[JS] iPhone/iPod/iPad ingedrukte knop detectie
Dag PHPHulp,
Alweer een tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben maar nu botste ik onlangs weer eens op een probleem waar ik bijzonder weinig over kan vinden op het internet.
Ik heb een projectje waarbij ik een robot via een website kan besturen door op de knoppen links/rechts/vooruit/achteruit te klikken. Dit detecteer ik via onmousedown (commando wordt gestuurd) met onmouseup (het reset commando wordt gestuurd)..
Nu, op de iPhone/iPod/iPad lukt dit niet echt, is er iemand die weet hoe je kan detecteren of je een knop op i-devices nog ingedrukt houdt?
Mvg,
Paradox
Alweer een tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben maar nu botste ik onlangs weer eens op een probleem waar ik bijzonder weinig over kan vinden op het internet.
Ik heb een projectje waarbij ik een robot via een website kan besturen door op de knoppen links/rechts/vooruit/achteruit te klikken. Dit detecteer ik via onmousedown (commando wordt gestuurd) met onmouseup (het reset commando wordt gestuurd)..
Nu, op de iPhone/iPod/iPad lukt dit niet echt, is er iemand die weet hoe je kan detecteren of je een knop op i-devices nog ingedrukt houdt?
Mvg,
Paradox
Gesponsorde koppelingen:
Volgens mij herkennen i-devices geen onmousedown en onmouseup events. Kijk bijvoorbeeld eens maar naar CSS, een :hover pseudo-class wordt pas zichtbaar als je op het menu-element klikt. Je zou voor de i-devices aparte knoppen kunnen maken die je niet ingedrukt kan houden maar waar je elke keer één keer op kan drukken en dat de robot dan één stap verplaatst in de gekozen richting.
Iphone herkent wel een onclick
Het probleem is niet zo zeer het herkennen van onclick,want dat doet ie perfect..
Ik moet juist weten hoelang de knop is ingedrukt (dit doe ik dus voorlopig met onmousedown & onmouseup)..
Onmousedown en onmouseup werken overigens wel, maar heel buggy.
Edit: was geen aanval ofzo, toch bedankt voor te proberen helpen.
Ik moet juist weten hoelang de knop is ingedrukt (dit doe ik dus voorlopig met onmousedown & onmouseup)..
Onmousedown en onmouseup werken overigens wel, maar heel buggy.
Edit: was geen aanval ofzo, toch bedankt voor te proberen helpen.
Gewijzigd op 18/02/2011 11:21:59 door Wouter DS
Ah oke sorry verkeerd begrepen
Oh toch wel? Ik wist niet dat de onclicks ook werkte in iOS, just a guess omdat de pseudo-classes ook een andere werking hebben binnen mobile safari.
Kan je er geen timer aanhangen dan? Dus dat je zodra er een onclick event is er een timer in milliseconde telt, en dat een aantal seconden / milliseconden gekoppeld is aan zoveel stappen o.i.d.?
Kan je er geen timer aanhangen dan? Dus dat je zodra er een onclick event is er een timer in milliseconde telt, en dat een aantal seconden / milliseconden gekoppeld is aan zoveel stappen o.i.d.?
Jquery heeft een speciale libary voor dit soort aperaaten jqtouch dacht ik?
Joey Drieling op 18/02/2011 13:47:00:
Jquery heeft een speciale libary voor dit soort aperaaten jqtouch dacht ik?
Ziet er heel interessant uit, ik ga er meteen naar kijken!