[MySQL] Hoeveel rows kan ik maximaal gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Knorfski

Knorfski

13/02/2006 08:28:00
Quote Anchor link
Ik heb even een vraagje,

Ik ben nu bezig met een database intensief programma. Het voert ongeveer 1 insert per seconde uit op de database.

Nu is mijn vraag hoeveel rijen kan ik eigelijk maximaal gebruiken ?

En dan bedoel ik in de praktijk, de db moet niet super traag worden e.d.

Er zitten nu ongeveer 20.000 rijen in.

Darom na hoeveel rijen moet ik splitsen ?

De tabel heeft 4 rijen.
3x sting van ongeveer 30 chars.
1x Primary key.
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 23:10:17
 
B a s
Beheerder

B a s

13/02/2006 08:43:00
Quote Anchor link
Exact weet ik het niet ..

Maar PHPhulp heeft nu ongeveer 100.000 records in de reactie tabel staan (reacties op forum berichten)..

Hangt ook vanaf of je de db uitleest en hoe vaak.. Als je hem alleen als opslag gebruikt kunnen er zo veel in als je maar wilt denk ik
Gewijzigd op 13/02/2006 08:44:00 door B a s
 
Erik Rijk

Erik Rijk

13/02/2006 08:53:00
Quote Anchor link
een database kan meerdere terabytes opslaan dus je kan nog wel even vooruit :)


Quote uit de Normaliseren tutorial van Elwin:
Quote:
Eén daarvan is de eis dat het bestand optimaal ontworpen is. Dit betekend dat er geen overbodige redundantie mag zijn.


welke hier te vinden is.
Gewijzigd op 13/02/2006 08:54:00 door Erik Rijk
 
Willem vp

Willem vp

13/02/2006 08:57:00
Quote Anchor link
Hangt ook af van hoe je je indexen gebruikt.

Ik heb onder MySQL een database met zo'n 400 miljoen records (gemiddeld 500 inserts per minuut) die gesplitst is in tabellen van 20-30 miljoen records, en het ophalen van een willekeurig record duurt een fractie van een seconde, mits geïndiceerd. Het doorzoeken van de hele database wanneer een kolom geen index heeft duurt bijna een kwartier.

Bij 20000 records zou ik me niet zo bijzonder veel zorgen maken ;-)
 
Martijn B

Martijn B

13/02/2006 09:57:00
Quote Anchor link
Hoe ziet je primary key er uit?

Zo iets?

id int(10) unsigned

Zo ja dan kun je nog even vooruit er gaat toch zeker 4 miljard records in dan. Maar dit is allemaal afhankelijk van je server.
Gewijzigd op 13/02/2006 09:58:00 door Martijn B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.