Versio

Mootools Chatbox

Overzicht Reageren

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

08/07/2007 16:58:00
Quote Anchor link
Hallo,

ik ben bezig met een chatbox te maken mbv. het javascript framework Mootools.

Deze is op http://www.aryweb.nl/voorbeelden/chatbox/ te zien inclusief de code onderaan.

Maar wat nou het probleem is, is dat hij de nieuwe berichten niet goed ophaalt. Zodat deze in het berichtenvenster wordt geplaatst. Soms doet hij het wel goed, dan verzend je een berichtje in Firefox en ontvangt hij deze in Opera en visa versa. Maar ook heel vaak niet.

Ik denk dat het probleem is dat als het ophalen en het versturen van een bericht op bijna het zelfde moment gebeurd het bericht wel in de database wordt opgeslagen maar dat het ophalen van de berichten gewoon wordt overgeslagen.
Wat dan wel raar is, is dat de sessie wel wordt geupdate volgens mij. (want als dat niet zou gebeuren, dan zou hij bij de volgende request ook nog wel de berichten ophalen die hij gemist had.

Dus nu vraag ik hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik had al iets geprobeerd van 2 aparte bestanden. Eentje om de berichten op te slaan en de ander om ze op te halen, maar dat werkte ook niet.

Groeten,
Arian

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 06:06:04
Gesponsorde koppelingen:
BHosted Hosting al vanaf € 1,- per maand

Controleer nu gratis jouw domeinnaam:

Sab Kriksdeegir

Sab Kriksdeegir

08/07/2007 18:45:00
Quote Anchor link
syntax error :
void();

met Firebug van Firefox....
Ajax response :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">

<html><head>

<title>403 Forbidden</title>

</head><body>

<h1>Forbidden</h1>

<p>You don't have permission to access /voorbeelden/chatbox/chatboxserver.php

on this server.</p>

<hr />

<address>Apache Server at www.aryweb.nl Port 80</address>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sab Kriksdeegir

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

08/07/2007 19:27:00
Quote Anchor link
ja, die error krijg ik ook als ik heb geupload heb, op mijn localhost krijg ik die niet...

dus dat is niet het probleem waar ik naar zocht.... maar lijkt me dat dat ook opgelost moet worden, dus als iemand een idee heeft waar dat aan ligt... ??

Sab Kriksdeegir

Sab Kriksdeegir

08/07/2007 19:32:00
Quote Anchor link
Waarschijnlijk aan de leesrechten...
welke CHMOD zit er op dat bestand ?

mss ligt het ook aan een .htacces bestand.
Zolang je geen toegang tot bestand verleent kunnen we het script niet echt testen :-)

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

08/07/2007 19:43:00
Quote Anchor link
Ik heb hem nu op bericht id laten zoeken, waarvoor ik wel een query meer moest maken, maar hij werkt nu :D

Alleen in Firefox doet hij het niet op het www, op mijn localhost doet hij het namelijk wel. maar ik zal chatboxserver.php eens anders chmodden...

Edit:

Hij doet het nu ook in Firefox, met de ajax request deed ik het via 'method: post', dit heb ik veranderd naar get en nu doet hij het wel...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk

Overzicht Reageren