Ontwerp photoshop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »
Bart Smulders

Bart Smulders

18/01/2008 00:29:00
Quote Anchor link
Het volgende: " Ik maak een layout in photoshop en wil deze layout zoals hij deruit ziet gaan gebruiken en daarbij wil ik dat deze snel laad" Nu heb ik geprobeerd van deze om te zetten tot div's enz maar ik kan enkel constateren dat ik deze layout niet proper kan omzetten tot css en achtergrond foto's. Met image ready bewerkt en geknipt tot apparte delen. Mijn vraag is :" Hoe kan ik er nu voor zorgen dat het sneller laad met minder foto's? in een iets simpeldere structuur . voorbeeld op http://users.telenet.be/Traxxx/voorbeeld1.html

PHP hulp

PHP hulp

15/05/2025 21:49:35

J V

J V

18/01/2008 00:36:00
Quote Anchor link
Je hebt voor alles plaatjes gemaakt. Je kunt ook gewoon een achtergrond kleur nemen en daar tekst op zetten. Is veel sneller want dan hoeft hij niet al die plaatje te laden. Met CSS kan je een hoop bereiken in de lay-out zonder plaatjes. Gebruik dus zo min mogelijk plaatjes en maak zoveel mogelijk gebruik van de mogelijkheden van css. Je menu kan dus met 1 achtergrond. Een plaatje van 2 px breed met een gradient naar onderen toe en die herhaal je dan horizontaal. Dit geeft een breed plaatje weer, terwijl er maar een klein plaatje geladen word. Dit kun je met nog meer dingen doen op je site.
Met css maak je dan een menu dmv een lijst. Hier is een hoop over te vinden op internet, dus dan word er nog maar 1 plaatje geladen en je menu is gewoon van tekst, waardoor je site al een stuk sneller is.

Bart Smulders

Bart Smulders

18/01/2008 00:41:00
Quote Anchor link
@jordy
Ik heb dit reeds geprobeerd maar weet niet precies hoe ik dit moet gaan verwezelijken zodat die bloem net op dezelfde plaats terrecht komt. of kan ik met een layer in dreamweaver die foto daar plaatsen. Gaat dit niet voor conflicten lijden ?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/01/2008 01:58:00
Quote Anchor link
Aaaaaaaah! Comic Sans MS!

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

18/01/2008 08:58:00
Quote Anchor link
Afbeelding

Maar zie ik nu echt dat je dit in Word hebt gemaakt? Damn... :) Gebruik nooit iets van MS voor internet, niet om te maken en niet om te bekijken.

Je code is zo ontiegelijk vervuild met allerlei XML, styles en classes dat ik me verbaas dat het er in Firefox nog goed uit ziet.

Overigens zeker Jordy's raad opvolgen over minder plaatjes. Dat komt het laden ten goede.

- wes  -

- wes -

18/01/2008 09:13:00
Quote Anchor link
Heb nog ergens een mooi 'I hate comic sans' font liggen, download maar eens :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/01/2008 09:16:00
Quote Anchor link
De validator wordt er ook niet vrolijk van. Als je serieus met webdesign aan de gang wilt, raad ik je aan om rechstreeks in de code te gaan werken en je te verdiepen in lay-outs XHTML en CSS.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

18/01/2008 09:32:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 18.01.2008 09:16:
De validator wordt er ook niet vrolijk van. Als je serieus met webdesign aan de gang wilt, raad ik je aan om rechstreeks in de code te gaan werken en je te verdiepen in lay-outs XHTML en CSS.

Tjah, dat heb je als je designs om wilt zetten in HTML door middel van Word.

Edit:
Edit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<meta name=ProgId content=Word.Document>
<meta name=Generator content="Microsoft Word 10">
<meta name=Originator content="Microsoft Word 10">
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman

Bart Smulders

Bart Smulders

18/01/2008 13:14:00
Quote Anchor link
Hmm, ik heb ondertussen gemerkt dat er sommigen tegen comic sans zijn om 1 of andere reden. Persoonlijke meningen zijn altijd toegestaan maar dat heeft me niet geholpen met men probleem. Wat daarentegen wel geholpen heeft is Jan Koehoorn die me dus vertelde van layout's te gaan maken in xhtml en css . Een boek kopen en leren versta ik daar uit . Bedankt Jan.

