installatie LAMP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »
Joyce M

Joyce M

23/02/2024 16:47:20
Quote Anchor link
Ik ben na een aantal jaren weg weer eens begonnen met php en wil een testenvironment maken op mijn pc. Ik heb een computer draaien met linux mint. Ik heb apache en php8.1 geïnstalleerd en geconfigureerd met behulp van de OceanDigital site.
Apache draait en PHP ook. Ik heb de virtualhost ook draaiende. Alleen nu het probleem: Ik heb een testpagina gemaakt en opgeslagen als test.php. Ik heb in die pagina wat HTML verwerkt en wat PHP. Nu wordt alles wat in HTML staat uitgevoerd, maar niet dat wat via PHP uitgevoerd moet worden.
Dus: <p>Hallo</p> komt op het scherm in de browser, maar <p>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo "Hello"; ?>
</p> niet.
Wat gaat hier mis?
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 14:09:08
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2024 18:07:42
Quote Anchor link
Werkt dit wel?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>


Zo niet, dan ben ik benieuwd hoe je alles geïnstalleerd hebt, en welk stappenplan?
Normaal als je apt-get, yum of dnf gebruikt dan is alles gewoon werkend.
 
Joyce M

Joyce M

23/02/2024 19:14:37
Quote Anchor link
De stappen die ik uitgevoerd heb.
In de terminal:
Quote:
sudo apt update
sudo apt install apache2
sudo ufw app list:
Aplications available:
Apache
Apache Full
Apache Secure
CUPS
sudo ufw allow 'Apache'
sudo ufw status:
Status: active

To Action From
----- ------ -----
22/tcp ALLOW Anywhere
80 ALLOW Anywhere
443 ALLOW Anywhere
Apache ALLOW Anywhere
22/tcp (v6) ALLOW Anywhere (v6)
80 (v6) ALLOW Anywhere (v6)
443 (v6) ALLOW Anywhere (v6)
Apache (v6) ALLOW Anywhere (v6)
sudo systemctl status apache2:
apache2.service - The Apache HTTP Server
Loaded: loaded (/lib/systemd/system/apache2.service; enabled; vendor preset: enabled)
Active: active (running) since Fri 2024-02-23 14:37:08 CET; 3h 40min ago
Docs: https://httpd.apache.org/docs/2.4/
Process: 928 ExecStart=/usr/sbin/apachectl start (code=exited, status=0/SUCCESS)
Process: 5151 ExecReload=/usr/sbin/apachectl graceful (code=exited, status=0/SUCCESS)
Main PID: 971 (apache2)
Tasks: 8 (limit: 16530)
Memory: 7.4M
CPU: 1.009s
CGroup: /system.slice/apache2.service
?? 971 /usr/sbin/apache2 -k start
??5155 /usr/sbin/apache2 -k start
??5156 /usr/sbin/apache2 -k start
??5157 /usr/sbin/apache2 -k start
??5158 /usr/sbin/apache2 -k start
??5159 /usr/sbin/apache2 -k start
??6060 /usr/sbin/apache2 -k start
??6079 /usr/sbin/apache2 -k start

feb 23 14:37:08 ZenBook systemd[1]: Starting The Apache HTTP Server...
feb 23 14:37:08 ZenBook apachectl[944]: AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.1.1. Set the 'ServerName? directive globally to suppress this message
feb 23 14:37:08 ZenBook systemd[1]: Started The Apache HTTP Server

In the browser:
Quote:
http://your_server_ip
returns: the apache2 default page correctly

In de /var/www/html directory heb ik aangemaakt: /test.nl/public_html/test.php
De /etc/apache2.conf file heb ik ongewijzigd gelaten .
In /etc/sites-available/test.nl.conf toegevoegd:
ServerAdmin [email protected]
ServerName test.nl
ServerAlias www.test.nl
DocumentRoot /var/www/html/test.nl/public_html

