[laravel] Query Builder get method werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »
Victor G

Victor G

31/07/2014 12:13:12
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik ben een vrij grote query aan het maken met de query builder van laravel. Maar ik krijg helaas niks terug van de query, terwijl als ik deze in phpmyadmin uitvoer krijg ik wel waardes terug. Ik ben vast heel dom bezig, maar ik ben er nu al een tijdje mee aan het prutsen en ik hoopte dat iemand het hier ziet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
<?php

    /*
    |--------------------------------------------------------------------------
    | fetch {objsoorten, state}
    | @return objecten
    |--------------------------------------------------------------------------
    */

    public static function fetch($objsoorten, $state = 'active') {
        $query = DB::table('objecten')
                    ->
select('objecten.obj_idx', 'objectsoorten.objsoort_id', 'objectsoorten.objsoort_naam', 'objectspecificaties.objspec_waarde', 'objecten.obj_actief', 'attributen.attr_naam', 'attributen.attr_regex')
                    ->
join('objectsoorten', 'objectsoorten.objsoort_id', '=', 'objecten.objsoort_id')
                    ->
join('objectsoort_attributen', 'objectsoort_attributen.objsoort_id', '=', 'objectsoorten.objsoort_id')
                    ->
join('attributen', 'attributen.attr_id', '=', 'objectsoort_attributen.attr_id')
                    ->
join('objectspecificaties', function($join) {
                        $join->on('objectspecificaties.attr_id', '=', 'attributen.attr_id')
                             ->
on('objectspecificaties.obj_id', '=', 'objecten.obj_id');
                    })
                    ->
whereIn('objecten.obj_id', function($query) use ($objsoorten, $state) {
                        $query->select('objecten.obj_id')
                              ->
from('objecten')
                              ->
join('objectsoorten', 'objectsoorten.objsoort_id', '=', 'objecten.objsoort_id')
                              ->
join('objectspecificaties', 'objectspecificaties.obj_id', '=', 'objecten.obj_id')
                              ->
where('objectspecificaties.objspec_waarde', 'LIKE', '\'%%\'');
                        
                        if(is_array($objsoorten)) {
                            foreach($objsoorten as $key => $id) {
                                if($key == 0) {
                                    $query->where('objecten.objsoort_id', '=', intval($id));
                                }
else {
                                    $query->orWhere('objecten.objsoort_id', '=', intval($id));
                                }
                            }
                        }
else {
                            $query->where('objecten.objsoort_id', '=', $objsoorten);
                        }


                        if($state == 'all') {
                            $query->where('objecten.obj_actief', '=', 0);
                            $query->orWhere('objecten.obj_actief', '=', 1);
                        }
elseif($state == 'active') {
                            $query->where('objecten.obj_actief', '=', 1);
                        }
elseif($state == 'inactive') {
                            $query->where('objecten.obj_actief', '=', 0);
                        }


                        $query->groupBy('objecten.obj_id');
                    })
                    ->
groupBy('objectsoort_attributen.attr_id')
                    ->
groupBy('objecten.obj_id')
                    ->
orderBy('objectsoort_attributen.objsoort_id')
                    ->
orderBy('objecten.obj_id')
                    ->
orderBy('attributen.attr_id')
                    ->
get();

        var_dump($query);        

        return ($query) ? $query : false;
    }



?>


De var dump:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
array(0) { }


De resultset van phpmyadmin:

Afbeelding

Alvast bedankt voor de gene die me kan helpen.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 14:52:55
 
Erwin H

Erwin H

31/07/2014 12:18:53
Quote Anchor link
Ik ken de quiry builder van Laraval niet, maar het lijkt me (...) dat er wel een manier moet zijn om de query te printen voor je hem uitvoert. Alleen dan kan je controleren wat er fout gaat.
Gewijzigd op 31/07/2014 12:19:11 door Erwin H
 
