Instagram crawler

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

06/02/2015 15:30:33
Anchor link
>> Wanneer Instagram-gebruikers niet willen dat ze via mijn website gecrawld worden dat ze dan hun instagram-account geven met opgaaf van een geldige reden (zoals privacybezwaren) dat ik het account dan niet meer laat crawlen via mijn website?

Nee, dat zou een onwettige opt-out zijn: jij overtreedt de Auteurswet en je staakt dat op verzoek. Het zal toch omgekeerd moeten met een opt-in: gebruikers moeten eerst toestemming verlenen. Omdat je die toestemming alleen kunt verlenen voor je eigen materiaal, blijft de download dan dus beperkt tot je eigen foto's.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 11:19:42
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/02/2015 15:30:39
Anchor link
Milan, je bent een beetje eigenwijs hè? ;) Zal wel aan de leeftijd liggen. Eigenwijs zijn is niet altijd erg, maar wel als je uit enthousiasme beslissingen neemt die totaal verkeerd kunnen uitpakken.

Nogmaals, ik wil je waarschuwen voor waar je mee bezig bent. Er staat duidelijk dat het NIET is toegestaan.

>> Wanneer Instagram-gebruikers niet willen dat ze via mijn website gecrawld worden dat ze dan hun instagram-account geven met opgaaf van een geldige reden (zoals privacybezwaren) dat ik het account dan niet meer laat crawlen via mijn website?

Zo werkt het natuurlijk niet. Dat is de omgekeerde wereld. Het mag gewoon niet. Punt. En probeer je ook niet in allerlei bochten te wringen, want dat heeft geen zin.

Wat jij doet is simpelweg strafbaar.

>> Mocht ik het offline halen dan zet ik het op gitbub.

Ook dit raad ik je niet, aangezien je hiermee software levert voor illegale doeleinden.

Nogmaals, ik raad je aan volledig met dit project te stoppen, of gebruik te maken van de daarvoor bedoelde API. Zeg achteraf niet dat we je niet gewaarschuwd hebben ...
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

06/02/2015 15:39:37
Anchor link
Ozzie, volharding is geen slechte eigenschap. Ik denk dat Milan het project nog wel zo'n draai kan geven dat het niet meer illegaal is. Hinderlijk eigenwijs is hij ook niet, want hij pikt argumenten wel op.

Op zich is het een nuttige app: in één klik al je eigen foto's downloaden. Daar is juridisch weinig op aan te merken.

Zelf gebruik ik Instagram niet; zit zoiets er niet al in?
 
Milan Milan

Milan Milan

06/02/2015 15:42:01
Anchor link
Haha. Eigenwijs is het niet (misschien wel). Maar heb best veel tijd in het algoritme/spider gestoken, nogal zonde om het offline te halen.

Maar bedankt jongens. Topic kan gesloten worden.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/02/2015 15:47:42
Anchor link
>> Ozzie, volharding is geen slechte eigenschap.

Zeker niet. Dat zei en bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde te zeggen dat wanneer je jong bent je (meestal) nog niet alle facetten van een "zaak" geheel en wel objectief kunt bekijken (ook al denk je zelf van wel). Zeker niet als je ergens dolenthousiast over bent. Daarom mijn advies om óf te gaan werken met de bestaande API, of het project te stoppen. Het lijkt me geen pretje als je straks ineens met een fors boetebedrag wordt opgezadeld. Er zal maar iemand zijn die met die site slechts 5 foto's zipt, kun je dus wel een boete krijgen van 5 x $ 4.000. Niet echt een pretje lijkt me.

>> Eigenwijs is het niet (misschien wel).

Haha, vast wel een beetje ;) Ik herken er wel wat van mezelf in. Maar eigenwijs zijn is zeker niet iets ergs. Ik vind het een leuke en goede eigenschap.

>> Maar heb best veel tijd in het algoritme/spider gestoken, nogal zonde om het offline te halen.

Dat gevoel kan ik me voorstellen. Je kunt het ook online laten staan ... maar dan wel met alle risico's van dien :) Maar goed, de boodschap ik wel duidelijk vermoed ik zo. Succes met je keuze!
Gewijzigd op 06/02/2015 15:48:46 door Ozzie PHP
 
Milan Milan

Milan Milan

06/02/2015 15:48:20
Anchor link
Ward jouw reactie zag ik nog niet. Wat bedoel je met "zit zoiets er niet al in"?

Bij andere websites die de functionaliteit bieden, kun je plaatjes alleen met je eigen account downloaden en moet daarbij ook inloggen (dus daar wordt gebruik gemaakt van de API)

Maar ik heb dus een spider en daardoor is de API niet nodig.

Het grappige is dat ik Instagram zelf ook niet gebruik/heb.

Toevoeging op 06/02/2015 15:51:38:

@ozzie waar je haal je die 4000 euro vandaan?

Is zo'n procedure juridisch technisch gezien wel mogelijk tegen een 16-jarige?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

06/02/2015 15:53:07
Anchor link
Ik bedoelde: kun je met Instagram in één keer al je eigen foto's downloaden?

Als dat niet zo is, heb je een "business case" zoals we dat noemen: een levensvatbaar project.
Aangezien anderen dat ook zo doen (alleen eigen foto's na inloggen via de API), is het dan wel helaas niet uniek meer.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/02/2015 15:57:01
Anchor link
Milan Milan op 06/02/2015 15:48:20:
Is zo'n procedure juridisch technisch gezien wel mogelijk tegen een 16-jarige?

Ward van der Put op 06/02/2015 14:03:53:
> Dat je een schadevergoeding aan je broek kunt krijgen van een bedrag met een paar nullen.

Vier nullen, om precies te zijn: $ 150.000.

Of maar $ 4.000, maar dan wel per foto.

Milan Milan op 06/02/2015 15:48:20:
Is zo'n procedure juridisch technisch gezien wel mogelijk tegen een 16-jarige?

Lijkt me wel. Je staat niet ineens boven de wet omdat je nog geen 18 bent ofzo.
 
Milan Milan

Milan Milan

06/02/2015 15:58:34
Anchor link
Je kunt je eigen maar ook die van anderen downloaden. Maar nogmaals dan moet het specifieke account niet op privé staan.

Bij andere websites die dezelfde functionaliteit bieden, moet je inloggen en werkt het alleen bij je eigen plaatjes.

Tevens is mijn laadtijd ook sneller omdat ik gebruik maak van Amazon s3 en daar blijven de plaatjes 24 uur bewaard, gedurende die tijd kun je ze (onbeperkt) downloaden.

Het project is dus uniek tegenover de andere projecten die ongeveer dezelfse functionaliteit bieden.

Inatagram zelf biedt de functie ook niet aan om al.je foto's te downloaden.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

06/02/2015 16:09:50
Anchor link
>> Bij andere websites die dezelfde functionaliteit bieden, moet je inloggen en werkt het alleen bij je eigen plaatjes.

Dat heeft dus een reden: je kunt alleen beschikken over wat van jezelf is.

Je hebt niet alleen een privaatrechtelijk probleem (schadevergoeding aan de eigenaar betalen), maar ook een strafrechtelijk probleem: overtreden van de Auteurswet staat gelijk aan diefstal. Dus dat is de meervoudige strafkamer en eventueel een gevangenisstraf plus een strafblad. Moet je niet willen, ook niet als je 16 bent.
 
Milan Milan

Milan Milan

06/02/2015 16:17:26
Anchor link
Ja jullie hebben wel een punt. Ik laat er nog wel juridisch naar kijken. Dankjewel jongens.
 

Pagina: « vorige 1 2

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.