Onchange selectbox

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Stef a

Stef a

17/01/2014 17:42:31
Quote Anchor link
Ik heb een grote lijst plaatsnamen in een mysql tabel staan, en wil via een form hier 1 uit selecteren
Hoe kan ik dat maken zoals google dat doet, dat er terwijl je typt resultaten die voldoen aan je opdracht worden getoond?
Omdat de tabel city-id`s en andere informatie bevat die op een andere pagina(process.php) wordt gebruikt, wil ik dat er alleen een optie kan worden geselecteerd, en niet gewoon tekst ingetypt door de user.

Hoe dit te doen??
Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 23:39:54
 
- SanThe -

- SanThe -

17/01/2014 17:44:20
Quote Anchor link
Kijk eens naar Ajax.
 
Christian k

christian k

17/01/2014 17:47:40
 
- SanThe -

- SanThe -

17/01/2014 17:51:45
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

17/01/2014 19:33:41
Quote Anchor link
Ik denk dat Stef dit bedoelt:

http://jqueryui.com/autocomplete/ wat overigens alles met ajax te maken heeft.
 
Stef a

Stef a

18/01/2014 10:28:18
Quote Anchor link
Bedankt voor de links, maar hoe kan ik nu een koppeling maken naar mijn mysql database, en dan zoals google dat doet suggesties weergeven tijdens het typen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/01/2014 10:33:01
Quote Anchor link
Zo doe ik dat.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT" );
header("Last-Modified: " . gmdate( "D, d M Y H:i:s" ) . "GMT" );
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate" );
header("Pragma: no-cache" );
header('Content-Type: application/json; charset=utf-8');

if (isset($_GET['term']) && $_GET['term'] != '') {
$sql = "SELECT naam, dit, dat, zus, zo FROM tblname
         WHERE naam = '"
.mysqli_real_escape_string($con,$_GET['term'])."'";
$suggest_query = mysql_query($sql);
$searchresults = array();
    while($suggest = mysql_fetch_assoc($suggest_query)) {
        $searchresults[] = array("label" => utf8_encode($suggest['naam']), "id" => $suggest['id']);
    }
}

echo json_encode($searchresults);
?>


Dit script roep ik aan via het 'source' event van de $.autocomplete() en verwacht standaard een output in JSON.
Gewijzigd op 18/01/2014 10:42:53 door - Ariën -
 
Stef a

Stef a

18/01/2014 10:39:53
Quote Anchor link
Als ik dit op een lege pagina plaats, dan komt er alleen "null" te staan. Ik krijg geen simpele searchbox te zien
Ik zie wel waar ik de tblname kan invullen, maar moet een wachtwoord/username/host niet worden toegevoegd?

Ik zoek naar iets zoals op jou site staat in de reisplanner: zodra je gaat typen, komen er een aantal suggesties, ik weet niet of de NS dit uit een database haalt of vanuit een api, maar het idee is hetzelfde (http://www.treinenweb.nl/page/reisplanner)
Gewijzigd op 18/01/2014 10:42:29 door Stef a
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/01/2014 10:41:42
Quote Anchor link
Dit is de afhandeling van de autocomplete. Lees ook mijn laatste regel eens in mijn vorige post.
MySQL connectie moet je uiteraard ook even doen.
Gewijzigd op 18/01/2014 10:42:34 door - Ariën -
 
Stef a

Stef a

18/01/2014 10:43:49
Quote Anchor link
Hoe kan ik dan vanuit een form, op bijvoorbeeld index.php hier de autosuggest vandaan halen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/01/2014 10:45:21
Quote Anchor link
Oh, die reisplanner, dat is een standaard 'widget' die de NS aanlevert waar ik op de kleuren en de titel na verder geen controle over heb. Ik ga daar op termijn ook vanaf stappen en via de NS API werken.

Toevoeging op 18/01/2014 10:47:24:

Via dit script: http://jqueryui.com/autocomplete/
maar dan in plaats van een vaste array, gebruik je:
source: 'zoeken.php'

In zoeken.php plaats je dan dat PHP-script wat ik je gaf, en die wordt vervolgens uitslutiend door de autocomplete gebruikt.

Dit gebruik ik dus als benodigde JS:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$("#stationsearch").autocomplete({
            source: "js/station_suggest.php",
        minLength: 2,
        select: function( event, ui ) {
            window.location = '/stations/'+ui.item.id;
        }
    });
Gewijzigd op 18/01/2014 10:49:52 door - Ariën -
 
Stef a

Stef a

18/01/2014 10:49:48
Quote Anchor link
Dank je wel
Gewijzigd op 18/01/2014 10:50:44 door Stef a
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/01/2014 10:50:35
Quote Anchor link
Nogmaals: Zie http://jqueryui.com/autocomplete/
Dan heb je al een flinke stap gezet als het al vanaf standaard werkt.

