Joomla voor/nadelen
Beste php-ers,
ik had zelf een klein cms'je gemaakt (echt basis) en ik wilde wel eens een echte cms draaien. Ik kwam uit bij Mambo, maar dat is volgens google de bijna stilstaande versie van Joomla. Nu weet ik dat Mambo (en ook Joomla) gebruik maken van tables, maar zegt google niets over de voor-en nadelen van die cms.
Ik weet dat het redelijk makkelijk draait (er zijn wel teveel functies, maar tot daar) maar misschien is makkelijk niet zo goed (denkend aan css, html... valid)
Graag jullie bevindingen bij deze cms (en als je het heeeeeeeeel slecht vindt, verwijs dan graag door naar een goede cms)
vriendelijke groetjes,
reinhout
ik had zelf een klein cms'je gemaakt (echt basis) en ik wilde wel eens een echte cms draaien. Ik kwam uit bij Mambo, maar dat is volgens google de bijna stilstaande versie van Joomla. Nu weet ik dat Mambo (en ook Joomla) gebruik maken van tables, maar zegt google niets over de voor-en nadelen van die cms.
Ik weet dat het redelijk makkelijk draait (er zijn wel teveel functies, maar tot daar) maar misschien is makkelijk niet zo goed (denkend aan css, html... valid)
Graag jullie bevindingen bij deze cms (en als je het heeeeeeeeel slecht vindt, verwijs dan graag door naar een goede cms)
vriendelijke groetjes,
reinhout
Gesponsorde koppelingen:
Een kennis van mij draait op mijn servers een eigen site. Die persoon heeft helemaal nergens verstand van wat betreft website maken en dergelijke. Ik heb Joomla geïnstalleerd en die persoon kan daar zeer goed mee om gaan. Mijn conclusie: Joomla is goed te gebruiken door iedereen.
Ik las in google dat het niet helemaal valid zou zijn, zijn dat maar mensen die jaloers zijn of klopt dat wel voor een gedeelte?
ps: tables zijn toch nog altijd valid????
ps: tables zijn toch nog altijd valid????
joomla is valid na installatie. Dit wil niet zeggen dat het valid blijft als je er niet op let.
W3C validator
er scheelt denk ik iets aan de validator want de code is juist, heb ik gechecked.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door reinhout
Waar je bij Joomla op moet letten is dat je de laatste versie gebruikt door de populairiteit is een hack namelijk masaal uit te voeren.
voor:
- Je hoeft niet te kunnen programmeren
- Als je met word overweg kan, kan je ook met joomla overweg
- Je kan bijna alles instellen (dit kan in het begin misschien ook wel een nadeel zijn)
- Er is veel ondersteuning (modules, componenten enz) hacks worden vrij snel gevonden en opgelost
tegen:
- Ik vind het soms wat traag.
- Je hoeft niet te kunnen programmeren
- Als je met word overweg kan, kan je ook met joomla overweg
- Je kan bijna alles instellen (dit kan in het begin misschien ook wel een nadeel zijn)
- Er is veel ondersteuning (modules, componenten enz) hacks worden vrij snel gevonden en opgelost
tegen:
- Ik vind het soms wat traag.
dus: Ik bestudeer het best de code en maak er dan iets zelfgebakken van?
of zijn er cms'en die ook voldoende extra's hebben die minder bekent zijn
of zijn er cms'en die ook voldoende extra's hebben die minder bekent zijn