Victor G

Victor G

31/07/2014 12:21:56
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
select `objecten`.`obj_id`, `objectsoorten`.`objsoort_id`, `objectsoorten`.`objsoort_naam`, `objectspecificaties`.`objspec_waarde`, `objecten`.`obj_actief`, `attributen`.`attr_naam`, `attributen`.`attr_regex`
from `objecten`
inner join `objectsoorten` on `objectsoorten`.`objsoort_id` = `objecten`.`objsoort_id`
inner join `objectsoort_attributen` on `objectsoort_attributen`.`objsoort_id` = `objectsoorten`.`objsoort_id`
inner join `attributen` on `attributen`.`attr_id` = `objectsoort_attributen`.`attr_id`
inner join `objectspecificaties` on `objectspecificaties`.`attr_id` = `attributen`.`attr_id`
and `objectspecificaties`.`obj_id` = `objecten`.`obj_id`
where `objecten`.`obj_id` in (select `objecten`.`obj_id`
                              from `objecten`
                              inner join `objectsoorten` on `objectsoorten`.`objsoort_id` = `objecten`.`objsoort_id`
                              inner join `objectspecificaties` on `objectspecificaties`.`obj_id` = `objecten`.`obj_id`
                              where `objectspecificaties`.`objspec_waarde` LIKE '%%'
                              and `objecten`.`objsoort_id` = 2
                              and `objecten`.`obj_actief` = 1
                              group by `objecten`.`obj_id`)
group by `objectsoort_attributen`.`attr_id`, `objecten`.`obj_id`
order by `objectsoort_attributen`.`objsoort_id` asc,
`objecten`.`obj_id` asc,
`attributen`.`attr_id` asc


Dit is dus het probleem, er gaat niks fout. De query zoals hij hem output is prima. Alleen ik krijg geen resultset terug van de query builder.
 
Erwin H

Erwin H

31/07/2014 12:26:20
Quote Anchor link
Offtopic:
dus je hebt nu 44 regels code om een query van 19 regels te produceren. Ik begrijp die query builders niet....


Heb je deze query precies zo uitgevoerd in phpmyadmin?
Wat doet de foutafhandeling in php/laraval? Krijg je op de een of andere manier ergens meldingen?

Waarom heb je dit erin staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
where `objectspecificaties`.`objspec_waarde` LIKE '%%'

Deze voorwaarde kan je weglaten, aangezien het geen enkele restrictie oplevert.
 
Victor G

Victor G

31/07/2014 12:30:40
Quote Anchor link
1) Ja zo heb ik hem uitgevoerd.
2) Op dit moment is het alleen of er wat in staat ja/nee ivm met testen
3) Snap ik, dat is wederom voor het testen. Daar komt later een waarde in te staan waar op gezocht kan worden, heb ik er extra uitgelaten.
 
Erwin H

Erwin H

31/07/2014 12:35:23
Quote Anchor link
Weet je zeker dat je een db connectie hebt en dat je de juiste database hebt geselecteerd?
 
Victor G

Victor G

31/07/2014 13:08:13
Quote Anchor link
Alles werkt, alleen die query niet. Dit is niet de eerste query die ik uitvoer hoor
 
Erwin H

Erwin H

31/07/2014 13:10:31
Quote Anchor link
Dan wordt het stap voor stap die query opbouwen en elke keer testen of de resultaten nog komen.
 
Victor G

Victor G

31/07/2014 13:16:48
Quote Anchor link
Maar ik zeg net dat er met de query niks mis is, alleen ik krijg geen resultset van de query builder. De query zelf en het result ervan is goed als ik de query in sql invoer.
 
 - Diov  -

- Diov -

31/07/2014 13:28:10
Quote Anchor link
Probeer is bij "Order By", erbij te schrijven of het gaat om ASC of DESC?
 
- SanThe -

- SanThe -

31/07/2014 13:36:45
Quote Anchor link
Voer je de query wel uit?
 
Wouter J

Wouter J

31/07/2014 13:41:03
Quote Anchor link
Error reporting aangezet? Alsnog de query minimaliseren in PHP, misschien doet de query builder wel iets fout.
 
Victor G

Victor G

31/07/2014 14:07:36
Quote Anchor link
@SanThe: Jep, de ->get() methode op het laatste doet dat.