Ook een klein bedankje aan de comic sans uitdrijvers :)

Topic closed

Robert Deiman

Robert Deiman

18/01/2008 13:31:00
Quote Anchor link
Topic is niet closed :) Dat kunnen (gelukkig) alleen moderators doen. Topics waarin mensen zijn geholpen worden doorgaans niet gesloten, zodat ze nog terug te vinden zijn :)

18/01/2008 14:10:00
Quote Anchor link
Elwin schreef op 18.01.2008 08:58:
Je code is zo ontiegelijk vervuild met allerlei XML, styles en classes dat ik me verbaas dat het er in Firefox nog goed uit ziet.

Sterker nog, soms werkt de site ook zelfs niet in IE.
Daarom moet je dus aan de regels houden :-).

J V

J V

18/01/2008 14:24:00
Quote Anchor link
Jeej schreef op 18.01.2008 14:10:

Alsof sites het ooit wel eens goed doen in IE ;). Ja nah veel vloeken en een hoop omwegen kom je der wel. :P

Probeer de css tutorail van jan koehoorn eens door te nemen. Klik hierboven eens op zijn naam, dan zie je die tutorails staan.
Dat over Comic Sans MS, laat lekker zitten. Als jij die wilt gebruiken moet je dat doen. Het enige waar je mee op moet letten is dat je geen fonts gebruikt die mensen misschien niet op hun computer hebben (dan zien ze dat lettertype niet). Zet dus meerdere fonts achter elkaar, zodat als 1 er niet is, dat diegene daarna getoond word. (met comic sans ms zal je dat niet hebben, omdat iedereen dat heeft op zijn computer)
Zoek er maar eens wat over op google.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V

18/01/2008 14:32:00
Quote Anchor link
Jordy schreef op 18.01.2008 14:24:
Jeej schreef op 18.01.2008 14:10:

Alsof sites het ooit wel eens goed doen in IE ;).

Je zou zeggen dat als je met software van microzacht een website maakt, dat die dan ook in andere software van mircozacht werkt.

Robert Deiman

Robert Deiman

18/01/2008 14:33:00
Quote Anchor link
@Jordy

Eigenlijk valt het best nog wel mee met IE hoor vind ik... Vooral als je veel met float:left; kan werken, en geloof me meestal kan dat wel is het vrij simpel.. de enige hacks die ik eigenlijk wel eens toepas zijn om bijvoorbeeld marges of padding in IE iets te verkleinen...

J V

J V

18/01/2008 14:53:00
Quote Anchor link
Ja dat klopt, maar toch is het altijd wel even je adem inhouden als je site in FF goed is en je hem dan voor het eerste in IE gaat kijken.
Bij mij viel het ook erg mee, maar dat kwam omdat ik nu alles valid had. Mijn vorige site (zeer lelijk) zag er in IE goed uit (nog nooit gehoord van FF) totdat ik er van hoorde en hem daarin keek. Toen schrok ik pas. In grote lijnen alels aangepast zodat het er in FF goed uitzag, maar toen was IE weer fout. Alles maar weggegooid want het was een ravage. Ik denk dat de validators van de oude site helemaal op hol zouden slaan, zoveel er fout was.
Nu heb ik weer wat dingen bijgeleerd en de nieuwe site is perfect ;).
Ik gebruik idd ook alleen hacks voor de padding en margins. Oja en vor me footer, omdat IE 1px wit overhoud.
Maar je hebt gelijk hoor en met IE7 valt alles helemaal mee.
Maar als je niet zoveel van css afweet, denk ik dat het heel veel moeite kost om hem in IE goed te krijgen. Ik weet nu ongeveer wel waar IE anders op reageert dus is het makkelijker om het goed te krijgen.
Voor beginners zal dat een stuk moeilijker zijn en zonder phphulp zou het dramatisch zijn ;).

@ Iedereen, waarom eigenlijk tegen Comic Sans MS??? (ik gebruik het zelf niet, voordat ik gebombardeerd word.)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.