Htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Stefan H

stefan H

09/07/2014 21:01:13
Quote Anchor link
Hier een vraagje over htaccess ,

Wat ik graag wil is de directory blokkeren waar mijn include bestanden staan /include
In deze directory staan meerdere bestanden die via Ajax opgeroepen worden , nu wil ik dat de bezoeker doorverwezen wordt naar index in de root directory als ze naar de url www.mijndomein.nl/include gaan

Weet iemand hoe ik dit doe met htaccess

Voor de duidelijkheid het moet nog wel toegankelijk blijven voor Ajax requests ,

Ik wil graag hetzelfde voor de directory /scripts waar verschillende JavaScript bestanden staan

Alvast bedankt voor eventuele reacties
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 07:29:45
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

09/07/2014 21:11:03
Quote Anchor link
Dan zul je het moeten zoeken in Filesmatch in de .htaccess file.

http://www.askapache.com/htaccess/using-filesmatch-and-files-in-htaccess.html

Persoonlijk vind ik dat je het dan wel nodeloos ingewikkeld maakt door publieke en privé bestanden door elkaar te zetten in één directory. Ik zou toch overwegen om de publieke (ajax) uit de include directory te halen.
Gewijzigd op 09/07/2014 21:13:23 door Frank Nietbelangrijk
 
Stefan H

stefan H

09/07/2014 21:16:57
Quote Anchor link
Maar moet ik dan alle files die in deze directory staan apart opgeven met filematch , of kan ik ook heel deze directory blokkeren ?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

09/07/2014 21:33:31
Quote Anchor link
Nee je kunt in ieder geval niet heel de directory blokkeren. Er zijn twee mogelijkheden: bestanden blokkeren die aan een bepaalde match voldoen (bijv. alle bestanden die beginnen met 'include_') of je moet inderdaad alle bestandsnamen apart opgeven.
Gewijzigd op 09/07/2014 21:33:59 door Frank Nietbelangrijk
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

09/07/2014 21:42:55
Quote Anchor link
Kun je niet met een .htaccess iets doen met Deny for all ?
Zo is mij vanmiddag namelijk wel verteld, in deze post

Dan sluit je de hele map af, en als iemand dan naar (een bestand in) de map wil gaan, krijgt deze persoon een 403 (unauthorized access) error te zien.
Gewijzigd op 09/07/2014 21:44:02 door Kevin Zegikniet
 
Stefan H

stefan H

09/07/2014 21:52:48
Quote Anchor link
@ frank oke bedankt , dan moet ik denk ik alle bestand namen aanpassen dat ze beginnen met include_ ,
@kevin met deny for all worden deze bestanden ook geblokkeerd voor Ajax requests dus dit is helaas geen optie
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/07/2014 22:15:54
Quote Anchor link
Beveiligen met sessies?
 
Stefan H

stefan H

09/07/2014 22:55:00
Quote Anchor link
Hoe kan ik een directory beveiligen met sessies ?
Ik wil namelijk dat niemand naar deze directory kan gaan ook niet als er een sessie actief is
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2014 00:18:24
Quote Anchor link
Bij de bron aanpakken, de bestanden beveiligen met een sessie!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/07/2014 01:09:19
Quote Anchor link
Vraag 1)

Kun je de map met include bestanden niet in een privé-map zetten (dus een niveau hoger dan de document root)?

Vraag 2)

Of beter gezegd tip 2...

Zet gewoon een index.php bestand in de map "include" met als inhoud:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header('Location: http://www.mijnwebsite.nl/');
exit;
?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2014 01:17:26
Quote Anchor link
Een map beveiligen is zo gedaan met een index.php file.

De scripts zelf beveiligen is een ander verhaal. Deze worden door het client-side AJAX opgevraagd, hierdoor is het plaatsen ervan buiten de webroot geen oplossing.
Gewijzigd op 10/07/2014 01:19:51 door - Ariën -
 
Stefan H

stefan H

10/07/2014 01:20:21
Quote Anchor link
Oke dus index bestand dan inderdaad geen optie ,
Maar hoe moet ik het zien met sessies ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2014 01:24:12
Quote Anchor link
Op de site een random getal genereren en deze opslaan in een sessie, en hierop controleren in je AJAX-scripts via GET.
Gewijzigd op 10/07/2014 01:28:03 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/07/2014 01:46:12
Quote Anchor link
>> Oke dus index bestand dan inderdaad geen optie ,
Maar hoe moet ik het zien met sessies ?

Wat wil je nu dan eigenlijk bereiken? Als je niet wil dat mensen je bestanden rechtstreeks aanroepen, dan moet je ze buiten de public directory zetten. Of heb je daar geen toegang toe?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/07/2014 01:47:41
Quote Anchor link
Ozzie, jouw tip 2 is GEEN beveiliging. Ik hoop dat dat duidelijk is?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/07/2014 01:48:50
Quote Anchor link
@Frank:

Maar wel een antwoord op deze vraag:

>> nu wil ik dat de bezoeker doorverwezen wordt naar index in de root directory als ze naar de url www.mijndomein.nl/include gaan

Toch?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/07/2014 01:49:15
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 10/07/2014 01:46:12:
Wat wil je nu dan eigenlijk bereiken? Als je niet wil dat mensen je bestanden rechtstreeks aanroepen, dan moet je ze buiten de public directory zetten. Of heb je daar geen toegang toe?


Precies die tip had ik al helemaal aan het begin gegeven.

Toevoeging op 10/07/2014 01:56:40:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
|
 |- [private] --> hier alle php scripts waarop niet 'geland' mag worden en dus ook jouw includes
 |
 |- [www] --> de root van je website! (vanaf hier publiek toegankelijk)
      |
      |- [css] --> hier je css bestanden
      |
      |- [javascript] --> hier je javascript bestanden
      |
      |- [images] --> hier je plaatjes
      |
      |- [ajax] --> hier je ajax
      |
      |- index.php --> je homepage!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/07/2014 01:58:16
Quote Anchor link
Yup, maar er wordt niet echt op ingegaan. Ik snap ook niet helemaal wat hij wil, en waarom. Als het enkel erom gaat dat men niet mijnsite.nl/include/ kan aanroepen, dan werkt zo'n index file prima.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/07/2014 08:25:30
Quote Anchor link
Het is wel duidelijk wat Stefan wil: hij heeft Ajax-bestanden tussen de includes staan en wil dat die niet rechtstreeks worden aangeroepen, maar alleen met een Ajax-request.

Om te beginnen moet je dan, zoals Frank aangaf, de PHP-includes buiten de root opslaan en de Ajax-bestanden binnen de root, bijvoorbeeld in een map /ajax/. So far, so good, dat was eerder al uitgelegd.

Het blokkeren van directe aanroepen van Ajax-bestanden is andere koek. Je kunt dat niet waterdicht maken, omdat ze open moeten staan voor HTTP-requests. Wel kun je ze redelijk dichttimmeren met sessies, tokens en wat HTTP-headers.
 
Stefan H

stefan H

10/07/2014 08:39:56
Quote Anchor link
Oke bedankt voor de reactie

De php bestanden dus buiten de root (www)
Maar benader ik die dan, ik dacht namelijk dat alleen bestanden benaderd kunnen worden binnen de root
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2014 09:13:05
Quote Anchor link
Als je iets met PHP includeert dan kan dat ook met bestanden buiten de webroot.

Als je met AJAX een bestand uitvoert, moet deze wel bereikbaar zijn in de webroot.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.