Installatie Zend framework

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »
Synaps Framework

Synaps Framework

21/09/2010 21:38:52
Quote Anchor link
Hiephoi,

Weet niet of dit de beste plaats is, maar dit was de enige plek waar ze over frameworks praten in de omschrijving.

Mijn vraag: Is het echt noodzakelijk te gaan rond kutten met een .bat bestand om te kunnen werken met het zend framework? Ik zit al die documentatie te lezen en ze hebben het alleen over dat .bat bestand welke je nodig hebt om te kunnen extracten?

Is er geen normale weg; hieronder versta ik dat ik die zooi upload en een index pagina kan aanmaken welke het MCV gedeelte aanroept.

Ik heb het al een keer geprobeerd met zend studie. Echter maakt deze zon rare constructie aan dat mijn hele host over de zeikt raakt met 505 errors.

Enige posts die ik kan vinden over hoe ik het graag wil hebben stammen uit 2008. Met wel te verstaan verouderde zend framework.

Ik hoor hier wel vaker dingen over het zend framework dus hopelijk kan iemand mij uitleggen hoe ik het aan de praat ga krijgen!

Cheers in advanced.
 
PHP hulp

PHP hulp

23/05/2024 01:22:54
 
Jelmer -

Jelmer -

21/09/2010 22:58:01
Quote Anchor link
Volgens mij zijn die .bat bestanden alleen maar onderdeel van Zend_Tool, wat vooral bedoeld is om via een interface de configuratie te veranderen (?) en snel template-bestanden voor je controllers en models te maken. ZF zelf is en blijft gewoon PHP code, uploaden, ervoor zorgen dat het ergens staat, bij voorkeur in je include path, en zorgen dat Apache (of PHP, als je cgi gebruikt) de bestanden kan lezen (en uitvoeren?) zou voldoende moeten zijn.
 
Synaps Framework

Synaps Framework

21/09/2010 23:01:55
Quote Anchor link
Jelmer, met het uploaden bedoel je dus het gehele Zend mapje uploaden waar alle classes instaan? Hoe bepaal ik die include path? Is dat een folder buiten de root? Zoja kan ik dat zelf aanmaken of moet dat via mijn host? Daarnaast mis ik nog een stuk script waarmee ik het geheel kan aanroepen en het MCV gebeuren start. Heeft iemand daar een voorbeeld van?
 
Hipska BE

Hipska BE

21/09/2010 23:06:19
Quote Anchor link
Voorbeeld kan je vast wel bij tutorials vinden.

En je php classes e.d. (dus ook die van Zend) zet je bij voorkeur altijd buiten de webroot, zodat mensen er niet zomaar via http aankunnen. Bij een goede host kan je dat via de ftp (of ssh) verbinding. Indien niet, dan heb je pech en zul je ze wel in de webroot moeten zetten.
 
Jelmer -

Jelmer -

21/09/2010 23:15:09
Quote Anchor link
Je kan ook heel include_path even achterwege laten als je niet weet wat het is, en gewoon "include" gebruiken zoals je dat dan waarschijnlijk wel kent, door ernaar te verwijzen.

Heb je tutorials over ZF gelezen? Ik meende dat je een bootstrap.php moet maken (of dat dat in iig handig is) en daarin een autoloader aanmaakt, zodat je in ieder geval van het includen van de rest van het framework niet meer hoeft om te kijken. Verder zal je een front-controller moeten aanmaken, en die aan je mvc moeten hangen. En bootstrap.php zal je in index.php moeten includen en daar zal je de frontcontroller moeten starten oid. index.php is immers het bestand waar meestal alles begint.

Maar dit zit toch wel ergens in een examples-mapje wanneer je ZF download? En anders staat het sowieso in een tutorial.
 
Synaps Framework

Synaps Framework

22/09/2010 21:55:15
Quote Anchor link
Heb ik het geheel zo ongeveer aan de praat, beland ik bij het .htaccess bestand.

