.htacces vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »
Jan Kila

Jan Kila

07/10/2021 16:00:07
Quote Anchor link
File structuur:
htdocs/mvcstruct/
- app/
- public/
- | css/
- | img/
- | js/
- |.htacces
- |index.php

Inhoud .htaccess:
<IfModule mod_rewrite.c>
Options -Multiviews
RewriteEngine On
RewriteBase /mvcstruct/public
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^(.+)$ index.php?url=$1 [QSA,L]
</IfModule>

Request URL: http://localhost:3000/mvcstruct/
Output:
Index of /mvcstruct
Parent Directory
app/
public/
OK, dat is volgens verwachting.

Request URL: http://localhost:3000/mvcstruct/public/
Output:
Hello World
OK, dat staat in index.php, prima.

Request URL: http://localhost:3000/mvcstruct/public/test.php
Output:
Not Found
The requested URL /mvcstruct/public/test.php was not found on this server.
Dit verwacht ik niet, wat doe ik verkeerd?
De file test.php zit niet in de map public; ik verwacht uitvoering van de RewriteRule en derhalve uitvoeren van index.php.
Wat doe ik verkeerd cq onvoldoende dan wel te veel?
 
PHP hulp

PHP hulp

01/06/2024 09:34:10
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

07/10/2021 17:34:40
Quote Anchor link
Wat staat er in je index.php? Is dit Apache die de 404 geeft, of misschien de afhandeling in je index.php?
 
Jan Kila

Jan Kila

07/10/2021 18:46:30
Quote Anchor link
Wat ik al zei:
Quote:
OK, dat staat in index.php, prima.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/10/2021 18:49:03
Quote Anchor link
Enkel een echo? Of doe je daar nog iets met routing?
 
Jan Kila

Jan Kila

07/10/2021 18:50:56
Quote Anchor link
Behalve "Hello World", verder helemaal niks.


Toevoeging op 07/10/2021 18:54:28:

Zet ik een file 'test.php' in de map public en dan
Request URL: http://localhost:3000/mvcstruct/public/test.php
Dan gaat ie braaf naar test.php
Wat te verwachten is want nu werken de 'RewriteCond' condities.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2021 21:12:20
Quote Anchor link
Jan Kila op 07/10/2021 16:00:07:
File structuur:
htdocs/mvcstruct/
- app/
- public/
- | css/
- | img/
- | js/
- |.htacces <----- VERKEERD GESPELD
- |index.php
 
Jan Kila

Jan Kila

07/10/2021 21:26:18
Quote Anchor link
Dat is wel de meest lullige, vandaag.
Niettemin: dank!

Inmiddels componeerde is een .htaccess, met die 's', die de .htaccess files in /app en /public overbodig maakt. Nu alleen nog deze .htaccess in de site_root:
Quote:
<files config.ini>
order allow,deny
deny from all
</files>
RewriteEngine On
Options -Indexes
Options +FollowSymLinks
RewriteBase /mvcstruct
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^(.*)$ public/index.php?url=$1 [NC,L,QSA]
 
Ivo P

Ivo P

08/10/2021 09:07:55
Quote Anchor link
ik zou het stukje "?url=$1" achterwege laten, net als QSA.

in index.php heb je toegang tot de url die in de browser getoond wordt via $_SERVER.
In mijn beleving is dat duidelijker.

Misschien ook wel, omdat ik geen urls gebruik met "/foo/test.php", maar iets als https://example.com/foo/test

Via een simpele explode() zou je die url al op kunnen delen in losse elementen en daar je ding mee doen. Zonder er rekening mee te hoeven houden dat iemand zelf al een ?url=xyz opneemt in de aanroep, en dat een deel van de inhoud ook nog url_decoded() nodig kan hebben.
 
Jan Kila

Jan Kila

08/10/2021 14:36:24
Quote Anchor link
@Ivo,
Quote:
ik zou het stukje "?url=$1" achterwege laten, net als QSA.

Ik wil van die hele .htaccess af, als dat kan.

M'n belangrijkste argument is efficiëntie. Met .htaccess schijnt het zo te zijn dat de server de gehele kerstboom van alle mappen met alle bestanden door fietst; en dat bij elke aanroep van de request URL doet. Dat lijkt me vrij inefficient; de computer is snel zat maar toch alle beetjes helpen.

Quote:
in index.php heb je toegang tot de url

Niet alleen daar, maar in alle documenten die middels "require once" doorgeeft.

Quote:
Misschien ook wel, omdat ik geen urls gebruik met "/foo/test.php", maar iets als https://example.com/foo/test

Ja, en dan via de Router doorsluizen naar het document dat je wilt genereren.

Als ik altijd en overal voortdurend, dus heel erg betrouwbaar, middels $_SERVER['REQUEST_URI'] de requested resource location inclusief de query string kan oppikken, dan is dat prima. Dat scheelt in elk geval het telkens opnieuw uitvoeren van .htaccess.



