Laatste 12 maanden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »
Ruben Vanhoeyveld

Ruben Vanhoeyveld

31/08/2010 02:10:34
Quote Anchor link
Hallo, ik maak een script dat de stats van een website bijhoudt. Ik wil de stats van de laatste 12 maanden tonen. Dat werkte perfect tot op vandaag, 31 augustus.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$i
= 0;
while($i<=12){
    echo '
    <tr bordercolor="#0099CC">
      <td width="105" align="left">'
.getnlmonth(date("F Y",  mktime(0, 0, 0, date("m") - $i, date("d"), date("Y")))).'</td>
      <td width="105" align="right">'
.getstats2(date("m-Y",  mktime(0, 0, 0, date("m") - $i, date("d"), date("Y")))).'</td>
    </tr>'
;
    $i++;
}

?>



getnlmonth() is een functie om de maanden in het nederlands om te zetten en getstats2() haalt stats uit de database.
Het is nu eigenlijk die tijd die ik in orde moet krijgen. Ik krijg ni de laatste 12 maanden, maar dit:

Laatste 12 maanden
augustus 2010 3 (31)
juli 2010 0 (0)
juli 2010 0 (0)
mei 2010 0 (0)
mei 2010 0 (0)
maart 2010 0 (0)
maart 2010 0 (0)
januari 2010 0 (0)
december 2009 0 (0)
december 2009 0 (0)
oktober 2009 1 (456)
oktober 2009 1 (456)
augustus 2009 0 (0)

Dit is een probleem dat zich alleen zal voordoen op de 31e van een maand. Morgen is dit probleem er niet meer, maar ik wil het wel opgelost krijgen...
Hoe los ik dit op?
Ruben
Gewijzigd op 31/08/2010 02:13:13 door Ruben Vanhoeyveld
 
PHP hulp

PHP hulp

22/05/2024 07:02:32
 
Joren de Wit

Joren de Wit

31/08/2010 08:55:45
Quote Anchor link
Laat het rekenen met data en tijden over aan de database, ga dat niet in PHP doen. Om records van de laatste 12 maanden op te halen, gebruik je een query met bijvoorbeelde de volgende WHERE clausule:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WHERE datum > CURRENT_DATE - INTERVAL 12 MONTH

Uiteraard zou je het interval variabel kunnen maken waardoor je eenvoudig andere gegevens op kunt halen...
 
Erik Rijk

Erik Rijk

31/08/2010 09:45:55
Quote Anchor link
@ Blanche,

Als je 300,000 records hebt, en je wilt alleen de records terugkrijgen die binnen de juiste datum vallen en je gaat dat via SQL uitrekeken, is dat niet erg traag? aangezien de rekensom voor elk record wordt gedaan?
Kan je dan niet beter alles ophalen en met php gaan filteren? Ik heb het zelf nooit getest, maar ik heb het vermoeden dat SQL deze strijd verliest.
 
Chris -

Chris -

31/08/2010 09:56:15
Quote Anchor link
In theorie is SQL altijd sneller dan PHP Erik ;-) Als je het met PHP gaat doen, dan moet je eerst de data ophalen, verwerken, en dan pas uitrekenen in PHP. Met SQL sla je de laatste stap over :-)
 
TJVB tvb

TJVB tvb

31/08/2010 09:58:52
Quote Anchor link
Wat Erik bedoelt is dat je nu elke keer de som CURRENT_DATE - INTERVAL 12 MONTH doet.
Je zou moeten uitzoeken of dat inderdaad het geval is of dat je database hier slim mee om gaat. Anders kan het verstandig zijn om het tijdstip in PHP te berekenen en dat mee te geven in je query.
 
Erik Rijk

Erik Rijk

31/08/2010 10:57:32
Quote Anchor link
Ik heb het slecht verwoord, maar dat is inderdaad wat ik bedoel TJVB :)
 
Ruben Vanhoeyveld

Ruben Vanhoeyveld

31/08/2010 11:29:57
Quote Anchor link
euhm.. hallo iedereen...

Ik wil eigenlijk gewoon de laatste twaalf maanden in woorden, zoals het voorbeeld dat ik onderaan in mijn post zette. Dat moet lukken met PHP, maar hoe?

EDIT

Ik heb nog wat verder gezocht en vond dit iets dat werkt (zie 2e deel). Maar als ik dat inplant in mijn code in het tabelletje, werkt het niet meer... wat gaat er fout?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$month
= date('m')+1;
$year = date('y');
for ($i=1; $i<=12; $i++)
{

    echo '
    <tr bordercolor="#0099CC">
        <td width="105" align="left">'
.getnlmonth(date('F Y', mktime(0,0,0,$month--,0,$year))).'</td>
        <td width="105" align="right">'
.getstats2(date('m-Y', mktime(0,0,0,$month--,0,$year))).'</td>
    </tr>'
;
}

              
?>

dat geeft:

Laatste 12 maand
augustus 2010 0
juni 2010 0
april 2010 0
februari 2010 0
december 2009 0
oktober 2009 0
augustus 2009 0
juni 2009 0
april 2009 0
februari 2009 0
december 2008 0
oktober 2008 0

het valt me op dat ik maar 6 maanden per jaar krijg, en het dus ergens telkens een amand overslaat.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$month
= date('m')+1;
$year = date('y');
for ($i=1; $i<=12; $i++)
{

    echo date('M-y',mktime(0,0,0,$month--,0,$year));
}

?>


Terwijl ik hier dit krijg:

Aug-10Jul-10Jun-10May-10Apr-10Mar-10Feb-10Jan-10Dec-09Nov-09Oct-09Sep-09

Wat dus exact is wat ik nodig heb. Waar zit het verschil??? In mijn gebruikte function getnlmonth() zit geen probleem. Als ik die weghaal, blijft het probleem.


Extra EDIT:

Ik gebruikte twee keer $month--
Vandaar de sprong...

Bedankt allemaal =D
Gewijzigd op 31/08/2010 12:00:44 door Ruben Vanhoeyveld
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.