If statement werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »
Cees D

Cees D

17/03/2013 11:47:47
Quote Anchor link
Al een hele poos probeer ik erachter te komen wat er verkeerd is aan deze simpele code:

<html>
<body>
<form name="input" action="cz.php" method="post">
Titel: <input type="text" name="Titel">
<input type="submit" value="Submit">
</form>
</body>

</html>

Vervolgens wil ik het resultaat testen in "cz.php":
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
        if (isset($_POST)) {
            echo "er is post" . "<br>";
                         print_r($_POST);

        }
else {
            echo "Er is helaas geen post" . "<br>";
            print_r($_POST);
            }

?>


Het vreemde is nu dat als ik niets invul dan komt toch de melding 'er is post'. M.a.w. het script denkt dus blijkbaar dat er wel iets is 'gepost', terwijl de array leeg blijft, zo blijkt uit print_r($_POST).

Welke fout maak ik hier?
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 06:27:47
 
- SanThe -

- SanThe -

17/03/2013 11:54:09
Quote Anchor link
Dit is een foute controle:
if (isset($_POST))

Gebruik de juiste:
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
 
Cees D

Cees D

17/03/2013 12:01:27
Quote Anchor link
Ook dat werkt niet. Als ik niets invul verwacht ik dat het script retourneert wat er bij else staat. Nu blijft het script komen met 'Er is post' gevolgd door een lege array.
Gewijzigd op 17/03/2013 12:01:50 door Cees D
 
Bart V B

Bart V B

17/03/2013 12:12:01
Quote Anchor link
Laat je formulier eens zien.
Het doet vermoeden dat je daar iets met name bent vergeten.

Dan voor het posten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
{

   echo 'Er is het volgende gepost:';
   echo '<pre>';
   print_r($_POST);
   echo '</pre>';
}

?>
 
- SanThe -

- SanThe -

17/03/2013 12:12:33
Quote Anchor link
Hier werkt ie gewoon.
 
Cees D

Cees D

17/03/2013 12:19:45
Quote Anchor link
Het simpele formuliertje heb ik in mijn eerst bericht al gegeven.
Een leeg invulveld geeft nog steeds niet terug wat er bij else staat.
 
Bart V B

Bart V B

17/03/2013 12:25:44
Quote Anchor link
Ah ik zie het.
Klopt, isset set je hem alleen maar dus je moet het anders aanpakken. Overigens is dat een ander probleem als wat jij omschrijft. :)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
{

   if( !isset($_POST['Titel'] ) OR trim( $_POST['Titel'] ) == '' )
   {

     echo 'Titel is niet ingevuld!';
   }

   else
   {
       echo 'Er is het volgende gepost:';
       echo '<pre>';
       print_r($_POST);
       echo '</pre>';
   }
}

?>

EDIT typos
Gewijzigd op 17/03/2013 12:27:52 door Bart V B
 
Cees D

Cees D

17/03/2013 13:36:44
Quote Anchor link
Prachtig, dat werkt!
Maar je begrijpt dat dit slechts een test was.
Hat is de bedoeling dat, als er iets ingevuld is, je wordt doorgestuurd naar een andere pagina.
Daartoe heb ik het else statement vervangen door:
else
{
header("Location: process.php");
}

Maar dan krijg ik de beruchte waarschuwing: Warning: Cannot modify header information - headers already sent ....
Hoezo zijn er headers verzonden? Er is toch nog niets geprint op de pagina?
 
Bart V B

Bart V B

17/03/2013 18:22:14
Quote Anchor link
Dat komt waarschijnlijk omdat je eerst html output doet en dan je script starten.
Dus compleet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php

if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
{

   $error = array();
   if( !isset($_POST['Titel'] ) OR trim( $_POST['Titel'] ) == '' )
   {

     $error['titel'] = 'Titel is niet ingevuld!';
   }

   else
   {
       header('Location: process.php');
       exit();
   }
}

?>


<html>
<body>
  <form name="input" action="cz.php" method="post">
<?php
if( isset($error['titel'] ) {
    echo $error['titel'];
}

?>

Titel: <input type="text" name="Titel">
<input type="submit" value="Submit">
</form>
</body>

</html>
Gewijzigd op 17/03/2013 18:26:56 door Bart V B
 
Cees D

Cees D

17/03/2013 20:33:20
Quote Anchor link
Zeer bedankt voor het antwoord.
Inmiddels heb ik op het forum gezocht naar de beruchte melding. Zo kwam ik erachter dat er nog geen enkele output naar de browser mag zijn.
Wat bleek: mijn php script begon met een lege regel voor de php tag. Dat heb ik steeds over het hoofd gezien..... Toen ik die regel had weggehaald, was die vervelende melding ook verdwenen.

Toch nog een vraag:
Niet alleen het veld 'Titel' wil ik afvangen, meerdere velden velden staan er in die $_POST array. Wat is nu de beste manier om alle velden apart in verschillende variabelen te zetten?
Gewijzigd op 17/03/2013 20:34:49 door Cees D
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

17/03/2013 20:43:16
Quote Anchor link
Cees D op 17/03/2013 20:33:20:
Niet alleen het veld 'Titel' wil ik afvangen, meerdere velden velden staan er in die $_POST array. Wat is nu de beste manier om alle velden apart in verschillende variabelen te zetten?

Begrijp je vraag niet goed. De variabelen uit je formulier staan al in verschillende variabelen: namelijk in de $_POST-waarden.
 
Cees D

Cees D

17/03/2013 20:57:42
Quote Anchor link
Sorry voor de onduidelijkheid.
Mijn bedoeling is om in nieuwe variabelen de$_POST variabelen te zetten. Bijvoorbeeld, andere velden zijn auteur, pdf en toonsoort. Die velden wil ik in een andere variabele hebben. Bijvoorbeeld $titel=$_POST['Titel'] en $auteur=$_POST['Auteur'], etc.
Hoe kan ik dat nu op een nette en eenvoudige manier doen?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

17/03/2013 21:14:16
Quote Anchor link
Niet. Waarom zou je die waarden kopiëren? Je hebt ze toch al in de $_POST-waarden staan?
Die $_POST-waarden kun je gewoon in je script gebruiken.
Bijkomend voordeel: je weet waar ze vandaan komen (van input vanuit een formulier) en dat ze dus onveilig zijn. Niet iedereen vult het formulier in zoals jij verwacht/wilt.
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

17/03/2013 21:16:01
Quote Anchor link
In een array, of in variabele:

$var = $_POST['waarde'];

Een array:

$array = array (
$email => $_POST['email'],
$wachtwoord => $_POST['wachtwoord']
);
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.