korte of lange namen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/09/2012 20:26:41
Quote Anchor link
Ik zal er weer eens een leuke vraag ingooien. Maakt het (veel) uit hoe lang de naam van een bestand / map / variabele is? Vroeger hoorde je altijd "maak namen zo kort mogelijk, dat is beter." Maar is dat nu ook nog zo? Ik vind persoonlijk een lange naam die duidelijkheid verschaft prettiger dan allerlei vage afkortingen.

Een fictief voorbeeld:
Ik zou een variabele niet $au_age noemen, maar $active_user_age. En de variabele waar ik m'n database in stop noem ik graag $database (ipv $db). En een body background-image noem ik graag body_background.png en niet body_bg.png. Maar nu vraag ik me af of het wel of niet iets uitmaakt. Zou een website daar trager van worden??
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 13:18:38
 
Henk Tenk

Henk Tenk

14/09/2012 20:54:29
Quote Anchor link
scheelt waarschijnlijk een paar byte in het geheugen van de server en php script. Het is dus denk ik te verwaarlozen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/09/2012 23:18:08
Quote Anchor link
Oké, thanks. Mocht er verder iemand nog iets over kunnen / willen zeggen dan hoor ik het graag.
 
Wouter J

Wouter J

14/09/2012 23:37:01
Quote Anchor link
Het maakt geen bar uit, zo zegt mijn test: http://phphulp.wouterj.nl/PHPbench/?test=var-names (er zit een preg functie bij om de tijden wat te verlengen, refresh de pagina een paar keer om een goed beeld te krijgne)
 
Frank WD

Frank WD

15/09/2012 00:37:07
Quote Anchor link
Wouter,

Het is wel opmerkelijk om te zien dat de kortste string vaak boven de 115% gaat en de rest na genoeg er onder blijven. Heeft dit ook nog een specifieke reden?

EDIT:
En mag ik vragen waar je z'n test pagina weg hebt of heb je deze zelf gemaakt?
Vind dit soort testen wel erg makkelijk.
Gewijzigd op 15/09/2012 00:38:34 door Frank WD
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/09/2012 01:22:33
Quote Anchor link
Inderdaad, vreemd dat $a telkens het "langste" duurt... Waar zou dat aan liggen? :-s
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

15/09/2012 08:42:11
Quote Anchor link
@Frank hij heeft het zelf gemaakt en gepubliceerd op GitHub: https://github.com/WouterJ/PHPbench
 
Wouter J

Wouter J

15/09/2012 10:11:22
Quote Anchor link
Merkop dat PHPbench niet helemaal meer volgens mijn gedachte werkt. Ik ben dus bezig aan een nieuwe tool: 'Cimex'. Maar PHPbench is voorlopig nog gewoon te gebruiken.

Ozzie, ik weet niet waar het aan ligt. Het is wel minimaal, kleiner dan een microseconde, en je zou het in praktijk dus niet merken. Misschien ligt het wel aan de preg functie die ik er tussen heb gepropt...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.