Javascript / DHTML guru's vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Toine vd P

Toine vd P

16/12/2007 12:37:00
Quote Anchor link
Beste ontwikkelaars,

ik heb twee DIV's ( te weten DIV a en DIV b ) met een absolute positie die ik kan verschuiven ( als een venster in Windows (R) ). Waarneer ik met (v.b.) DIV a over DIV b heenga wil ik het ID naam van DIV b kunnen ophalen ( de onderste ) .

Ik gokte persoonlijk op iets met childNodes of parentNode, maar ik kom er niet uit.

Iets met "event.target.className" of event.target.getAttribute("id") ( maar dan enkele niveau's dieper en dus niet op het huidige target ! ) :(
Wie kan mij uit de brand helpen ?

Bij voorbaat dank,

Twan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Toine vd P
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 13:18:15
 
Toine vd P

Toine vd P

16/12/2007 13:12:00
Quote Anchor link
Misschien iemand een idee ?
Elke meedenkgedachte is welkom !

Jongens., ALLES IS WELKOM !
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Toine vd P
 
PHP Newbie

PHP Newbie

16/12/2007 13:48:00
Quote Anchor link
kijk even naar mootools
 
Jelmer -

Jelmer -

16/12/2007 14:25:00
Quote Anchor link
Klinkt als 'collision detection'. Ik denk dat je het beste een lijst van divs bij kan houden, en aan iedere div een object verbindt dat de positie + afmeting bevat. Waneer je de div dan verplaatst update je die gegevens voor die ene div. Vervolgens loop je door je lijst met objecten heen om te kijken of de x & y, waarbij je rekening houdt met de breedte en hoogte overeen komen, of binnen de breedte + x en hoogte + y van een andere div vallen.
 
Toine vd P

Toine vd P

16/12/2007 15:12:00
Quote Anchor link
Jelmer, dat klinkt als een goed antwoord !
Ik kan weer even verder!

Dank je wel .
 
Mr Bob

Mr Bob

16/12/2007 15:16:00
Quote Anchor link
Moet simpel zijn. De laag die je als laatste hebt versleept moet de bovenste zijn, dus in css/js moet je dan alle "z-index" waarden van de niet verplaatste layers/divs lager zetten dan die van de verplaatste. Met js kan je ook de z-index oproepen en zo in bijvoorbeeld een "for" functie nagaan welke het laatst verplaatst is, en dus bovenop ligt.
 
Mr Bob

Mr Bob

16/12/2007 15:17:00
Quote Anchor link
Om nou een groot script te schrijven om x's en y's bij te houden is ook lastig werk, want dat is niet altijd even accuraat in alle browsers.
 
- SanThe -

- SanThe -

16/12/2007 15:21:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.