Htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Stefan H

stefan H

09/07/2014 21:01:13
Quote Anchor link
Hier een vraagje over htaccess ,

Wat ik graag wil is de directory blokkeren waar mijn include bestanden staan /include
In deze directory staan meerdere bestanden die via Ajax opgeroepen worden , nu wil ik dat de bezoeker doorverwezen wordt naar index in de root directory als ze naar de url www.mijndomein.nl/include gaan

Weet iemand hoe ik dit doe met htaccess

Voor de duidelijkheid het moet nog wel toegankelijk blijven voor Ajax requests ,

Ik wil graag hetzelfde voor de directory /scripts waar verschillende JavaScript bestanden staan

Alvast bedankt voor eventuele reacties
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 12:41:41
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

09/07/2014 21:11:03
Quote Anchor link
Dan zul je het moeten zoeken in Filesmatch in de .htaccess file.

http://www.askapache.com/htaccess/using-filesmatch-and-files-in-htaccess.html

Persoonlijk vind ik dat je het dan wel nodeloos ingewikkeld maakt door publieke en privé bestanden door elkaar te zetten in één directory. Ik zou toch overwegen om de publieke (ajax) uit de include directory te halen.
Gewijzigd op 09/07/2014 21:13:23 door Frank Nietbelangrijk
 
Stefan H

stefan H

09/07/2014 21:16:57
Quote Anchor link
Maar moet ik dan alle files die in deze directory staan apart opgeven met filematch , of kan ik ook heel deze directory blokkeren ?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

09/07/2014 21:33:31
Quote Anchor link
Nee je kunt in ieder geval niet heel de directory blokkeren. Er zijn twee mogelijkheden: bestanden blokkeren die aan een bepaalde match voldoen (bijv. alle bestanden die beginnen met 'include_') of je moet inderdaad alle bestandsnamen apart opgeven.
Gewijzigd op 09/07/2014 21:33:59 door Frank Nietbelangrijk
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

09/07/2014 21:42:55
Quote Anchor link
Kun je niet met een .htaccess iets doen met Deny for all ?
Zo is mij vanmiddag namelijk wel verteld, in deze post

Dan sluit je de hele map af, en als iemand dan naar (een bestand in) de map wil gaan, krijgt deze persoon een 403 (unauthorized access) error te zien.
Gewijzigd op 09/07/2014 21:44:02 door Kevin Zegikniet
 
Stefan H

stefan H

09/07/2014 21:52:48
Quote Anchor link
@ frank oke bedankt , dan moet ik denk ik alle bestand namen aanpassen dat ze beginnen met include_ ,
@kevin met deny for all worden deze bestanden ook geblokkeerd voor Ajax requests dus dit is helaas geen optie
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/07/2014 22:15:54
Quote Anchor link
Beveiligen met sessies?
 
Stefan H

stefan H

09/07/2014 22:55:00
Quote Anchor link
Hoe kan ik een directory beveiligen met sessies ?
Ik wil namelijk dat niemand naar deze directory kan gaan ook niet als er een sessie actief is
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2014 00:18:24
Quote Anchor link
Bij de bron aanpakken, de bestanden beveiligen met een sessie!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/07/2014 01:09:19
Quote Anchor link
Vraag 1)

Kun je de map met include bestanden niet in een privé-map zetten (dus een niveau hoger dan de document root)?

Vraag 2)

Of beter gezegd tip 2...

Zet gewoon een index.php bestand in de map "include" met als inhoud:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header('Location: http://www.mijnwebsite.nl/');
exit;
?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2014 01:17:26
Quote Anchor link
Een map beveiligen is zo gedaan met een index.php file.

De scripts zelf beveiligen is een ander verhaal. Deze worden door het client-side AJAX opgevraagd, hierdoor is het plaatsen ervan buiten de webroot geen oplossing.
Gewijzigd op 10/07/2014 01:19:51 door - Ariën -
 
Stefan H

stefan H

10/07/2014 01:20:21
Quote Anchor link
Oke dus index bestand dan inderdaad geen optie ,
Maar hoe moet ik het zien met sessies ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2014 01:24:12
Quote Anchor link
Op de site een random getal genereren en deze opslaan in een sessie, en hierop controleren in je AJAX-scripts via GET.
Gewijzigd op 10/07/2014 01:28:03 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/07/2014 01:46:12
Quote Anchor link
>> Oke dus index bestand dan inderdaad geen optie ,
Maar hoe moet ik het zien met sessies ?

Wat wil je nu dan eigenlijk bereiken? Als je niet wil dat mensen je bestanden rechtstreeks aanroepen, dan moet je ze buiten de public directory zetten. Of heb je daar geen toegang toe?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/07/2014 01:47:41
Quote Anchor link
Ozzie, jouw tip 2 is GEEN beveiliging. Ik hoop dat dat duidelijk is?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/07/2014 01:48:50
Quote Anchor link
@Frank:

Maar wel een antwoord op deze vraag:

>> nu wil ik dat de bezoeker doorverwezen wordt naar index in de root directory als ze naar de url www.mijndomein.nl/include gaan

Toch?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/07/2014 01:49:15
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 10/07/2014 01:46:12:
Wat wil je nu dan eigenlijk bereiken? Als je niet wil dat mensen je bestanden rechtstreeks aanroepen, dan moet je ze buiten de public directory zetten. Of heb je daar geen toegang toe?


Precies die tip had ik al helemaal aan het begin gegeven.

Toevoeging op 10/07/2014 01:56:40:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
|
 |- [private] --> hier alle php scripts waarop niet 'geland' mag worden en dus ook jouw includes
 |
 |- [www] --> de root van je website! (vanaf hier publiek toegankelijk)
      |
      |- [css] --> hier je css bestanden
      |
      |- [javascript] --> hier je javascript bestanden
      |
      |- [images] --> hier je plaatjes
      |
      |- [ajax] --> hier je ajax
      |
      |- index.php --> je homepage!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/07/2014 01:58:16
Quote Anchor link
Yup, maar er wordt niet echt op ingegaan. Ik snap ook niet helemaal wat hij wil, en waarom. Als het enkel erom gaat dat men niet mijnsite.nl/include/ kan aanroepen, dan werkt zo'n index file prima.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/07/2014 08:25:30
Quote Anchor link
Het is wel duidelijk wat Stefan wil: hij heeft Ajax-bestanden tussen de includes staan en wil dat die niet rechtstreeks worden aangeroepen, maar alleen met een Ajax-request.

Om te beginnen moet je dan, zoals Frank aangaf, de PHP-includes buiten de root opslaan en de Ajax-bestanden binnen de root, bijvoorbeeld in een map /ajax/. So far, so good, dat was eerder al uitgelegd.

Het blokkeren van directe aanroepen van Ajax-bestanden is andere koek. Je kunt dat niet waterdicht maken, omdat ze open moeten staan voor HTTP-requests. Wel kun je ze redelijk dichttimmeren met sessies, tokens en wat HTTP-headers.
 
Stefan H

stefan H

10/07/2014 08:39:56
Quote Anchor link
Oke bedankt voor de reactie

De php bestanden dus buiten de root (www)
Maar benader ik die dan, ik dacht namelijk dat alleen bestanden benaderd kunnen worden binnen de root
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2014 09:13:05
Quote Anchor link
Als je iets met PHP includeert dan kan dat ook met bestanden buiten de webroot.

Als je met AJAX een bestand uitvoert, moet deze wel bereikbaar zijn in de webroot.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.