Toevoeging op 08/10/2021 15:00:11:

Een snelle test leert dat die .htaccess blijkbaar een noodzakelijk kwaad is.

Een Request URL als: "http://localhost:3000/mvcstruct/banaan" levert op:
"
Not Found
The requested URL /mvcstruct/banaan was not found on this server.
"
Ik wil dat een dergelijke URL altijd een vertaling ondergaat naar:" http://localhost:3000/mvcstruct/index.php";
Of wat hetzelfde is naar: "http://localhost:3000/mvcstruct/public/index.php" wanneer je wilt dat de rerouting naar een index.php in een map van de bestandsstructuur gaat.

Daarnaast wil ik een boodschap als:
"
Index of /mvcstruct
Parent Directory
app/
public/
"
nooit verschijnt.
En dat lukt voorzover mij bekend alleen met .htaccess

Voor een andere oplossing houd ik me aanbevolen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/10/2021 15:04:21
Quote Anchor link
Een 'kerstboom' aan een hoop regels in .htaccess vermijd je gelukkig nu ook. Nu stuur je alles door naar index.php waarbij je bestaande bestanden en directories negeert. Zelfs bijna alle frameworks doen dit truukje, en dan kan je er wel vanuit gaan dat het efficiënt zal zijn.

Een directory-listing tegengaan moet je sowieso met .htaccess doen, of nog beter: Op server-niveau configureren.
 
Jan Kila

Jan Kila

08/10/2021 19:54:38
Quote Anchor link
@Arien,
Ik zei dat net iets anders:
Quote:
Met .htaccess schijnt het zo te zijn dat de server de gehele kerstboom van alle mappen met alle bestanden door fietst; en dat bij elke aanroep van de request URL doet.

Zo'n MVC-applicatie heeft al snel een 'kerstboom' aan bestanden; en daar moet .htaccess telkens en telkens weer opnieuw bij elke request doorheen ploegen.
Tenminste, als ik het goed heb begrepen; correct me if I'm wrong, please.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/10/2021 19:58:22
Quote Anchor link
Volgens mij niet. Dat gaat toch in de routing van je applicatie?
Enige wat .htaccess doet is een soort doorsturen.
 
Jan Kila

Jan Kila

08/10/2021 20:05:29
Quote Anchor link
Nou als je gelijk hebt, valt het mee.
Maar ik meen juist dat andere te hebben gelezen; en dat is niet gemakkelijk te begrijpen; en het kan ook zijn dat degene die het schreef, het ook niet goed wist.

En ja, het gaat in elk geval in de routing van de applicatie.

En ja, óók .htaccess moet zo'n werk doen, iedere keer opnieuw.

Iemand die er voor heeft gestudeerd mag het zeggen. Vooralsnog houd ik me bij .htaccess want ik weet niet beter.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/10/2021 20:13:56
Quote Anchor link
Er is ook geen ander alternatief, je wilt immers alles requests doorsturen naar index.php, en dat gebeurt ook. Heb je een link naar dat artikel?
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

08/10/2021 21:16:16
Quote Anchor link
Als het om een fysieke sub-(sub-sub-)directory gaat, dan kijkt Apache ook in alle bovenliggende directories voor een .htaccess. Als je dus een paar lagen diep zit, dan betekent dat meerdere bestanden waar ie "doorheen moet ploegen".

Als het je eigen server is, en je kunt in de httpd.conf file editen (of conf/extra/httpd-vhosts.conf, of hoe het op jouw server ook ingestoken is), dan heeft dat verreweg de voorkeur.

Zie ook: https://httpd.apache.org/docs/2.4/howto/htaccess.html
 
Ivo P

Ivo P

08/10/2021 22:35:12
Quote Anchor link
Dat hele boom doorzoeken zal bedoeld zijn voor de situatie waar je een hele boom aan mappen hebt. Echte mappen.

En dan kan het voorkomen dat je in documentroot een .htaccess hebt, maar ook in /documentroot/scripts en in /documentroot/scripts/inloggen en in /documentroot/scripts/inloggen/queries/

en dan zal apache elk van die mappen de .htaccess gebruiken.

Maar nu heb je een andere situatie met maar 1 .htacces file. (in de documentroot).

En die doet niets als de file bestaat
en bestaat het path niet, dan wordt index.php aangesproken.

Dat is minimaal werk. En ook de enige manier om dit op te pakken
 
Jan Kila

Jan Kila

08/10/2021 22:35:42
Quote Anchor link
@Arien,
Nee, ik heb geen artikel; het is ook al vrij lang geleden dat ik dit heb gelezen.

@Rob,
Het is een remote host, daar mag ik met m'n vingers vanaf blijven.

Toevoeging op 08/10/2021 22:38:03:

@Ivo,
Je stelt me gerust, dank!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.