Laatste gewijzigd record.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

02/10/2008 14:04:00
Quote Anchor link
Ik probeer uit een phpbb database de laatste gewijzigde post te pakken.
Kom er alleen niet uit.

Ik heb de velden post_time en post_edit_time. Als een bericht niet gewijzigd is, is post_edit_time gewoon 0.

Het zijn varchar velden met een unix timestamp (Tja, ik heb de DB niet gemaakt).

Hoe krijg ik nou de record waar of post_edit_time of post_time 't hoogst is?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/05/2024 04:44:23
 
- SanThe -

- SanThe -

02/10/2008 14:18:00
Quote Anchor link
veld > time()
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

02/10/2008 14:26:00
Quote Anchor link
post_time en post_edit_time zijn altijd datums in 't verleden.
Het zijn forumposts..

Als ik post_edit_time en post_time kan samenvoegen in één 'veld' dan kan ik makkelijk een MAX aanroepen.. maar zover ik weet kan dat niet..

Ben al beetje aan 't kijken naar de CONCAT functie, maar dat wil ook nog niet lukken..
 
- SanThe -

- SanThe -

02/10/2008 14:31:00
Quote Anchor link
Let maar niet op mijn vorige antwoord. Ik had de vraag niet goed begrepen.

Is het niet gewoon ORDER BY ......
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

02/10/2008 14:40:00
Quote Anchor link
Ik kan wel ORDER BY post_time_edit doen, maar als er dan bijvoorbeeld een nieuwe post komt, die niet gewijzigd word, dan zie ik nog steeds een oude datum..
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

02/10/2008 14:44:00
Quote Anchor link
kun je geen "als de post edit time ouder is dan de post time pak dan post time als edit time" achtige query maken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

02/10/2008 14:47:00
Quote Anchor link
Nouja, dat moet ik dus hebben, maar ik weet niet hoe...
 
- SanThe -

- SanThe -

02/10/2008 14:48:00
Quote Anchor link
Nils schreef op 02.10.2008 14:44:
kun je geen "als de post edit time ouder is dan de post time pak dan post time als edit time" achtige query maken.

@Nils: Daar zat ik dus ook net aan te denken. Dit moet volgens mij het probleem oplossen.
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

02/10/2008 14:49:00
Quote Anchor link
$query = select post_time, post_edit_time from table;

$result = mysql_fetch_assoc($query) etc etc

if $result['post_edit_time'] < $result['post_time']
{
doe bepaalde query
}
else
{
doe deze query
}


wellicht ietwat omslachtig maar zou moeten kunne toch
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

02/10/2008 14:53:00
Quote Anchor link
Nouja, zoiets heb ik dus al, alleen 't moet denk ik ook met SQL kunnen..

Dit heb ik nu
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    public function getLastModByForumId($id) {
        $topic = $this->getTopicsByForumId($id);
        $post = $this->getPostById($topic[0]["topic_first_post_id"]);
        $edit_time = ($post["post_edit_time"]) ? $post["post_edit_time"] : $post["post_time"];
        return date("c", $edit_time);
    }

?>


Hij sorteert ze nu bij post_time. Dus de laatste geposte krijg ik terug, maar de laatst gepost is niet altijd (eigenlijk nooit) de laatste gewijzigde..
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

02/10/2008 14:55:00
Quote Anchor link
Waarom is dat eigenlijk nooit de laatst gewijzigde, beetje raar, of zie ik hier iets over het hoofd.
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

02/10/2008 15:02:00
Quote Anchor link
Omdat je soms oudere posts gaat wijzigen. Dus die hebben een oudere post_time dan 't laatste bericht, maar omdat ze gewijzigd zijn is hun post_edit_time weer 't hoogst.

Dus nog een keertje wat ik zeg maar nodig heb is; Record waar post_time of post_edit_time het hoogst is. De hoogste waarde uit de gehele tabel..
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

02/10/2008 15:05:00
Quote Anchor link
Sorry daar kan ik je verder dan niet mee helpen, kan me een paar methodes bedenken maar bij die methodes zul je toch echt PHP moeten gebruiken.

