(i)frames

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Niek s

niek s

28/08/2010 21:04:59
Quote Anchor link
Oké lekker simpel.

Wie kan mij uitleggen waarom mensen met vragen over frames nog steeds serieus geholpen worden?
Waarom het woord frame bv nog niet gecensureerd is?

En dan reacties dat het nog gebruikt word omdat men ze makkelijk vind... Zucht!

Ik denk dat je niet eens serieus genomen word met een frame website. Niet door je werkgever, en in het geval van een hobby o.i.d. Ook niet door je bezoekers.. En dat is dan nog een non-technisch argument...

Zucht.........



Niek.
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 10:34:46
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/08/2010 21:10:05
Quote Anchor link
je kan je beter afvragen wie allemaal die mensen leren dat er (i)frames bestaan
 
- SanThe -

- SanThe -

28/08/2010 23:17:22
Quote Anchor link
Gelijksoortige vraag:

Waarom gebruiken mensen nog steeds van die telefoons die je op een tafel of bureau kan zetten. Er zijn nu toch mobieltjes en dat soort spul.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

29/08/2010 09:07:34
Quote Anchor link
waarom zijn er uberhaupt nog huistelefoons? iedereen heeft al een mobiel, zelfs mijn oma van 82 xD
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/08/2010 09:21:42
Quote Anchor link
(i)frames was voor mij de enige manier om een menu aan de zijkant te maken die niet meescrolde met de content. frames is een stuk makkelijker toe te passen als je een echte beginner bent zonder php-kennis, bijvoorbeeld je buurvrouw die foto's an haar katten op internet wil zetten.
Dit uiteraard voordat ik php en div ontdekte...

Wat betreft telefoons: Als je achteraf woont is het handig als je een telefoon met altijd goed bereik hebt...
 
Niek s

niek s

29/08/2010 09:42:06
Quote Anchor link
Ik ben het niet helemaal met SanThe eens...
Een gelijksoortige vraag zou zijn: waarom er nog mensen zijn met een bakalieten telefoon?

Ik weet eerlijk gezegd niet wat makkelijker is, bij frames en bij andere oplossingen is het een kwestie van Google hoe ze gebruikt moeten worden, en dan vind je direct een kant en klaar voorbeeld op internet. Of het dan divs, frames of andere ongein is: vaak is het een werkje van copy/paste..
 
- -

- -

29/08/2010 12:34:46
Quote Anchor link
Tobias Witmer op 29/08/2010 09:21:42:
(i)frames was voor mij de enige manier om een menu aan de zijkant te maken die niet meescrolde met de content.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
#menu {
    position: fixed;
    top: 100px;
    left: 100px;
}


En je menu staat 100px van de linkerbovenhoek en blijft daar altijd staan, hoe je ook scrolt.
Gewijzigd op 29/08/2010 12:35:13 door - -
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/08/2010 13:40:12
Quote Anchor link
Jona than op 29/08/2010 12:34:46:
Tobias Witmer op 29/08/2010 09:21:42:
(i)frames was voor mij de enige manier om een menu aan de zijkant te maken die niet meescrolde met de content.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
#menu {
    position: fixed;
    top: 100px;
    left: 100px;
}


En je menu staat 100px van de linkerbovenhoek en blijft daar altijd staan, hoe je ook scrolt.


zie het laatste stukje:
Quote:
Dit uiteraard voordat ik php en div ontdekte...
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

29/08/2010 17:06:55
Quote Anchor link
Frames zijn nog steeds heel goed te gebruiken, Bijvoorbeeld voor een chatbox, is een frame een stuk sneller en veiliger te refreshen.
Maar de meesten gaan er nog steeds vanuit dat html alleen word gebruikt voor websites, en weinig andere toepassingen.
Maar dat leren jullie wel als jullie een keer iets moeilijker proberen als een normale website.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

29/08/2010 17:09:01
Quote Anchor link
ik weet dat je html voor veel dingen kan gebruiken maar een (i)frame gebruiken? bij een chatbox om die te reloaden kan je toch heel goed ajax gebruiken
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

29/08/2010 17:10:22
Quote Anchor link
Tuurlijk, je kan het ook in Java schrijven, of je maakt een .net applicatie, zolang de gebruiker maar de macht heeft over of het werkt, toch?
 
