mouseover tekst -> foto

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »
D B

D B

02/09/2014 17:29:33
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben mijn website weer eens wat aan het uitbreiden, en had het idee om foto's aan namen te hangen.
Nu vraag ik me af het mogelijk is om een bijvoorbeeld een <span> oid (of moet dit altijd een <a href> zijn?), om de naam heen te plaatsen en deze dan bij mouseover een bepaalde foto of tekst te laten weergeven.

Is dit mogelijk?

Zoja, kan iemand mij ergens een voorbeeld hiervan geven of misschien een beetje op weg helpen?

Het gaat vooral om namen waar ik eigenlijk een klein 'popupje' bij wil weergeven...
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 09:10:00
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

02/09/2014 17:36:37
Quote Anchor link
Het lijkt me dan het meest logische om dat met js te doen. en dan gewoon de mouseover functie gebruiken
 
D B

D B

08/09/2014 10:02:30
Quote Anchor link
Ok,

Nu haal ik deze namen met id op uit een database, en dacht ik zelf om te kijken of het bestand id.jpg bestaat in een foto map en dan deze dus te tonen. Maar hoe kan ik dit nu verwezenlijken met js?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
if ( file_exists('avatar/'. $id. '.jpg') {
    echo '<span id="'. $id. '">Jan Test</span>'; //hier zou dan de mouseover bij moeten?
}
else {
    echo 'Jan Test';
}

?>


Zou zoiets dan moeten kunnen?
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

08/09/2014 11:53:24
Quote Anchor link
Bedoel je zoiets als dit

website: klikje
Gewijzigd op 08/09/2014 11:53:51 door Bas IJzelendoorn
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/09/2014 12:12:21
Quote Anchor link
Zoek anders eens op tooltip (of tooltip image).
 
D B

D B

09/09/2014 20:01:40
Quote Anchor link
Ik heb eens wat gezocht naar tooltip, en dit is inderdaad wat ik zoek.

Nu probeer ik via een ajax call een bepaalde foto te laden, maar hier kom ik helaas nog niet uit.

Dit is wat ik heb:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
echo '<span class="tooltip" data-id="'. $row['id']. '">';
echo $row['voornaam']. ' '. $row['achternaam']. '<br>';
echo '</span>';
?>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script>
$('.tooltip').tooltipster({
    content: 'Loading...',
    position: 'right',
    functionBefore: function(origin, continueTooltip) {
        continueTooltip();
        if (origin.data('ajax') !== 'cached') {
                $.ajax({
                type: 'POST',
                url: 'tooltip.php',
                id: $(this).data('id'), //hier probeer ik het data-id mee te sturen
                success: function(data) {
                    origin.tooltipster('content', data).data('ajax', 'cached');
                }
            });
        }
    }
});
</script>


Verder weet ik niet wat ik precies in mijn tooltip.php moet zetten om de POST af te handelen. (Kan dit gewoon met php?)

Iemand die mij kan helpen?
 
D B

D B

11/09/2014 16:44:11
Quote Anchor link
Niemand?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

11/09/2014 21:20:44
Quote Anchor link
D B op 09/09/2014 20:01:40:
Verder weet ik niet wat ik precies in mijn tooltip.php moet zetten om de POST af te handelen. (Kan dit gewoon met php?)

Dat laatste kun je natuurlijk gewoon zelf testen ;-)

Waarom wil je bij de mouse-over pas een foto ophalen?
 
D B

D B

11/09/2014 23:02:41
Quote Anchor link
Ik had al wel geprobeerd, maar zonder resultaat. Uiteindelijk zou ik via die mouseover met het id, heel veel uit de database kunnen halen...
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

12/09/2014 08:10:01
Quote Anchor link
D B op 11/09/2014 23:02:41:
Ik had al wel geprobeerd, maar zonder resultaat.

Geef dan even aan wat je hebt geprobeerd en wat het resultaat is/waar je vast loopt.

