models uitlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »
Mitchel V

Mitchel V

13/11/2011 00:40:53
Quote Anchor link
Hallo.

Ik ben bezig in Zend Framework, en werk met MVC.

Ik heb een object:

protected $id;
protected $type;
protected $catId;
protected $cat;
protected $title;
protected $description;
protected $image;

Dit kan dus 2 dingen zijn,
- een product.
- een categorie van een product.

wat ik nu wil doen is alles uitlezen maar geordend

- cat
- cat
|-product
|-product
-cat
|-cat
|-product
|-product
|-cat
|-product
-cat

zo iets zeg maar, maar hoe kan ik dit het beste maken, zit ik met een structuur fout???
Moet ik misschien product en categorie scheiden?

of hoe kan ik dit dan het beste uit lezen?


bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 22:25:26
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

13/11/2011 00:59:32
Quote Anchor link
Wat is je voorlopige plan? Ik zie dat je een structuur hebt gemaakt, tot hoever ga je dit aan houden? Want ik zie dat Categorie altijd een hoger level/top level heeft t.o.v. een product (item). En dan zie ik eronder een tegenstrijdige vraag of je misschien product en categorie van elkaar moet scheiden?! Maar dat doe je al?
Dus stel eerst een plan op (wat je wilt doen, hoe je het voor elkaar wilt krijgen etc.), zoek informatie op kom dan weer eens langs met je vraag.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/11/2011 01:53:38
Quote Anchor link
Kumkwat Trender op 13/11/2011 00:59:32:
Wat is je voorlopige plan? Ik zie dat je een structuur hebt gemaakt, tot hoever ga je dit aan houden? Want ik zie dat Categorie altijd een hoger level/top level heeft t.o.v. een product (item). En dan zie ik eronder een tegenstrijdige vraag of je misschien product en categorie van elkaar moet scheiden?! Maar dat doe je al?
Dus stel eerst een plan op (wat je wilt doen, hoe je het voor elkaar wilt krijgen etc.), zoek informatie op kom dan weer eens langs met je vraag.

Kumkwat, de topicstarter vraagt om advies. Een antwoord als "stel een plan op, zoek informatie en kom dan maar terug" heeft hij niet veel aan. Graag concrete bruikbare adviezen geven, of anders niet reageren. Bedankt alvast voor je begrip.
Gewijzigd op 13/11/2011 01:55:33 door Ozzie PHP
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

13/11/2011 02:11:21
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/11/2011 01:53:38:
Kumkwat Trender op 13/11/2011 00:59:32:
Wat is je voorlopige plan? Ik zie dat je een structuur hebt gemaakt, tot hoever ga je dit aan houden? Want ik zie dat Categorie altijd een hoger level/top level heeft t.o.v. een product (item). En dan zie ik eronder een tegenstrijdige vraag of je misschien product en categorie van elkaar moet scheiden?! Maar dat doe je al?
Dus stel eerst een plan op (wat je wilt doen, hoe je het voor elkaar wilt krijgen etc.), zoek informatie op kom dan weer eens langs met je vraag.

Kumkwat, de topicstarter vraagt om advies. Een antwoord als "stel een plan op, zoek informatie en kom dan maar terug" heeft hij niet veel aan. Graag concrete bruikbare adviezen geven, of anders niet reageren. Bedankt alvast voor je begrip.


Lees zijn bericht a.u.b. goed door. Hij weet volgens mij zelf niet eens wat hij wilt, vraagt verschillende dingen door elkaar heen. En volgens mij gaf ik hem een bruikbare advies.. Als jij op reis wilt gaan deheer Ozzie, wat neem je dan allemaal mee/wat regel je/wat moet je allemaal doen? Als jij geen goed plan hebt kom je onaardige situaties tegen en kun je je hele vakantie vergeten.. Zelfde geldt niet alleen voor op reis gaan, maar met bijna alles. Ik gaf hem indirect een advies om zijn probleem in tweeën te splitsen deheer Ozzie.
Bedankt nog voor je totaal niet toegevoegde waarde van je bericht (oftewel: Spam).

Er zijn trouwens talloze tutorials op het internet wat diepe ingang heeft tot MVC. Ook op de site van Zend vind je aardige tips.

@Ozzie, bij problemen in de toekomst verzoek ik je om eerst via de PM je bericht te sturen, want dit stoort. Bedankt voor je heldhaftigheid.
Gewijzigd op 13/11/2011 02:13:27 door Kumkwat Trender
 
Jelmer -

Jelmer -

13/11/2011 10:22:38
Quote Anchor link
Je probleem lijkt volgens mij echt heel erg op dat van een bestandssysteem. Een map (categorie) kan producten (bestanden) en subcategorieën (mappen) bevatten.

Volgens mij kan je twee dingen doen:

1. Je scheidt ze, en maakt er een (saaie) perfect genormaliseerd database-model van. Categorieën hebben dan subcategorieën, en producten zitten altijd in een categorie. Als je ze dan allemaal uit de database haalt is het vrij simpel om met PHP de twee soorten samen te voegen in een kloppende boom. Ik weet niet waarop je ze wilt ordenen, op naam zou triviaal zijn maar op een zelf vastgestelde volgorde iets lastiger. Dat zou je kunnen doen door per item een soort gewicht op te slaan, en daarop te sorteren. Ik denk dat dit het makkelijkst is en het handigst wanneer je nog meer data aan die producten (of producten aan andere data) wilt koppelen.

2. Je probeert een soort document database te maken waarin je een boom hebt met objecten, en ieder object z'n eigen data kan hebben (dus niet ieder object hoeft dezelfde kolommen te hebben zoals in een relationele database) Als je zoiets hebt dan heb je al de oplossing voor je probleem. Maar dat implementeren bovenop een relationele database is niet heel zinnig, en een andere database gebruiken zoals MongoDB is ook niet altijd een optie. Daarnaast heb je geen schema meer in de database zelf, dus minder houvast.
 
Mitchel V

Mitchel V

13/11/2011 12:56:15
Quote Anchor link
Nou het leek mij wel mooi om 2 in 1 te doen, categorie en product hebben bijna de zelfde eigenschappen.

bij de front-end zie je bv op de index alles van cat 0
als je daar op klikt gaat hij zoeken naar producten of categories met catid van het id waar je op gedrukt hebt.
dat werkt prima, maar nu wil ik in de back-end een tree laten zien zodat de admin een mooi overzicht heeft.

maar ik weet niet hoe ik zo'n boom het beste kan bouwen.
vandaar vraag ik advies aan jullie.
en als jullie denken, je denkt veel te moeilijk split het in 2 dan gaat het mij zelf ook wel lukken, maar het leek me cool om het zo te doen =)
 
Joost B

Joost B

14/11/2011 19:27:24
Quote Anchor link
Ik denk dat de Composite pattern hiervoor wel goed werkt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.