Notepad++ met PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Aron van der Linden

Aron van der Linden

09/01/2015 11:41:09
Quote Anchor link
Hallo,

Een tijd lang heb ik de editor Sublime Text gebruikt voor het editen van PHPscripts. Handig hier is de autocomplete functie. Dus bv als je begint te typen 'if', dan kan je met het klikken op ENTER automatisch toevoegen:

if (condition) {
# code...
}


Weet iemand of dit ook mogelijk is (bv via een plug-in) met Notepad++?

Grtn, Aron.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 14:17:46
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/01/2015 11:55:33
Quote Anchor link
Notepad++ zelf heeft een beperkte autocompletion: niet voor een complete if-structuur, maar wel voor veel PHP-functies, HTML-tags en "matching pairs" zoals {} en ().

Of je dit kunt uitbreiden met een plug-in weet ik eerlijk gezegd niet (maar mocht je er een vinden, dan houd ik me aanbevolen).
 
Kevin J

Kevin J

09/01/2015 15:09:36
Quote Anchor link
Dit is niet helemaal 100% mogelijk
in Notepad++ 5.0 of hoger is het half mogelijk
Ga naar
Instellingen > Voorkeur > Automatisch aanvullen, en ga daar even kijken.
Let op hij doet niet volledig hij kan wel dat als je " doet hij automatsich " doet
Bijvoorbeeld de 'If' kent hij niet dus moet je zelf doen, wel kan hij dan als je { doet automatisch } doen
 
Ivo P

Ivo P

09/01/2015 15:21:11
Quote Anchor link
maar zou je gaan vor een IDE zoals bijvoorbeeld Netbeans, https://netbeans.org/
dan worden niet alleen naar wens dergelijk structuren, of desnoods hele classes met 3 toetsaanslagen gebouwd, maar kun je ook profiterern van de herkenning van variabelen binnen je project:

bijvoorbeeld
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php

$foobar
= 'bla die bla';

echo $f

?>


na de f herkent Netbeans dat $foobar een bekende var is en geeft de optie om die aan te vullen.

Maar ook herkent hij classes of functions die in heel andere files staan. (mits je alles in 1 project zet)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.