Het zal vast mogelijk zijn maar niet met mijn kennis ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers
 
- SanThe -

- SanThe -

02/10/2008 15:13:00
Quote Anchor link
Ik heb hetzelfde als Nils. Net iets te weinig kennis van sql. Misschien moet je even geduld hebben en wachten totdat pgFrank weer online is. Die weet de juiste query te maken.
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

05/10/2008 12:18:00
Quote Anchor link
Iemand met SQL kennis die hier misschien een oplossing voor heeft?
 
Martijn B

Martijn B

05/10/2008 12:34:00
Quote Anchor link
Ik heb net dit geprobeerd op MySQL5:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT *
FROM p_products
ORDER BY p_created + p_modified DESC


Het zijn wel beide INT kolommen.

Dit werkt ook:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT product_id, p_created, p_modified
FROM p_products
ORDER BY IF(p_modified,p_modified,p_created) DESC
LIMIT 10
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B
 
Frank -

Frank -

05/10/2008 12:36:00
Quote Anchor link
Quote:
Het zijn varchar velden met een unix timestamp (Tja, ik heb de DB niet gemaakt).

Prutsers. Dat je hem niet hebt gemaakt, dat is 1 ding, je kunt hem wel weggooien: DROP DATABASE bagger;

Maar goed, met MAX() moet het toch kunnen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT MAX(veldnaam) FROM tabelnaam;


Of wellicht zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
  CASE
    WHEN MAX(kolomnaam) > MAX(kolom_2) THEN MAX(kolomnaam)
    ELSE MAX(kolom_2)
  END
    AS hoogste_datum
FROM
  tabelnaam;

Niet getest...
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

05/10/2008 12:51:00
Quote Anchor link
@Martijn: Die oplossingen werken niet.

@Frank: Ik heb de max van tweevelden nodig en bij die CASE krijg ik deze error

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SELECT *
FROM topics
CASE
WHEN MAX( topic_last_post_time ) > MAX( topic_time )
THEN MAX( topic_last_post_time )
ELSE MAX( topic_time )
END AS edit_time
WHERE forum_id =19;

MySQL retourneerde: Documentatie
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'CASE
    WHEN MAX(topic_last_post_time) > MAX(topic_time) THEN MAX(topic_last_p' at line 2
 
Martijn B

Martijn B

05/10/2008 12:54:00
Quote Anchor link
Quote:
@Martijn: Die oplossingen werken niet.


Omdat het varchar velden zijn, denk ik.


Moet de CASE niet in de SELECT, net zoals pgFrank dat heeft gedaan.
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

05/10/2008 12:56:00
Quote Anchor link
Het zijn int(11) velden.. en die zit er in.. toch?

edit: Oja, ik zie wat je bedoeld.. ff kieken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben Jacobs
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

05/10/2008 13:00:00
Quote Anchor link
Gerben Jacobs schreef op 05.10.2008 12:51:
@Martijn: Die oplossingen werken niet.

@Frank: Ik heb de max van tweevelden nodig en bij die CASE krijg ik deze error

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SELECT *
FROM topics
CASE
WHEN MAX( topic_last_post_time ) > MAX( topic_time )
THEN MAX( topic_last_post_time )
ELSE MAX( topic_time )
END AS edit_time
WHERE forum_id =19;

MySQL retourneerde: Documentatie
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'CASE
    WHEN MAX(topic_last_post_time) > MAX(topic_time) THEN MAX(topic_last_p' at line 2


Je case hoort bij de velden die je wil selecteren dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
SELECT
     *,
     CASE
         WHEN MAX( topic_last_post_time ) > MAX( topic_time )
         THEN MAX( topic_last_post_time )
     ELSE MAX( topic_time )
     END AS edit_time
FROM topics
;
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.