaal verweven in minstens 3 a 4 bestanden.

Ik zou graag gewoon een popup of zo krijgen om het paswoord in te geven op de form met de EDIT knop.

Hoe begin ik hier het best aan of zijn er voorbeelden van te vinden online ?

Groetjes en alvast bedankt,

Davy
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 10:39:50
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/09/2013 00:01:04
Quote Anchor link
een inlogsyteem is gewoon een sessie variabele aanmaken om het simpel te zeggen. een simpel inlogsysteem bestaat dan ook uit inderdaad vier 'acties':

-inlogformulier
-verwerken van het formulier & inlogfunctie
-controlefunctie of gebruiker ingelogd is
-uitlogfunctie

Het inlogformulier kun je in een hidden div of een popup zetten.
het verwerken van het formulier kan ook met AJAX zodat de pagina niet verlaten hoeft te worden
 
- SanThe -

- SanThe -

13/09/2013 01:24:13
 
Davy Carmans

Davy Carmans

18/09/2013 14:32:30
Quote Anchor link
Oeps, zag nu pas dat er antwoorden waren binnen gekomen, geen mailtje gekregen van het systeem.
Het is me idd ondertussen gelukt om op één pagina, gebruik makende van twee achterliggende PHP documenten, de login te laten doen en de afgesloten actie uit te voeren...

Bedankt allemaal !
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.