Niek s

niek s

29/08/2010 21:18:21
Quote Anchor link
Nico: heb je een idee waar je over praat? Dat leer ik wel als ik een moeilijke site moet maken?
Geloof me maat, ik heb genoeg lastige dingen gebouwd, en toch allemaal zonder die frames.
En dan praat ik nu alleen over mijn web ervaring natuurlijk...
Ook bij lastige dingen zijn er betere alternatieven voor frames. Maar daar kom je nog wel een keer achter ;). ( wie kaatst..... )

Voor een chatbox kan je toch via Ajax bv een periodical Ajax request doen op de betreffende div? Anders ben je toch je frame ook steeds aan t reloaden. Of je nou je frame of de div reload maakt verder niet uit, behalve dat frames kut zijn.

Maar ik heb geen zin in dit gezeik. Mijn vraag was waarom mensen ze nog gebruiken eigenlijk, en daar heeft nog niemand iets ZINNIGS op gezegd... ;)
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

30/08/2010 06:41:44
Quote Anchor link
Niek s op 29/08/2010 21:18:21:
Maar ik heb geen zin in dit gezeik. Mijn vraag was waarom mensen ze nog gebruiken eigenlijk, en daar heeft nog niemand iets ZINNIGS op gezegd... ;)


Zoals ik al eerder zei: Voor echte beginners zonder verstand van php is het makkelijker om frames te gebruiken dan 'eventjes' php of opmaak met css leren.
Bij iedere html-cursus die ik online tegenkom worden frames behandeld, en vaak css alleen voor opmaak van tekst en tabellen
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

30/08/2010 09:49:28
Quote Anchor link
wat is een iframe? en waar kan ik dat downloaden?
 
Niek s

niek s

30/08/2010 21:25:37
Quote Anchor link
Overdatum puntNL op 30/08/2010 09:49:28:
wat is een iframe? en waar kan ik dat downloaden?


thepiratebay.org

Over de opmerking dat het makkelijk is voor beginners, vind ik eigenlijk geen goed argument.
Je gaat iemand ook niet nederlands van 500 jaar geleden leren, omdat dat makkelijker is.
 
Ama saril

ama saril

31/08/2010 10:57:34
Quote Anchor link
ik gebruik Iframes voor 1 applicatie omdat er een soort van resultaatvenster in een raamwerk met een vaste grootte moet komen(niet mijn ontwerp trouwes). Iframes was (naar mijn mening) hier dus een goede oplossing voor. Zodat je nog steeds door de resultaten kan scrollen (wat er meer dan 1000 kunnen zijn).

Zelf doe ik alles het liefst met tables maar SOMS HEEEEEEEEL SOMS, vind ik iframes handig :P
 
Jelmer -

Jelmer -

31/08/2010 11:14:05
Quote Anchor link
Ama saril op 31/08/2010 10:57:34:
Zelf doe ik alles … met tables maar SOMS HEEEEEEEEL SOMS, vind ik iframes handig :P

Shitstorm in 3… 2… 1…
 
Ama saril

ama saril

31/08/2010 11:31:21
Quote Anchor link
Jelmer rrrr op 31/08/2010 11:14:05:
Ama saril op 31/08/2010 10:57:34:
Zelf doe ik alles … met tables maar SOMS HEEEEEEEEL SOMS, vind ik iframes handig :P

Shitstorm in 3… 2… 1…


:)
komt ook omdat ik nog niet goed met DIVS kan werken :P
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

31/08/2010 11:35:35
Quote Anchor link
Ama saril op 31/08/2010 11:31:21:
komt ook omdat ik nog niet goed met DIVS kan werken :P


komt omdat je nog niet goed met css kan werken
 
Ama saril

ama saril

31/08/2010 11:36:35
Quote Anchor link
zelfde :P
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

31/08/2010 12:29:53
Quote Anchor link
Wat zou bij, bijvoorbeeld PHPMyAdmin, een voordeel zijn van div's, ten opzichte van het Frame wat ze nu gebruiken?
Het hoeft er niet goed uit te zien, en het werkt prima, ik zie er dus 0,0 bezwaar tegen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.