Layout Review :

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Geert-Jan

Geert-Jan

07/01/2008 12:01:00
Quote Anchor link
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Geert-Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 03:15:33
 
- wes  -

- wes -

07/01/2008 12:02:00
Quote Anchor link
langzaam en horrific

bedankt voor het verpesten van mijn middag
 
Geert-Jan

Geert-Jan

07/01/2008 12:06:00
Quote Anchor link
wes schreef op 07.01.2008 12:02:
langzaam en horrific

bedankt voor het verpesten van mijn middag

En wat bedoel je met horrific
Ennu je hebt er zelf op geklikt hé;)
Ik heb wel eens wat ergers gezien ... :S
 
J V

J V

07/01/2008 12:07:00
Quote Anchor link
je site heeft lang de tijd nodig om zichzelf goed te laten zien.
Ik vond hem kaal, totdat na 10 sec de background tevoorschijn kwam.
Die streepjes vind ik iets te streperig (mogen er wel wat minder zijn, dus je menu's bijv zonder strepen).
In FF loopt je rechtermenu over je content heen en niet naast je content.
Ik vind je content wel erg smal en een beetje kaal, dat komt ook doordat je de rest zo druk hebt.
Verder vind ik de bovenkant wel mooier dan de onderkant (dan zonder foto bovenin), want ik ben niet zo gek van dat groen.
Ik zou een ander plaatje kiezen voor je bovenkant, want deze is niet echt in de stijl van je site.

@wes,
Dat klinkt nou niet echt als opbouwende kritiek, plus dat je geen argumenten geeft. Hier heeft hij nou helemaal niets aan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V
 
Joren de Wit

Joren de Wit

07/01/2008 12:07:00
Quote Anchor link
Ik weet niet in welke browser je getest hebt, maar de layout klopt niet in FF, IE7 en IE6. De content verschuift achter het rechter menu...

Verder is die achtergrond afbeelding veeeeel te groot. Bij een maximale grootte van een pagina moet je denken aan 50 tot 100 KB. Jouw achtergrondafbeelding alleen al is meer dan 740 KB.

Verder valideert je site ook niet echt lekker. 50 fouten is wel erg veel, dat moet je dus nog oplossen!
 
Geert-Jan

Geert-Jan

07/01/2008 12:15:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 07.01.2008 12:07:
Ik weet niet in welke browser je getest hebt, maar de layout klopt niet in FF, IE7 en IE6. De content verschuift achter het rechter menu...

Verder is die achtergrond afbeelding veeeeel te groot. Bij een maximale grootte van een pagina moet je denken aan 50 tot 100 KB. Jouw achtergrondafbeelding alleen al is meer dan 740 KB.

Verder valideert je site ook niet echt lekker. 50 fouten is wel erg veel, dat moet je dus nog oplossen!

Maar moet je kijken wat voor fouten hij kijkt echt naar ALLES !
<br /> is voor hem een fout maar <br> toch ook >? maar ik gebruik zelf <br> maar me html editor verandert hem dan in <br />
Ja ik gebruik zelf internet explorer
K zal ff firefox downloaden kan ik zien wat ik daar fout doe :(
 
- wes  -

- wes -

07/01/2008 12:25:00
Quote Anchor link
Jordy,

Als een site na 5 sec nog niet geladen is hoef ik al niet meer verder te kijken om te zien dat het geen goede site is.
 
Orhan T

Orhan T

07/01/2008 12:28:00
Quote Anchor link
Zo he, dit is al eerder gezegd maar het duurt veeeeeel te lang om te laden...
 
Geert-Jan

Geert-Jan

07/01/2008 12:32:00
Quote Anchor link
wes schreef op 07.01.2008 12:25:
Jordy,

Als een site na 5 sec nog niet geladen is hoef ik al niet meer verder te kijken om te zien dat het geen goede site is.

Het kan wel kloppen met dat het veelste lang duurd ik host namelijk op mn eigen pc maar ik ga dalijk even hosting kopen ..
Ps : Jullie hoeven niet meer te kijken ik ga het nu allemaal aanpassen ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Geert-Jan
 
J V

J V

07/01/2008 12:42:00
Quote Anchor link
Test je site altijd eerst in Firefox en dan pas in Internet explorer, want FF hanteerd alle regels volgens de normen. Internet explorer doet dit totaal niet en is dut K*T om je site op te testen. Test dus altijd eerst op FF en dan pas op IE, om dan voor IE een paar hacks toe te passen bijvoorbeeld.
die <br /> heb met je doctype te maken, daardoor is hij niet valide. Het maakt niets uit voor je lay-out maar je site valideert gewoon niet.
Ik zou voor je header een apart plaatje maken en voor je background ook.
Maak een plaatje van 2px breed en de lengte die je al had. Dat scheeld enorm in laadtijd van je site. Dat plaatje repeat je gewoon horizontaal, dan heb je hetzelfde resultaat als je nu hebt, maar een veel snellere site.