Daarna moet je even de boel ombouwen:
- je PHP-script als 'source' aanroepen
- connectie in je PHP-script aanpassen en veldnamen
Gewijzigd op 18/01/2014 10:52:06 door - Ariën -
 
Stef a

Stef a

18/01/2014 17:49:10
Quote Anchor link
Ik heb nu op de index het script staan van : http://jqueryui.com/autocomplete/, met als enige aanpassing de source naar " source: "data.php" " en dan is data.php het de afhandeling zoals boven staat, met als enige aanpassingen de call naar sql

Nu zegt data.php dat de connectie met database is gelukt, maar ik krijg in de index geen resultaten.
Wat gaat er mis?

data.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php

$link
=mysqli_connect("host","user","pass","db_name");

if (!$link) {
    die('Could not connect: ' . mysql_error());
}

echo 'Connected successfully';

header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT" );
header("Last-Modified: " . gmdate( "D, d M Y H:i:s" ) . "GMT" );
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate" );
header("Pragma: no-cache" );
header('Content-Type: application/json; charset=utf-8');

if (isset($_GET['term']) && $_GET['term'] != '') {
$sql = "SELECT name FROM `Haltes` LIMIT 0, 30 ;
         WHERE name = '"
.mysqli_real_escape_string($con,$_GET['term'])."'";
$suggest_query = mysql_query($sql);
$searchresults = array();
    while($suggest = mysql_fetch_assoc($suggest_query)) {
        $searchresults[] = array("label" => utf8_encode($suggest['name']), "id" => $suggest['id']);
    }
}

echo json_encode($searchresults);

?>
Gewijzigd op 18/01/2014 17:51:59 door Stef a
 
- SanThe -

- SanThe -

18/01/2014 17:59:21
Quote Anchor link
Je hebt wel een hele vreemde query.
Bouw foutafhandeling in dan zie je wat er gebeurt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/01/2014 18:33:53
Quote Anchor link
Lijn 8 is niet nodig. De autocomplete struikelt er toch over.
 
Stef a

Stef a

18/01/2014 18:58:04
Quote Anchor link
@SanThe, Wat is er vreemd aan de query(gekregen van Aar)
@Aar, lijn 8 verwijderen lost het probleem niet op, en hoe struikelt de
Maar wat kan de fout zijn?

Als ik de data.php pagina laad, wordt daar alleen "null" geecho`t
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

18/01/2014 19:17:56
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$sql
= "SELECT name FROM `Haltes` LIMIT 0, 30 ;
         WHERE name = '"
.mysqli_real_escape_string($con,$_GET['term'])."'";
?>

resulteert in:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
SELECT name FROM `Haltes` LIMIT 0, 30 ; /* LET OP DE ; die beëindigd de SQL statement */
/* dus is dit geen query meer */

WHERE name = 'blablabla'
[/code]
Gewijzigd op 18/01/2014 19:18:35 door Ger van Steenderen
 
Stef a

Stef a

18/01/2014 19:22:48
Quote Anchor link
Nogmaals de vraag vanaf het begin,
Ik wil een tekst form waarin terwijl je typt er een lijst van suggesties komt, zoals bijvoorbeeld in google, de reisplanner van NS en 9292 ( http://ns.nl of http://9292.nl)

Dit wil ik uit een mysql database halen of als het mogelijk is vanuit een API call naar 9292 zelf
Gewijzigd op 18/01/2014 20:00:31 door Stef a
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/01/2014 20:19:11
Quote Anchor link
Lijn 8 lost in ieder geval al EEN probleem op, want dat verpest anders je JSON-string die de $.autocomplete terug verwacht.

Zie Ger's bericht eens, blijkbaar is je query gewoon stuk waardoor het niet werkt. Als je dat oplost, dan zal het mogelijk werken, maar dat kan je dan het beste eerste uitvoeren in phpMyAdmin o.i.d.....

Foutafhandeling raad ik ook zeker aan, maar je zult het dan wel handmatig via het zoeken.php moeten doen.
Gewijzigd op 18/01/2014 20:20:34 door - Ariën -
 
Stef a

Stef a

18/01/2014 20:22:10
Quote Anchor link
Ook dat oplossen werkt helaas niet, hoe bedoel je dat ik het uit moet voeren in phpMyadmin?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.