In de terminal:
sudo a2dissite 000-default.conf
sudo a2ensite test.nl.conf
sudo systemctl restart apache2
sudo apache2ctl configtest:
AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.1.1. Set the 'ServerName? directive globally to suppress this message
Syntax OK

sudo nano /etc/hosts:
7.0.0.1 localhost
127.0.1.1 ZenBook
192.168.43.89 test.nl

# The following lines are desirable for IPv6 capable hosts
::1 ip6-localhost ip6-loopback
fe00::0 ip6-localnet
ff00::0 ip6-mcastprefix
ff02::1 ip6-allnodes
ff02::2 ip6-allrouters

In de file test.php staat dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head><title>TEST</title></head>
     <body>
       <div><h2>Dit is de test.php pagina in de directory van /var/www/html/test.nl/public_html/</h2></div>
      <div><h1><?php echo "Dit is de test.php pagina in de directory van /var/www/html/test.nl/public_html/"; ?></h1></div>
          <?php phpinfo(); ?>
    </body>
</html>

In de browser met localhost zie ik:
Dit is de test.php pagina in de directory van /var/www/html/test.nl/public_html/

Dus geen code die tussen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php en ?>
staat
Gewijzigd op 24/02/2024 10:47:12 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2024 20:33:07
Quote Anchor link
Dat is wel heel opmerkelijk. Is dat wat je ziet de letterlijke broncode (rechtsklik - > bron bekijken) volgens de browser?

Of zie je het direct staan? In dat geval sta je denk ik opgemaakte code te copy-pasten.
Gewijzigd op 23/02/2024 20:33:42 door - Ariën -
 
Joyce M

Joyce M

24/02/2024 08:43:03
Quote Anchor link
De inhoud van test.php is door mij aangemaakt en zie ik ook zo letterlijk in de broncode, maar dus niet op de pagina in de browser. Alles wat PHP is blijft blank.
Gewijzigd op 24/02/2024 08:46:37 door Joyce M
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/02/2024 10:45:22
Quote Anchor link
Kort gezegd:
Met deze code zie je dus enkel een heading en de tekst 'Dit staat buiten PHP-blokken.' op het eind?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<h1>PHPinfo</h1>
<?php
phpinfo();
echo "Hier staat iets!";
?>

Dit staat buiten PHP-blokken.


Erg vreemd dat de PHP-code gestript wordt?
Hoe bekijk je die pagina in je browser?
Gewijzigd op 24/02/2024 10:52:57 door - Ariën -
 
Joyce M

Joyce M

24/02/2024 15:24:56
Quote Anchor link
- Ariën - op 24/02/2024 10:45:22:
Kort gezegd:
Met deze code zie je dus enkel een heading en de tekst 'Dit staat buiten PHP-blokken.' op het eind?

Erg vreemd dat de PHP-code gestript wordt?
Hoe bekijk je die pagina in je browser?


Dat is precies wat er gebeurt. Ik snap er niets van.
Ik gebruik Mozilla, eigenlijk net zoals ik willekeurig welke andere internet pagina bekijk.
O ja, ter verificatie heb ik de pagina ook geopend in Chromium en daar gebeurt precies hetzelfde.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/02/2024 15:37:35
Quote Anchor link
Ik zie niet dat je PHP hebt geïnstalleerd. Maar dan zou je gewoon in de sourcecode in je browser je PHP-code moeten zien.

Instaleer PHP eens.
Gewijzigd op 24/02/2024 15:42:01 door - Ariën -
 
Joyce M

Joyce M

24/02/2024 15:49:12
Quote Anchor link
Is geInstalleerd.

$ php -v
PHP 8.1.2-1ubuntu2.14 (cli) (built: Aug 18 2023 11:41:11) (NTS)
Copyright (c) The PHP Group
Zend Engine v4.1.2, Copyright (c) Zend Technologies
with Zend OPcache v8.1.2-1ubuntu2.14, Copyright (c), by Zend Technologies
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/02/2024 17:33:22
Quote Anchor link
Nu pas? Of had je dat eerst al gedaan? Ik zie het niet in je stappenplan.

