[javascript] Popup select text kopieren naar tekstveld.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kevin Stoove

Kevin Stoove

27/07/2009 23:17:00
Quote Anchor link
Goedendag,

Ik zit met een probleempje, ik gebruik een javascript om een keuzemenu (in een pop-up) te weergeven. Indien iemand op een textveld klikt van een formulier opent er een pop-up met een select menu en daarin kunnen mensen een keuze maken. Zodra er gekozen is sluit het pop-up af en staat het gekozen tekst in het textveld van het formulier. Dit is hoe ik het gebruik momenteel. Even in het kort uiteraard...


FORMULIER.HTML:

<html>
<head>
</head>
<body>

<form name=popupform>
<input type="text" name="VELD1" onClick="window.open('select.html','popuppage','width=250,height=200,top=100,left=100');" value=""><br>
<p>
<input type="text" name="VELD2" onClick="window.open('select.html','popuppage','width=250,height=200,top=100,left=100');" value=""><br>
<p>
</form>

</body>
</html>

SELECT.HTML

<html>
<head>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function sendValue(s){
var selvalue = s.options[s.selectedIndex].value;
window.opener.document.popupform.VELD1.value = selvalue;
window.close();
}
// End -->
</SCRIPT>
</head>
<body>

<form name=selectform>
<select name=selectmenu size="8">
<option value="Item A">Item A
<option value="Item B">Item B
</select>
<p>
<input type="button" value="Item Select Item" onClick="sendValue(this.form.selectmenu);">
</form>

</body></html>

Dit hierboven werkt wel op 1 klein ding na... indien ik meerdere textvelden gebruik in mijn formulier vult hij altijd het gekozen item in bij het textveld met de naam "VELD1". Dit komt uiteraard door deze lijn in het script op select.html:

window.opener.document.popupform.VELD1.value = selvalue;

Hoe krijg ik het script zo aan het werk dat hij het invult in het tekstveld dat ik gekozen heb? Waar ik dus op gedrukt heb?

Wie weet er een oplossing hiervoor?
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.