Javascript content slideshow

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roberto Beer

Roberto Beer

22/03/2007 12:18:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb de opdracht gekregen om een website te ontwerpen voor een atletiekvereniging. Nu zou ik het wel mooi vinden om op die site een content slider te maken. Zoeentje die je misschien kent van insidegamer.nl, ign.com of oranje.nl

Je ziet ze steeds vaker. Dit wil ik graag met Javascript realiseren. Ik wil switchen tussen 3 artikelen. Dan zou ik het in zo'n array zetten:

article_titel[0] = 'Trainingen zijn weer begonnen';
article_undertitle[0] = 'En het werd tijd!';
article_image[0] = 'artikel0.jpg';

(x3)

die inhoud haalt ie dan via PHP uit de database 'artikelen'. (de laatste 3 artikelen oid).

Ik wil graag dat de inhoud om de zoveel seconden verspringt. Iemand een idee hoe ik dat zou kunnen maken?
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 17:15:58
 
Marien xD

Marien xD

22/03/2007 12:23:00
Quote Anchor link
Zoek maar eens op setTimeOut of setInterval hiermee kan je iets laten herhalen. en het wijzigen kan je gewoon met element.innerHTML doen bijvoorbeeld.
 
Roberto Beer

Roberto Beer

22/03/2007 13:18:00
Quote Anchor link
Ik heb nu zoiets als dit:

var tekst = new Array();
tekst[0] = 'Machtig mooi';
tekst[1] = 'Dit gaat op tijd';
tekst[2] = 'En deze ook';

var current = 0;
function advance(){
if(tekst[current]) {
document.getElementById("tekst").innerHTML = tekst[current];
}
current++;
}

var the_show = "";
function startShow() {
the_show = setInterval("advance();", 5000);
};

<body onLoad="startShow()">

<div id="tekst"></div>

Wat hier het probleem is, is dat er op het begin nog niets wordt laten zien. Pas na 5 seconden. Het eerste artikel zou dus in die div moeten staan bij het laden van de pagina, maar die wil ik liever vanuit de array geladen hebben.

Ook springt ie nog niet van 3 terug naar 1.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.