En wat gebeurt er als je een PHP script in de commandline uitvoert?
Gewijzigd op 24/02/2024 17:33:49 door - Ariën -
 
Joyce M

Joyce M

24/02/2024 17:43:04
Quote Anchor link
Ik heb PHP direct na apache geinstalleerd. Moet ik wellicht in de PHP installatie nog iets aanpassen? Dat heb ik niet gedaan.

- Ariën - op 24/02/2024 17:33:22:
En wat gebeurt er als je een PHP script in de commandline uitvoert?

Bedoel je de commandline in de terminal? Hoe doe je dat?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/02/2024 17:48:22
Quote Anchor link
Hoe heb je PHP geinstalleerd?
Uitvoeren in de commandline kan met:
php script.php
 
Joyce M

Joyce M

24/02/2024 17:59:44
Quote Anchor link
PHP geinstalleerd via de terminal met:
sudo apt install php

Met php script.php krijg ik een foutmelding. Dis heb ik even gegoocheld op php in de terminal. Dit is wat ik vond en gedaan heb met het volgende resultaat:
In de terminal:
$ php -a
Interactive shell

php > echo "hello world";
hello world
php >
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/02/2024 18:03:24
Quote Anchor link
Welke foutmelding? Je moet dit script uiteraard zelf aanmaken.
 
Joyce M

Joyce M

24/02/2024 18:39:16
Quote Anchor link
Gelukt. De opdracht test.php geeft in de terminal de tekst van test.php terug én de PHP-info. Misschien is hier iets in te vinden? Het PHP script wordt uitgevoerd dus.
$ php test.php
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>TEST</title>
</head>
<body>
<div><h2>Dit is de test.php pagina in de directory van /var/www/html/test.nl/public_html/</h2></div>
<div><h1>Dit is de test.php pagina in de directory van /var/www/html/test.nl/public_html/</h1></div>
phpinfo()
PHP Version => 8.1.2-1ubuntu2.14
(PHPINFO)**
</body>
</html>

(PHPINFO)**-> Hier krijg ik de PHP-info terug. Dat is heel veel tekst, dus nu nog even niet gekopieerd. Kun je daarin misschien iets vinden? Zal ik het posten?
Gewijzigd op 24/02/2024 18:40:57 door Joyce M
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/02/2024 18:43:19
Quote Anchor link
Dus PHP werkt in de commandline perfect.
Ik heb het idee dat Apache er nog niks mee doet omdat je de PHP-Apache library niet hebt meegeïnstalleerd.

Dus verwijder PHP eens, en installeer het eens met de Apache lib erbij:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
apt remove php
apt install php libapache2-mod-php

En daarna even Apache herstarten.

Houd wel in gedachten dat PHP 8.1 enkel nog security updates krijgt.
Gewijzigd op 24/02/2024 18:46:10 door - Ariën -
 
Joyce M

Joyce M

24/02/2024 18:57:55
Quote Anchor link
Gedaan.
Ik krijg een foutmelding voor de configuratie van libapache2-mod-php8.1 -> fout 1
Een afhankelijkheidsprobleem voorkomt dat de libapache2-mod-php8.1 geconfigureerd wordt.
E: Subprocess /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
Gewijzigd op 24/02/2024 19:09:45 door Joyce M
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/02/2024 19:17:59
Quote Anchor link
Heb je PHP eerst verwijderd?

Verder zijn Nederlandse foutmeldingen best irritant met zoeken op internet :-P
Gewijzigd op 24/02/2024 19:19:54 door - Ariën -
 
Joyce M

Joyce M

25/02/2024 08:59:46
Quote Anchor link
Omdat de errormelding niet specifiek met LAMP te maken had, ben ik overnieuw begonnen. In plaats van $ sudo apt install php, heb ik nu $ sudo apt install php libapache2-mod-php gebruikt.
En het werkt! Daar zat dus de fout. Heel erg bedankt voor je hulp, ik kan weer vooruit.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/02/2024 09:32:25
Quote Anchor link
Fijn om te horen :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.