@ Wes,
Daar geef ik je gelijk in, maar toch. Nu heb je verteld dat je de laadtijd te lang vond, dat is dan duidelijk. Dat heb ik ook gemeld en zo nog meer. In jou 1e reply meld je het op een beetje een rare manier wat verre van aardig overkomt. Voor de volgende keer weet de ts wat hij in ieder geval niet moet doen. Iedereen maakt wel eens die 1e fout, maar geef hem dan wil tips om ervoor te zorgen dat ze laadtijd minder lang word en jij misschien wel zin krijgt om de site te bekijken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V
 
Thijs X

Thijs X

07/01/2008 12:47:00
Quote Anchor link
TIP: Maak gebruik van andere kleuren, dit doet pijn aan mn ogen :O
 
Joren de Wit

Joren de Wit

07/01/2008 13:00:00
Quote Anchor link
Quote:
Het kan wel kloppen met dat het veelste lang duurd ik host namelijk op mn eigen pc maar ik ga dalijk even hosting kopen ..
Dat kan wel wezen, maar bijna 800 kb voor een homepage is wel ontzettend veel. Je wilt dat dat getal het liefst rond de 50-100 kb ligt...
 
- wes  -

- wes -

07/01/2008 13:01:00
Quote Anchor link
Goh kom ik onaardig over tegen mensen met lelijke sites?
vervelend, ik zal erop letten..
 
J V

J V

07/01/2008 13:13:00
Quote Anchor link
Zo klink je al een stuk aardiger, ik ben echt blij dat je het goed opvat. (Y)

@ Blanche, Als je site lay-out uit een hoop foto's bestaat is het toch bijna onmogelijk om onder die 100kb te blijven?
En zonder foto's kom ik niet eens boven de 10kb volgens mij. Ik kijk dan wel naar de kale html file. De foto's zijn dus niet meegerekend, of maakt dat niet uit?
Zoja, tel je de groote van de foto's gewoon bij de groote van je html bestand op?
 
Frank -

Frank -

07/01/2008 13:19:00
Quote Anchor link
Jordy schreef op 07.01.2008 13:13:
@ Blanche, Als je site lay-out uit een hoop foto's bestaat is het toch bijna onmogelijk om onder die 100kb te blijven?
En zonder foto's kom ik niet eens boven de 10kb volgens mij. Ik kijk dan wel naar de kale html file. De foto's zijn dus niet meegerekend, of maakt dat niet uit?
Zoja, tel je de groote van de foto's gewoon bij de groote van je html bestand op?
Compressie?

Een complete pagina (html, css, js en images) kan prima tussen de 50 en 100KB groot zijn, geen enkel probleem. Voor mij is 50KB altijd het doel, wanneer ik daar in de buurt kom, ben ik klaar.

Voor ajax-toepassingen moet ik (helaas) een uitzondering maken, zelfs de gecomprimeerde js-files komen al snel in de buurt van de 100KB.
 
Geert-Jan

Geert-Jan

07/01/2008 13:54:00
Quote Anchor link
wes schreef op 07.01.2008 13:01:
Goh kom ik onaardig over tegen mensen met lelijke sites?
vervelend, ik zal erop letten..

Geen lelijke sites lelijke layouts want wie zegt dat ik um ga gebruiken ..:S
En ik probeer tenminste een layout te maken .. ;S
 
- wes  -

- wes -

07/01/2008 13:56:00
Quote Anchor link
Ja want dat heb ik nou nog nooit gedaan?

Waar baseer je dat nou op? Ik hebt op dit moment geen topic over een lame design DUS ik ben niet met een design bezig DUS ik heb nog geen layouts gemaakt...

Goeie, jij komt vast ver.
 
Geert-Jan

Geert-Jan

07/01/2008 13:59:00
Quote Anchor link
wes schreef op 07.01.2008 13:56:
Ja want dat heb ik nou nog nooit gedaan?

Waar baseer je dat nou op? Ik hebt op dit moment geen topic over een lame design DUS ik ben niet met een design bezig DUS ik heb nog geen layouts gemaakt...

Goeie, jij komt vast ver.

Ik baseer helemaal nergens op maar ik zeg alleen dat ik het gewoon probeer ..
 
- wes  -

- wes -

07/01/2008 14:18:00
Quote Anchor link
Jij maakt een layout voor review

Ik kraak deze volkomen terecht af

Jij hebt als defence "ik probeer het tenminste"

Wat verwacht je nou dan
 
Jacco Engel

Jacco Engel

07/01/2008 14:23:00
Quote Anchor link
Hij wil denk ik liever horen :
--------------
Goed poging :D:D:D

Maar blijft totaal kloten
--------------
 
Frank -

Frank -

07/01/2008 14:24:00
Quote Anchor link
Layout tijdelijk offline
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.