Massa email script vragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Furio Scripting

Furio Scripting

21/04/2014 22:45:10
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik ben bezig met een custom massa email script welke ik via een cronjob ieder uur aanroep om vervolgens 200 emails te versturen, nu zijn mijn vragen:

1. Hoeveel seconden vertraging tussen de mailtjes is het beste? (anti spam etc..)
2. Hoe kan ik het beste bijhouden hoeveel emails ik verzonden heb? Zal ik dit gewoon in de sql query zetten dus via LIMIT 200 of voor ieder verzonden emailtje een variable optellen en deze wegschrijven in de db...
3. Hoeveel emails per 24 uur raad je aan om te versturen (heb een eigen vps met goede hardware...).
4. Wat is de beste manier om de mails te versturen? Gewoon een foreach loopje met de functie mail()? of toch kiezen voor een externe oplossing om de emails te versturen, zoals phpmailer of swiftmailer?
5. Zal ik uit de klant zijn email uitmailen ([email protected]) of mijn eigen website domein? Het is voor de ontvanger duidelijker om iets te krijgen van de eigen website email maar vanuit spamfilters oogpunt is het wellicht slimmer om ons eigen website domein te gebruiken...
6. Fouten log systeempje? Hoe pak ik dit het beste aan?

Voor zover mijn vragen, ik hoop wat te horen :)

Groetjes Furio
Gewijzigd op 21/04/2014 22:46:11 door Furio Scripting
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.