Om de 8 _ tekens een ander teken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

E. de Groot

E. de Groot

04/03/2015 12:51:27
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een variable: $newdata
met daarin een hele partij data.

bijvoorbeeld: xxxxxxx_ddddddd_gggggg_ff_eeee_xxxxxxx_ddddddd_gggggg_ff_eeee_xxxxxxx_ddddddd_gggggg_ff_eeee_
Inhoud zijn klantgegevens dus echte data kan ik niet tonen. Andere leestekens die er al inzitten zijn: . : -
dus die kunnen niet gebruikt worden.

Die data wordt om de zoveel tekens (varierend) onderbroken met een _
Nu wil ik de 9de _ vervangen voor een ander teken, bijvoorbeeld __ (2x) ofzo.

Het moet daarna naar een array middels explode. Maar eerst moet het opgebroken worden om de 8 _ dus.

Hoe kan ik dit doen?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 05:05:23
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/03/2015 14:02:47
Quote Anchor link
Waarom moet het éérst om de 8 _ worden afgebroken? Kun je het niet omkeren? Eerst alles met explode() naar een array en dan om de 8 array-elementen iets anders doen?
 
E. de Groot

E. de Groot

04/03/2015 14:24:49
Quote Anchor link
lol... ja, volgens mij kan dat ook... maar ik zie niet hoe...

Toevoeging op 04/03/2015 15:17:56:

Als het goed is, heb ik het al. Er blijkt ook een \n aan het einde van de regel te zitten en daarmee kan ik hem al opbreken :)
 
John D

John D

04/03/2015 16:08:41
Quote Anchor link
De vraag is natuurlijk ook: Waarom eigenlijk deze manier om alle klantgegevens in één variabele?
Kijk ook even op deze discussie: http://stackoverflow.com/questions/19907155/how-to-replace-a-nth-occurrence-in-a-string
 
E. de Groot

E. de Groot

04/03/2015 16:22:40
Quote Anchor link
Sja... het is een webpagina met rapportage. Wordt niet door ons beheerd. En dat wil ik in een eigen database hebben voor verdere afhandeling. Dat wordt voor ons het werk makkelijker van.

thnx voor het meedenken
 
Aad B

Aad B

04/03/2015 20:21:15
Quote Anchor link
Edgar de Groot op 04/03/2015 16:22:40:
Sja... het is een webpagina met rapportage. Wordt niet door ons beheerd. En dat wil ik in een eigen database hebben voor verdere afhandeling. Dat wordt voor ons het werk makkelijker van.thnx voor het meedenken
Dan is het makkelijker om te exploden naar een array en vanuit de array netjes per veld in een tabel te plaatsen. http://php.net/EXPLODE
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.