Htaccess werkt niet :(

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Wessel Johnson

Wessel Johnson

01/09/2007 18:17:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met m'n site en ik gebruik dus htaccess, dat werkte allemaal prima op mn localhost. Dus ik probeerde het online, en het werkte niet. Het bestand stond WEL in de lijst met bestanden van m'n site. Als htaccess niet werkt krijg ik meestal een melding. Nu dus niet. Mijn vraag: moet ik een of ander bestand configureren of "aanzetten" zodat dit werkt of is er iets goed min (zal vast niet)?

Alvast bedankt,
Wessel

Edit:

Online site: http://www.wesselb.nl
Geen commentaar op de layout aub, dat komt later ;)

Htaccess:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^~(.*)$ index.php?p_id=$1

Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wessel Johnson
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 08:31:32
 
Joren de Wit

Joren de Wit

01/09/2007 19:08:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar deze tutorial en controleer of de instellingen goed staan...
 
Martijn

Martijn

01/09/2007 19:11:00
Quote Anchor link
Met .htaccess heb je een webserver nodig die Apache gebruikt. Dit kun je controleren door het volgende scriptje even te uploaden en hem daarna te openen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?PHP echo phpinfo(); ?>


Want volgens mij kan dat wel eens de oorzaak zijn.

EDIT: ^--- wat hij zei :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

01/09/2007 19:23:00
Quote Anchor link
@Blanche, Martijn
Ik heb het geleerd van die tut XD en de instellingen op mn server staan goed, ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Voor de PHPINFO: http://www.wesselb.nl
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

01/09/2007 19:28:00
Quote Anchor link
@martijn, als je met de webdeveloper toolbar in firefox werkt kan je zien bij de response headers dat het de volgende server betreft:
Server: Apache/2.0.53 (Fedora)

@wesselB, heb je al vaker htaccess gebruikt op die server?
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

01/09/2007 19:31:00
Quote Anchor link
Nee, dit is de eerste keer
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

02/09/2007 13:02:00
Quote Anchor link
Iemand een idee?

(Ik van iets gehoord dat het met de config van mn site heeft te maken)
 
PHP Newbie

PHP Newbie

02/09/2007 13:30:00
Quote Anchor link
escape dat golfje eens
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

02/09/2007 13:46:00
Quote Anchor link
Zal ik proberen.

PS: het werkte wel op mn loclahost :S

Edit:

werkt niet.. =S
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wessel Johnson
 
Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

02/09/2007 14:52:00
Quote Anchor link
Misschien staat allowoverwrite niet goed in de httpd.conf.
Kan je wel andere dingen doen met je htaccess?
 
Rien van Hulten

Rien van Hulten

02/09/2007 14:58:00
Quote Anchor link
Ik heb hier ook een keer last van gehad. Waarschijnlijk heb je een onjuiste RewriteBase. Zet dit maar eens in je .htaccess, waarbij je rootdir zelf nog moet veranderen (de goede rootdir vind je in je phpinfo()).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteBase /~rootdir/
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

03/09/2007 07:18:00
Quote Anchor link
@M-D
Waar kan ik de httpd.conf wijzigen op mn site, nog nooit gedaan, alleen op localhost? XD

@Rien
Zal ik even naar gaan kijken, moet nu naar school. Alvast bedankt, want dit kan het zijn. :)

Edit:
typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wessel Johnson
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

03/09/2007 19:38:00
Quote Anchor link
@Rien
Waar zou ik dan moeten kijken in phpinfo(); ik kan het niet vinden :(

PS: /./ Als rootdir werkt niet.

Edit:
Ahh cmon ;) M'n vorige post was in de ochtend en nu is het avond :| Das een halve dag, toch :D


Edit:
Weer een edit. Dat komt ervan als je niet mag bumpen =P

Ik heb ergens gelezen dat ik het moet ontgrendelen ofzo op mn site in de httpd.conf, maar ik heb geen idee waar die staat. Vervolgens moest ik mn server opnieuw opstarten met een command, en dat weet ik al helemaal niet.
Dus ik blijf maar hopen dat iemand snel met de goude tip komt :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wessel Johnson
 
- SanThe -

- SanThe -

03/09/2007 19:44:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig deAfbeelding knop om je tekst aan te passen.
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

04/09/2007 15:59:00
Quote Anchor link
Woehoe, ik denk dat ik de oplossing voel!

Ik dacht, laat ik die .htaccess maar zitten en een eigen 404 page gaan maken. Wat bleek nou, ddar had je ook .htaccess voor nodig. Dus ik voer dat keurig netjes in, en wat bleek nou. Het werkte WEL online!!!

Dus iemand heeft de oplossing:
Rien:
Ik heb hier ook een keer last van gehad. Waarschijnlijk heb je een onjuiste RewriteBase. Zet dit maar eens in je .htaccess, waarbij je rootdir zelf nog moet veranderen (de goede rootdir vind je in je phpinfo()).

Alleen nou weet ik niet hoe ik aan m'n rootdir moet komen :( Je zou me heel gelukkig maken als je dan wist :)

groeten, Wessel
 
Joren de Wit

Joren de Wit

04/09/2007 16:05:00
Quote Anchor link
Controleer dan of de rewrite module wel geactiveerd is (te checken via phpinfo()) en of je AllowOverride instellingen in je httpd.conf wel goed staan.
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

04/09/2007 16:09:00
Quote Anchor link
In de phpinfo() staat dat de module is geactiveerd, en ik heb geen idee hoe ik in de httpd.conf moet komen. Misschien dat je me daarmee wilt helpen?
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

05/09/2007 07:28:00
Quote Anchor link
Iemand die de oplossing heeft?
Zo niet, dan zal ik jullie hiermee ook niet meer lastigvallen :|
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

05/09/2007 17:04:00
Quote Anchor link
Iemand nog??

Ik word er echt doodziek van dat het niet werkt, ben er al 5 dagen mee aan het kloten. Kan iemand me plzplz helpen??
 
Manaus

Manaus

05/09/2007 17:17:00
Quote Anchor link
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^~(.*)$ index.php?p_id=$1

moet je die ~ niet escapen?:P
 
Winston Smith

Winston Smith

05/09/2007 17:32:00
Quote Anchor link
Je bent al een keertje gewaarschuwd voor bumpen, en vervolgens bump je nog twee keer achter elkaar. Hardleers?

Verder kan je eens kijken in de documentatie van Apache zelf, zoek maar op mod_rewrite en dan kom je er wel. Ik neem aan dat Engels geen probleem voor je is?

Edit:
Overigens krijg ik nu een Internal Server Error op je website, dus er klopt iets nog niet helemaal ;) Controleer de error logs als je daarbij kan. Overigens kan je waarschijnlijk niet in de httpd.conf (indien je hosting huurt, wel als je zelf host maar dan had je waarschijnlijk wel geweten wat httpd.conf is en waar te vinden).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.