NetBeans indent instelling

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »
- Ricardo -

- Ricardo -

19/05/2010 20:02:11
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik ben sinds gisteren overgestapt van Dreamweaver op Netbeans, bevalt me goed en ook in de portemonnee :). Maar ik heb nog een probleempje.

Netbeans heeft de stijl standaard zo staan :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
if(iets = iets)
    {

    }


Maar ik wil deze graag zo hebben :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
if(iets = iets)
{

}


Hoe kan ik dit correct instellen? Ik heb al flink gegoogled maar ik kan het echt niet vinden.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Met vriendelijke groet,
Ricardo Persoon
Gewijzigd op 19/05/2010 21:32:45 door - Ricardo -
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 17:10:04
 
Jos Verra

Jos Verra

19/05/2010 20:03:05
Quote Anchor link
Umm wat is het verschil tussen die 2?
 
X XAX

X XAX

19/05/2010 20:04:06
Quote Anchor link
zie het ook niet ;)
 
Synaps Framework

Synaps Framework

19/05/2010 20:05:44
Quote Anchor link
Bedoel je
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if($foo == $foo) {

}

?>

?
 
- Ricardo -

- Ricardo -

19/05/2010 21:31:34
Quote Anchor link
Haha de spaties waren er automatisch uitgehaald ofzo
het was
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
if(iets = iets)
    {

    }

?>


en

<?php
if(iets = iets)
{

}


?>


De eerste is dus zoals het nu is en de tweede zoals ik het wil.
 
Yea Rupie

Yea Rupie

19/05/2010 21:54:37
Quote Anchor link
Misschien kun je je stijl zelf aanpassen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if(8 < 9){
    //....
}
?>
 
- Ricardo -

- Ricardo -

19/05/2010 22:30:19
Quote Anchor link
Hmm ik was niet van plan mijn eigen stijl aan te passen aan m'n editor. De editor past zich maar aan mij aan :).
 
Joren de Wit

Joren de Wit

19/05/2010 22:38:30
Quote Anchor link
Wat ik er op internet over vind is dat deze instelling niet aan te passen is. Dat zijn veelal wel oudere posts (2008, 2009) dus weet niet of dat nu nog steeds het geval is, maar het lijkt erop.

Een oplossing is natuurlijk overstappen naar weer een andere editor. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar het (eveneens) opensource Eclipse PDT. Een zeer veelzijdige editor die je helemaal naar eigen wens kunt aanpassen.
 
Afra ca

Afra ca

19/05/2010 23:21:29
Quote Anchor link
Netbeans is een prachtige editor, voor het oog wat fijner vind ik dan Eclipse, al zijn ze wat betreft features beiden geweldig, niks anders meer :D

Blanche, volgens mij heb je google een beetje bevooroordeelt geraadpleegt ;)

Quote:
Go to Tools ->
Options -> Editor -> Formatting and set preferred values.
 
Marien xD

Marien xD

19/05/2010 23:39:20
Quote Anchor link
De huidige versie heeft inderdaad een bug met het indenten als je afwijkt van de standaard 'op 1 regel' stijl. In de oudere versies was dit niet zo, tevens is het opgelost in de nieuwe (nog te releasen) netbeans. Misschien dat je een nightly build of een alpha/beta kan downloaden :)
 
Remco nvt

Remco nvt

20/05/2010 00:49:51
Quote Anchor link
Ik heb met Netbeans 6.8 geen problemen ermee.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if($sTest == 'hallo')
{

   // doe iets
}
?>


Komt er gewoon uit als ik format doe en me braces op new line heb gezet.
Heb wel tabs to spaces uitstaan.
Gewijzigd op 20/05/2010 00:50:49 door Remco nvt
 
- Ricardo -

- Ricardo -

21/05/2010 12:07:38
Quote Anchor link
Hmm netbeans schijnt van je te leren :) Ik heb er nu 2 dagen flink mee gewerkt en nu is netbeans uit zichzelf de syntax gaan gebruiken zoals ik het wil :) Handig!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.