include styleheet voor verzenden headers

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Crum

Bart Crum

01/03/2012 22:41:06
Quote Anchor link
Ik ben druk bezig met een script. Aangezien ik in dit script een cookie wil verwerken dat aangemaakt wordt zodra een formulier is ingevuld. Heb ik in de php een setcookie() functie verwerkt. Echter is het van belang dat deze functie bovenaan de code komt, anders krijg je de error 'headers already sent'. Het probleem is echter dat in hetzelfde stuk php als waar de functie setcookie() wordt aangeroepen ik ook enkele HTML code echo inclusief een ID selector. Deze elementen worden dus opgemaakt met behulp van CSS. Echter komt dit niet tot uiting aangezien deze elementen eerder worden gedefinieerd dan de CSS, gezien deze pas na de headers kan worden aangeroepen. Hoe los ik dit op? Het komt er dus op neer dat het stylesheet al actief moet zijn voordat de php gaat draaien..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
echo "<div id=\"dank\">
                Bedankt! De gegevens zijn succesvol opgeslagen in de database.
                <BR />
                We verheugen ons ontzettend op je/jullie komst. We zien elkaar op 16 juni!
                <BR />
                Liefs,
                <BR /><BR />
                Willemijn & Mattijs
                </div>";
                
            setcookie("bruiloft_MW", $naam);
          }
      
  }
else
  {
?>



Zoals hierboven te zien wordt er boven de functie setcookie() al een ID gedefinieerd. Echter wordt hieronder pas het stylesheet aangeroepen. Hoe zorg ik ervoor dat het stylesheet al actief is?
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.