Versio

*.inc.php bestanden

Overzicht Reageren

J V

J V

23/11/2007 10:32:00
Quote Anchor link
Ik heb een simpel vraag met waarschijlijk een zeer simpel antwoord. Op google en dit forum kon ik niet duidelijk een antwoord vinden. (via google krijg je allerlei sites met bestanden die inc.php hebben, geen uitleg)

Nu maar de vraag: Wat is nou het verschil tussen een bestand *.inc.php en een bestand *.php. Waarvoor dient dat .inc?

Groeten Jordy
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 04:18:16
Gesponsorde koppelingen:

Arend a

Arend a

23/11/2007 10:36:00
Quote Anchor link
er is geen verschil. Alleen op de manier hoe ze in php gebruikt worden, gebruiken sommige programmeurs .inc.php om aan te geven dat dit bestanden zijn die door anderen geinclude worden. Het had net zo goed .joepie.php kunnen zijn

J V

J V

23/11/2007 10:51:00
Quote Anchor link
Ok, dat is duidelijk ;), aan de hand hiervan kun je dus makkelijker zien, dat het bestanden zijn die je niet direct laat zien op je site, maar via andere bestanden laat zien (dat ze daarop dus geinclude worden)?
Ben behoorlijke beginneling, vandaar deze domme vragen.

Kasper Isgek

Kasper Isgek

23/11/2007 10:56:00
Quote Anchor link
Jep klopt. Sommige programmeurs gebruiken zo bijvoorbeeld ook *.class.php om aan te geven dat het bestand een bepaalde klasse bevat. Als je bestandsstructuur echter goed is, kan je de extensie gewoon *.php noemen. Uit de structuur zelf blijkt dan wel wat voor bestand het is.

Wes

wes

23/11/2007 10:57:00
Quote Anchor link
*.ikbenzogoed.php

J V

J V

23/11/2007 17:21:00
Quote Anchor link
@wes, dat ben je zeker ;).
Ik snap het nu, bedankt hiervoor.

Hylke

Hylke

23/11/2007 17:28:00
Quote Anchor link
=) En een voordeel van *.inc.php is dat je apache zo kan instellen dat die bestanden niet benaderd kunnen worden via de webserver =). Dat is denk ik de hoofdgedachte erachter

Luuk Schakenraad

Luuk Schakenraad

23/11/2007 17:53:00
Quote Anchor link
Dat kan toch ook met mod_rewrite?

PHP erik

PHP erik

23/11/2007 19:39:00
Quote Anchor link
Je kunt ook gewoon slechts 1 bestand in je document root zetten en de rest daarbuiten zoals de meeste mensen doen die MVC gebruiken in PHP, dan heb je uberhaupt niet met deze zooi te maken :)

Red Crew

Red Crew

23/11/2007 20:00:00
Quote Anchor link
Het grootste voordeel is dat als er iets mis is met de php configuratie dat apache de broncode niet laat zien als de extensie .inc.php is. als het gewoon .php is dan laat hij de broncode zien.

Frank -

Frank -

23/11/2007 21:12:00
Quote Anchor link
RedCrew schreef op 23.11.2007 20:00:
Het grootste voordeel is dat als er iets mis is met de php configuratie dat apache de broncode niet laat zien als de extensie .inc.php is. als het gewoon .php is dan laat hij de broncode zien.
Zie de opmerking van PHPerik, zet alles buiten de webroot en alleen datgene wat jij wilt laten zien, wordt getoond.

Arend a

Arend a

23/11/2007 22:02:00
Quote Anchor link
Apache maakt niet zozeer onderscheid tussen .inc.php en .php volgens mij. Dit moet je apart aangeven. Standaard zit er geen voordeel aan behalve het onderscheid wat je zelf maakt. En als je broncode zichtbaar is heb je zowiezo een groot probleem./

Jason de Ridder

Jason de Ridder

23/11/2007 22:14:00
Quote Anchor link
@PHPerik:

Ik snap dat je MVC even wilt noemen, maar je gooit deze jongen nu termen om z'n oren waar 'ie nog lang niet aan toe is.
Misschien is het beter om je intelligentie wat aan te passen naar het niveau van het betreffende topic.

PHP erik

PHP erik

23/11/2007 22:45:00
Quote Anchor link
Jason de Ridder schreef op 23.11.2007 22:14:
@PHPerik:

Ik snap dat je MVC even wilt noemen, maar je gooit deze jongen nu termen om z'n oren waar 'ie nog lang niet aan toe is.
Misschien is het beter om je intelligentie wat aan te passen naar het niveau van het betreffende topic.
Excuses. Maar het is niet alleen bij MVC van toepassing. Zoals Frank al zegt: je moet je includes altijd buiten je document root zetten. Er is geen reden om het in je document root te zetten. Zo kan een bestand sowieso nooit direct aangeroepen worden. Gevolg; probleem opgelost.

Overzicht Reageren