Maximale breedte gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »
Sander Z

Sander Z

03/01/2014 17:24:57
Quote Anchor link
Ik ben even vastgelopen. Of het is heel simpel maar ik kom er ff niet op of het is lastig. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb onderstaande HTML code (voorbeeld)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<div>
   <ul>
      <li>een</li>
      <li>twee</li>
      <li>drie</li>
   </ul>
</div>


Even aannemen dat de DIV 100% width heeft. Dus als ik de pagina breder maak, wordt de div dit ook.
Wat wil ik nu bereiken?
Alle 3 de <li> komen inline te staan. De 1e en de 3e krijgen een vaste breedte. Maar nu wil ik dat de 2e dan alle overblijvende ruimte pakt.
Maw:
De 1e staat dus compleet links in de DIV, de 3e staat uiterst rechts in de DIV. En de 2e wil ik dus vanaf de 1e naar de 3e hebben. Maar deze moet dus wel (responsive) meereageren als ik de pagina breder maak.

Het inline zetten en een vaste breedte voor de 1e en 3e <li> is geen probleem. Maar hoe kan ik de 2e <li> de volledige ruimte laten benutten?
De CSS ben ik nu aan het schrijven, dus alle opties zijn nog mogelijk.


- Aar -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Gewijzigd op 03/01/2014 19:41:42 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 01:46:25
 
Local Dev

Local Dev

03/01/2014 18:14:46
Quote Anchor link
Ik ben geen css expert, maar kan je niet gewoon het volgende doen:

1e: 20%
2e: 60%
3e: 20%
 
Sander Z

Sander Z

03/01/2014 18:21:52
Quote Anchor link
Die optie ken ik maar werkt niet voor wat ik wil. Op deze methode zullen de 1e en 3e ook met de breedte meegroeien. En dat wil ik juist niet. Alleen de 2e mag meegroeien.
 
- SanThe -

- SanThe -

03/01/2014 19:36:31
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<style>
#totaal
{
  margin       : 0px auto;
  background   : yellow;
}
#links
{
  float        : left;
  width        : 100px;
  background   : red;
}
#midden
{
  margin       : 0px 102px;
  background   : blue;
}
#rechts
{
  float        : right;
  width        : 100px;
  background   : red;
}
</style>

<div id="totaal">
  <div id="links">
    Links
  </div>
  <div id="rechts">
    Rechts
  </div>
  <div id="midden">
    Midden
  </div>
</div>
 
Sander Z

Sander Z

03/01/2014 19:45:19
Quote Anchor link
Ga ik proberen!

Toevoeging op 04/01/2014 16:19:04:

Gelukt!
Lukt in 1e instantie niet, maar na goed kijken zag ik dat de volgorde qua opbouw aangepast was. ;)

Thanks!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.