Omdat mijn host op windows servers werkt gebruik ik IsapiRewrite4.ini voor de rewrite rules. Echter, als ik dan de condities upload zoals het in de documentatie staat krijg ik een dikke 404 error.

Iemand hier ook problemen mee gehad?

.htaccess
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^.*$ - [NC,L]
RewriteRule ^.*$ /index.php [NC,L]


Misschien handig om mijn structuur erbij te zetten? het mapje wwwroot is mijn root zoals de naam je misschien al heeft doen vermoeden

Afbeelding
Gewijzigd op 22/09/2010 22:11:22 door Synaps Framework
 
Pim -

Pim -

22/09/2010 23:17:10
Quote Anchor link
.htaccess werkt slechts op apache. Google hier eens op
 
Synaps Framework

Synaps Framework

22/09/2010 23:18:15
Quote Anchor link
Synaps Framework op 22/09/2010 21:55:15:
Omdat mijn host op windows servers werkt gebruik ik IsapiRewrite4.ini voor de rewrite rules.


Wat ik hierin zet werkt precies hetzelfde als in een .htaccess bestand.
 
Jelmer -

Jelmer -

23/09/2010 00:03:17
Quote Anchor link
Kan je index.php wel rechtstreeks aanroepen? Wat als je die slash voor index.php weghaalt? Wordt die 404 gemaakt door IIS, of door ZF zelf? Wat als je de handelingen op http://framework.zend.com/wiki/display/ZFDEV/Configuring+Your+URL+Rewriter volgt?
Gewijzigd op 23/09/2010 00:04:37 door Jelmer -
 
Synaps Framework

Synaps Framework

23/09/2010 09:33:14
Quote Anchor link
Jelmer. Nee dat kon niet. de root, dus http://www.site.nl veranderde in een 404.
Echter, heb ik naar je link bekeken. Ik heb de rewrite nu wat veranderd, en nu kan ik de pagina wel openen, maar de rest niks. zoals http://www.site.nl/test/.

Mijn Rewrite is momenteel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule !\.(js|ico|gif|jpg|png|css)$ index.php


Ik heb de setHttpResponseCode(*); uitgecommenteerd, dus ik neem aan ZF de header niet verzend.
 
Niels K

Niels K

23/09/2010 10:22:30
Quote Anchor link
Je krijgt een witte pagina bedoel je?
 
Synaps Framework

Synaps Framework

23/09/2010 10:30:20
Quote Anchor link
Nee ik krijg een 404
 
Niels K

Niels K

23/09/2010 10:33:31
Quote Anchor link
Ok. En wat is je error handler tot nu toe?
 
Synaps Framework

Synaps Framework

23/09/2010 10:37:46
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
class ErrorController extends Zend_Controller_Action {

    public function errorAction() {
        $errors = $this->_getParam('error_handler');
 
        switch ($errors->type) {
            case
Zend_Controller_Plugin_ErrorHandler::EXCEPTION_NO_ROUTE:
            case
Zend_Controller_Plugin_ErrorHandler::EXCEPTION_NO_CONTROLLER:
            case
Zend_Controller_Plugin_ErrorHandler::EXCEPTION_NO_ACTION:
                // 404 error -- controller or action not found
                //$this->getResponse()->setHttpResponseCode(404);

                $this->view->message = 'Page not found';
                break;

            default:

                // application error
                //$this->getResponse()->setHttpResponseCode(500);

                $this->view->message = 'Application error';
                break;
        }

 
        $this->view->exception = $errors->exception;
        $this->view->request   = $errors->request;
    }
}

?>
 
Pim -

Pim -

23/09/2010 11:45:02
Quote Anchor link
Maar krijg je die 404 van apache of gaat het wel door het ZF?

Toevoeging op 23/09/2010 11:45:02:

Maar krijg je die 404 van apache of gaat het wel door het ZF?
 
Niels K

Niels K

23/09/2010 11:53:47
Quote Anchor link
En als je die cases even opdeelt, welke specifieke error krijg je dan?

Route, controller of action?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.