D B op 11/09/2014 23:02:41:
Uiteindelijk zou ik via die mouseover met het id, heel veel uit de database kunnen halen...

Je geeft aan dat je bij de mouseover een foto wilt tonen. Nu geef je aan dat je heel veel kunt ophalen uit de database. Wat is je bedoeling/wat wil je bereiken?
Als het je gaat om die foto: ophalen uit de database en opnemen in je code.
Krijg nu echter het idee dat je iets anders wilt; geef dan aan dat je doel/bedoeling is.
 
D B

D B

12/09/2014 10:09:10
Quote Anchor link
Hallo Obelix,

Alvast bedankt voor het meedenken.

Zoals in mijn eerste post aangegeven denk ik zelf aan een popupje met een foto/tekst (uit database).

Ik heb bovenstaand javascript, hiermee POST ik (volgens mij) naar tooltip.php. Met het uitlezen in tooltip.php heb ik vanalles geprobeerd, dwz. geprobeerd te werken met $_POST en met een standaard echo.

Maar, ik denk dat mijn probleem vooral in deze regel zit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
id: $(this).data('id'), //hier probeer ik het data-id mee te sturen.


Is er een betere manier om dit op te lossen, dan met AJAX? Of is het AJAX gebruik in dit geval wel goed?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

12/09/2014 11:47:57
Quote Anchor link
Ik begrijp nog steeds het probleem niet.
Wat bedoel je met popup? Dat is toch de tooltip?
Waarom informatie posten/ophalen (via jquery)?

Ik weet niet waar je jouw voorbeeld hebt weggehaald. Heb in het verleden diverse tooltips gevonden/geprobeerd en daar heb ik nooit via jquery informatie opgehaald uit een database op het moment van de mouseover.
 
D B

D B

12/09/2014 12:47:31
Quote Anchor link
Ik gebruik tooltipster. De popup bedoel ik inderdaad de tooltip mee.

Misschien begrijp ik het AJAX principe verkeerd, maar hiermee kun je toch bij een mouseover iets posten en terugkrijgen, en dat dan in de tooltip laten zien?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

12/09/2014 14:17:52
Quote Anchor link
Volgens http://iamceege.github.io/tooltipster/#demos wel. Daar maken ze overigens, in het voorbeeld, geen id aan.
 
D B

D B

12/09/2014 16:35:18
Quote Anchor link
Nee dat klopt, maar dat is dus ook mijn probleem. Het Ajax gedeelte is toch standaard jquery, dus daar zou ik toch het id mee moeten kunnen sturen?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/09/2014 17:25:59
Quote Anchor link
Dat kan ook, maar dan moet je de data property gebruiken:
Code (js)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script>
$('.tooltip').tooltipster({
    content: 'Loading...',
    position: 'right',
    functionBefore: function(origin, continueTooltip) {
        continueTooltip();
        if (origin.data('ajax') !== 'cached') {
                $.ajax({
                type: 'POST',
                url: 'tooltip.php',
                data: {id: $(this).data('id')}, //hier probeer ik het data-id mee te sturen
                success: function(data) {
                    origin.tooltipster('content', data).data('ajax', 'cached');
                }
            });
        }
    }
});
</
script>
 
D B

D B

14/09/2014 23:14:24
Quote Anchor link
Hallo Ger,

Dit is inderdaad wat ik zocht, alvast bedankt voor het meehelpen!

Is het nu mogelijk om bij het resultaat html code te gebruiken? Als ik deze namelijk gewoon echo krijg ik de code zelf in de tooltip te zien.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/09/2014 23:25:14
Quote Anchor link
Optie contentAsHTML: true
toevoegen.
Het helpt ook weleens als je de documentatie bij zo'n plugin leest
 
D B

D B

14/09/2014 23:29:49
Quote Anchor link
Sorry, wist niet dat dit plugin afhankelijk was.

Heel erg bedankt voor de hulp!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.