jQuery - totale hoogte van body

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Martijn Versluis

Martijn Versluis

03/04/2009 15:22:00
Quote Anchor link
Het jquery-statement $(document).height() geeft de hoogte van het zichtbare deel van een website. Nu wil ik de totale hoogte van de body weten. Heeft iemand de oplossing?
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 08:30:18
 
Mitchell

Mitchell

03/04/2009 15:29:00
Quote Anchor link
CSS
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
html, body { height: 100%; }


jQuery
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$("body").height();


Dit bedoel je?
 
Martijn Versluis

Martijn Versluis

03/04/2009 15:35:00
Quote Anchor link
Wat ik bedoel:

Als je een website opent in je browser en de pagina is groter dan je scherm, heb je twee delen: het gedeelte wat je nu ziet (1) , en het gedeelte wat je ziet als je naar beneden scrollt (2). Nu wil ik de totale hoogte van de pagina weten, dus deel 1 en 2 bij elkaar.
 
Mitchell

Mitchell

03/04/2009 15:50:00
Quote Anchor link
Als het goed is rekent deze dat ook uit..
 
Martijn Versluis

Martijn Versluis

03/04/2009 15:54:00
Quote Anchor link
Thnx, het werkt met een beetje aanpassen. Als de inhoud kleiner is dan het venster, dan is $("body").height() kleiner dan $(document).height(), dus ik moet ze gewoon vergelijken en de grootste waarde gebruiken.
 
Mitchell

Mitchell

03/04/2009 16:01:00
Quote Anchor link
Je moet alleen wel rekening houden dat mensen hun js uit kunnen zetten en/of dat iemand z'n browser vergroot/verkleint.

Ook als je dynamische content hebt in je body, past hij dit niet aan.
Ik zou inplaats van een vaste hoogte te zetten een min-height gebruiken.
 
Martijn Versluis

Martijn Versluis

03/04/2009 21:57:00
Quote Anchor link
Je hebt inderdaad gelijk dat je hier normaal niet op moet vertrouwen.
Ik heb het echter nodig voor een popup vergelijkbaar met de jQuery LightBox. Als javascript uitstaat, gebeurt er dus helemaal niets, en maakt het ook niet uit als mn height niet klopt ;)
Maar thnx iig
 
Kalle P

Kalle P

04/04/2009 01:01:00
Quote Anchor link
Als mensen hun js uitzetten zijn ze dom... met dat soort mensen moet je geen rekening houden... Meer dan 99% van de gevallen van een website zullen de mensen die hun js uit hebben staan nooit jouw doelgroep zijn.
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

04/04/2009 02:23:00
Quote Anchor link
Normaal zou ik hier tegen in gaan, maar hij heeft volkomen gelijk. Eigenlijk staat js altijd aan. Zijn maar weinig mensen die het nog echt hebben uitstaan.

Vanuit de usability hoek gekeken zou het erg slecht zijn om op js te bouwen, maar die staat zowat altijd aan.

Mijn formulieren zijn ook tegenwoordig js afhankelijk. ( begrijp me niet verkeerd.. server validatie vind wel plaats!) maar als js uitstaat, werkt het formulier niet meer. Mede doordat jQuery zo`n mooie lib is, heb ik besloten gestandaardiseerde formulieren te gebruiken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.