Link geselecteerd weergeven
Niet zo'n goede titel, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Ik weet ook niet of dit wel echt PHP is of dat het meer bij Webdesign hoort.
Nu de vraag: :P
Hoe kan ik er voor zorgen dat al ik op een pagina ben dat de menu-knop van die pagina geselecteerd blijft. Ik druk bijv. op de knop Home, ik kom op de Home pagina en ik wil - omdat ik op die pagina ben - dat het linkje van Home geselecteerd blijft. Wie weet hoe je zoiets moet doen?
Hopelijk was het duidelijk genoeg...
Nu de vraag: :P
Hoe kan ik er voor zorgen dat al ik op een pagina ben dat de menu-knop van die pagina geselecteerd blijft. Ik druk bijv. op de knop Home, ik kom op de Home pagina en ik wil - omdat ik op die pagina ben - dat het linkje van Home geselecteerd blijft. Wie weet hoe je zoiets moet doen?
Hopelijk was het duidelijk genoeg...
Gesponsorde koppelingen:
je bedoelt CSS :active denk ik.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
#div:link, hover, visited
{
color: red;
}
#div:active
{
color: blue;
}
?>
#div:link, hover, visited
{
color: red;
}
#div:active
{
color: blue;
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas
Nee, dat is op het moment al je drukt. Ik wil ook al je niet er op drukt. Dat de huidige pagina geselecteerd is.
ik snap al wat je bedoelt: ik weet niet of je losse pagina's hebt of een ?page=home systeem maar bij het eerste kun je gewoon op elke pagina je link een andere class geven.
Ik doe het met losse pagina's, maar daar include ik het menu, zodat ik het niet steeds hoed te wijzigen... Is het dan nog mogelijk?
als je bijvoorbeeld met een get doet, welke pagina je nu bent. Dan maak je iets waadoor je de knop aanpast als je de get is ingesteld op een pagina.