@Wouter: Ja de query builder deed idd wat fout, ik ben er eindelijk achter:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php ->where('objectspecificaties.objspec_waarde', 'LIKE', '\'%%\''); ?>


Deze regel was de boosdoener, dit omdat de query builder er geen value in zag maakte hij er automatisch een ? van, en aangezien er geen ? voorkomt in een van deze rows kreeg ik dus een lege resultset terug. Ik heb deze er dus even uit gehaald. Had ik ook wel kunnen nagaan achteraf, in ieder geval bedankt voor de moeite iedereen!
 
Erwin H

Erwin H

31/07/2014 14:17:47
Quote Anchor link
Met andere woorden, de query die je poste was dus NIET de query die door de query builder werd opgebouwd, anders had je daar de fout al kunnen vinden. Handig, om niet te posten waar naar gevraagd wordt.....
 
Victor G

Victor G

31/07/2014 14:26:39
Quote Anchor link
Erwin H op 31/07/2014 14:17:47:
Met andere woorden, de query die je poste was dus NIET de query die door de query builder werd opgebouwd, anders had je daar de fout al kunnen vinden. Handig, om niet te posten waar naar gevraagd wordt.....


.. Ik kon niet zo snel vinden hoe je het omzette naar SQL. Ik werk ook niet vaak met zulke grote queries, dus heb hier ook geen reden toe gehad.
 
Wouter J

Wouter J

31/07/2014 14:59:42
Quote Anchor link
Quote:
Ik werk ook niet vaak met zulke grote queries, dus heb hier ook geen reden toe gehad.

Om een query te kunnen debuggen moet je altijd weten welke query er uitgevoerd wordt. Je had in dit geval dus wel een rede om deze query te weten.

En trouwens, het lijkt me sterk dat je er uberhaubt moeite voor hebt gedaan om te vinden hoe je het omzet tot SQL. Een simpele google zoektocht naar "laravel query builder dump query" gaf me als eerste resultaat: http://stackoverflow.com/a/18236656/1149495 Daar staat toch heel duidelijk het antwoord...
 
Erwin H

Erwin H

31/07/2014 15:02:33
Quote Anchor link
Daar zit dus het probleem. 99 van de 100 gevallen bij dit soort vragen, komt het omdat men ofwel instellingen niet goed heeft, of omdat de query die men denkt uit te voeren niet helemaal de query is die daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Dat laatste is alleen te controleren door de exacte query te zien die wordt uitgevoerd. Vandaar ook de specifieke vraag, die stel ik natuurlijk niet zomaar.

Afijn, je hebt denk ik nu wel door dat je jezelf alleen maar in de voet schiet als je de bocht afsnijdt.
 
Victor G

Victor G

31/07/2014 15:55:24
Quote Anchor link
Ik snap je Erwin, ik ging er gewoon dom vanuit en dat is fout, maar goed. Het is opgelost, dank jullie.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

31/07/2014 19:33:41
Quote Anchor link
Wat ik me afvraag is of je het juiste resultaat krijgt, want je gebruikt group by zonder enige aggegrate functies.

Ook heb je een where in subquery waarin tabellen in de from clause staan die ook al in de from clause van hoofdquery staan.
Die subquery kan je dus gewoon weglaten, en de where clause van de subquery in de hoofdquery zetten, geeft hetzelfde resultaat maar is veel efficiënter.
 
Victor G

Victor G

31/07/2014 20:45:21
Quote Anchor link
Nee dat helaas niet, een object heeft meerdere attributen. Met de subquery bekijk ik welke object ids ik moet ophalen, en met de hoofd query haal ik deze allemaal op (met dus alle attributen per object id).

Of ik bekijk het verkeerd, dat kan natuurlijk ook.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

31/07/2014 22:16:44
Quote Anchor link
Bekijk deze query eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT
    id
FROM
    users
WHERE
    id IN (SELECT id FROM users WHERE id = 2)

Dit is namelijk wat jij doet in jouw query.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.