Multiple INSERT/UPDATe query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »
Remco schrubben

remco schrubben

15/09/2012 01:49:08
Quote Anchor link
Op aangeven van enkele leden van het forum ben ik een systeem aan het omzetten.
Dit betreft en top40 systeem. Ik heb daar een nieuw overzicht voor gemaakt met behulp van SQL Designer en daar heb ik nu enkele vragen over. Het uit gewerkte overzicht van de tabellen en velden vinden jullie onder aan.

Ik moet hier nu dus een INSERT, UPDATE en DELETE query voor maken. Maar hier heb ik al even op Google voor rond gesnuffeld maar ben nog weinig goede uitleggen tegen gekomen. Ik vraag me daarom ook af aan jullie hoe jullie deze query's zullen gaan oplossen?

Maar waar ik ook nog niet uitkom in het denk proces is het volgende.
Stel ik doe een nieuwe week INSERT nu is de kans heel erg groot dat er een deel van de artiesten en titels al in een vorige week is voor gekomen. Nu is het dus de bedoeling dat die rows niet extra worden aangemaakt. Hoe moet ik dit samen met z'n INSERT query oplossen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
CREATE TABLE `top40_titels` (
  `titel_id` INTEGER NULL AUTO_INCREMENT DEFAULT NULL,
  `artiest_id` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `titel_naam (150)` VARCHAR(150) NULL DEFAULT NULL,
  `p_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  `u_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`titel_id`, `artiest_id`)
);

CREATE TABLE `top40` (
  `top40_id` INTEGER NULL AUTO_INCREMENT DEFAULT NULL,
  `week` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `jaar` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `positie_h` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `titel_id` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `p_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  `u_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`top40_id`, `week`, `jaar`, `positie_h`)
);

CREATE TABLE `top40_artiesten` (
  `artiest_id` INTEGER NULL AUTO_INCREMENT DEFAULT NULL,
  `artiest_naam (125)` VARCHAR(125) NULL DEFAULT NULL,
  `p_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  `u_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`artiest_id`)
);

ALTER TABLE `top40_titels` ADD FOREIGN KEY (artiest_id) REFERENCES `top40_artiesten` (`artiest_id`);
ALTER TABLE `top40` ADD FOREIGN KEY (titel_id) REFERENCES `top40_titels` (`titel_id`) ON DELETE CASCADE;

ALTER TABLE `top40` ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin;
ALTER TABLE `top40_titels` ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin;
ALTER TABLE `top40_artiesten` ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin;
Gewijzigd op 15/09/2012 02:42:33 door Remco schrubben
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 09:48:13
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

15/09/2012 07:43:33
Quote Anchor link
Ik denk dat je je denkwijze moet aanpassen.

Het lijkt mij namelijk logisch dat je een tabel maakt voor artiesten, één waarin je de nummers in zet, één waarin je de top 40 (weeknummer enzo) en één waarin je de nummers die in de top 40 staan zet.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2012 09:26:05
Quote Anchor link
De denkwijze in de opbouw van de tabellen heeft Remco van mij overgenomen, alleen niet helemaal goed.
Mijn tabel top40:
- weeknr INT(4)
- jaar INT(6)
- positie_h int(4)
- titel_id INT(11)
PK op weeknr,jaar,positie_h
 
Remco schrubben

remco schrubben

15/09/2012 11:31:42
Quote Anchor link
Ger, idd ik heb hem van jou over genomen, alleen ik heb hem tot een mysql overzicht gemaakt met SQL Designer. Maar ik heb de voorbeeld aan gepast op de pc.

Zou je misschien mij ook nog een stuk de goede weg kunnen laten instaal ivm mijn vraag?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2012 12:11:38
Quote Anchor link
Ik denk dat je meer naar de invoer kant (HTML/PHP) moet kijken, en dan op basis van de lijst van de week ervoor de nieuwe lijst samenstellen/bewerken.
 
Remco schrubben

remco schrubben

15/09/2012 16:35:16
Quote Anchor link
Ger, Zou je dit misschien kunnen uitleggen hoe je dit bedoelt?
ik wil namelijk dit systeem gelijk goed overnieuw bouwen en ben dus opzoek na goede uitleggen er over hoe ik het beste kan aanpakken.
Want een INSERT in 2 tabellen heb ik voorheen altijd met een TRANSACTION gedaan. Dus over meerdere is voor mij een raadsel.

Mijn bedoeling is het volgende in stappen. Deze stappen zijn noodzakelijk vanwege geen toestemming om het te copieeren van de orginele lijst van top40.nl.

- De aller eerste week word volledig met de hand ingevoerd, laat zeggen dat week 35 de eerste week wordt in het systeem. Dus in totaal 40 rows.
- Nieuwe week is aangebroken (Week 36). Op top40_toevoeg.php haal ik de complete lijst op van week 35 op.
- De lijst loop ik na welke positie's er verandert zijn en welke artiesten en/of titels nieuw in lijst staan. Deze manier van werken is heel makkelijk en de nieuwe lijst is binnen 10 min gemaakt.
- Als ik de nieuwe lijst na heb gelopen word het INSERT gedaan richting de database.
- De rows die reeds bestaan word alleen de id gebruikt. Voor de artiest en/of titel die nieuw zijn word er nieuwe row gemaakt.

Kleine voorbeeld:
+-----------------------------------------------+
| Week 35 |
+-------------+----------------+------+---------+
| Artiest | Titel | Week | Positie |
+-------------+----------------+------+---------+
| Jannes | Ga dan | 35 | 1 |
+-------------+----------------+------+---------+
| Andre Hazes | De vlieger | 35 | 2 |
+-------------+----------------+------+---------+
|Koos Alberts | Verscheurde je | 35 | 3 |
+-------------+----------------+------+---------+

+-----------------------------------------------+
| Week 36 |
+-------------+----------------+------+---------+
| Artiest | Titel | Week | Positie |
+-------------+----------------+------+---------+
| Andre Hazes | De vlieger | 36 | 1 |
+-------------+----------------+------+---------+
| Jannes | Ga dan | 36 | 2 |
+-------------+----------------+------+---------+
| Grad Damen | Ga mee opstap | 36 | 3 |
+-------------+----------------+------+---------+

Zoals we zien heb ik hier even 2 weken als voorbeeld genomen.
Maar week 35 is ten opzichte van 36 helemaal anders, maar er zijn wel 2 titels en artiesten die zelfde zijn. Nu vroeg ik mij dus erg af hoe ik dit moet gaan aanpakken. Want ik snap even niet hoe dat in zijn werk moet gaan in eerder genomede database model. Wat ik wel snap is het volgende: tabellen top40_artiesten en top40_titels zullen na 2 weken elke 3 rows hebben en table top40 zal er dan 6 moeten hebben. Begrijp ik deze goed of?

Zou graag daar eens wat uitleg over verkrijgen?
Gewijzigd op 15/09/2012 16:40:58 door remco schrubben
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.