MVC Directories
Ik heb even een algemene vraag. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er een officiële MVC lay-out is. Sommige mensen adviseren de map application, en andere mensen weer app. Dit werkt uiteraard hetzelfde mat de library/lib map. Wat is juist (oke, ik weet dat alles juist is), maar wat is de beste meest gebruikte methode? Is er misschien toch een officiële mappen indeling?
Gewijzigd op 30/11/2011 17:33:19 door Allard Jansen
Gesponsorde koppelingen:
Er is voor elk framework wel een officiële mappen structuur. Maar geen universele structuur.
Er is wel een aangerade manier van autoloading gedefineerd door de Framework Interop Group.
Verder is er nog de PHP Standards Working Group. Ik weet niet of ze wat met elkaar te maken hebben of niet.
Er is wel een aangerade manier van autoloading gedefineerd door de Framework Interop Group.
Verder is er nog de PHP Standards Working Group. Ik weet niet of ze wat met elkaar te maken hebben of niet.
Oke, dank je wel. Maar de aangeraden manier is volgens mij van Zend zelf? Ook kan ik geen exacte map structuur vinden. Is die er wel?
Hoe je je mappen indeelt maakt niet zo veel uit, zolang je maar voldoet aan de autoloading standaard. Dus Map_Map_Map_File of Map\Map\Map\File. Hoe je de verschillende namespace bomen indeelt moet je zelf weten.
Vaak wordt er een onderscheid gemaakt tussen eigen code en third-party code en dat lijkt me wel een goede gewoonte.
Symfony2 heeft bijvoorbeeld een vrij ingewikkelde maar briljante structuur ;) [bevooroordeeld :) ]
Vaak wordt er een onderscheid gemaakt tussen eigen code en third-party code en dat lijkt me wel een goede gewoonte.
Symfony2 heeft bijvoorbeeld een vrij ingewikkelde maar briljante structuur ;) [bevooroordeeld :) ]
Pim - op 03/12/2011 16:35:08:
Hoe je je mappen indeelt maakt niet zo veel uit, zolang je maar voldoet aan de autoloading standaard. Dus Map_Map_Map_File of Map\Map\Map\File. Hoe je de verschillende namespace bomen indeelt moet je zelf weten.
Waar kan je deze autoloading standaard vinden?