[OOP] Goede aanpak?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Bram Boos

Bram Boos

28/03/2011 22:20:58
Quote Anchor link
Zo. Ik wil nou eens een keer mijn code in één keer goed doen vandaar dat ik wil vragen aan jullie: Klopt dit? Ik weet dat er geen standaarden zijn maar is het op deze manier efficient?

Artikel
-Artikel_id
-Titel
-Beschrijving
-Prijs
-BTW
+setArtikel_id
+setTitel
+setBeschrijving
+setPrijs
+setBTW
+getArtikel()

Voorraad
-Artikel_id
-Voorraad
+setArtikel_id
+setVoorraad
+getVoorraad()

Bestelling
-Artikel_id
-Aantal
+setArtikel_id
+setAantal
+getBestelling()

Winkelwagen
-Bestelling
+setBestelling
+getWinkelwagen()
Gewijzigd op 28/03/2011 22:47:09 door Bram Boos
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 02:42:37
 

28/03/2011 22:39:28
Quote Anchor link
Waar komt artikel_id vandaan?
 
Bram Boos

Bram Boos

28/03/2011 22:40:16
Quote Anchor link
Karl Karl op 28/03/2011 22:39:28:
Waar komt artikel_id vandaan?


Van de klasse Artikel...
 

28/03/2011 22:43:18
Quote Anchor link
Bram Boos op 28/03/2011 22:40:16:
Karl Karl op 28/03/2011 22:39:28:
Waar komt artikel_id vandaan?


Van de klasse Artikel...


Bram Boos op 28/03/2011 22:20:58:
(...)
Artikel
-Titel
-Beschrijving
-Prijs
-BTW
+setTitel
+setBeschrijving
+setPrijs
+setBTW
+getArtikel()
(...)

Zakdoekje leggen,
Niemand zeggen,

rara, waar is artikel_id gebleven...?

Moet dit een soort van klassendiagram zijn?
 
Bram Boos

Bram Boos

28/03/2011 22:48:47
Quote Anchor link
Oeps, zo beter:

Artikel
-Artikel_id
-Titel
-Beschrijving
-Prijs
-BTW
+setArtikel_id
+setTitel
+setBeschrijving
+setPrijs
+setBTW
+getArtikel()

Ja als je het zo wilt noemen, zo probeer ik mij in ieder geval op het scripten voor te bereiden (nog nooit gedaan)..
 

28/03/2011 22:54:07
Quote Anchor link
Stellen de plusjes en minnetjes de visibility aan?
Hoe kom je dan aan de artikel_id?
 
Pim -

Pim -

28/03/2011 22:57:08
Quote Anchor link
En hoe ga je dit klassendiagram weergeven in je database?
 
Bram Boos

Bram Boos

28/03/2011 23:00:52
Quote Anchor link
Karl Karl op 28/03/2011 22:54:07:
Stellen de plusjes en minnetjes de visibility aan?
Hoe kom je dan aan de artikel_id?


De visibility heb ik hier geen rekening mee gehouden, misschien moet ik daar nog eens over na gaan denken...

Pim - op 28/03/2011 22:57:08:
En hoe ga je dit klassendiagram weergeven in je database?


De informatie (waaronder artikel_id) komt uit de database welke via een adapter klasse wordt opgehaald.
Gewijzigd op 28/03/2011 23:01:22 door Bram Boos
 

28/03/2011 23:06:44
Quote Anchor link
Bram Boos op 28/03/2011 23:00:52:
Karl Karl op 28/03/2011 22:54:07:
Stellen de plusjes en minnetjes de visibility aan?
Hoe kom je dan aan de artikel_id?


De visibility heb ik hier geen rekening mee gehouden, misschien moet ik daar nog eens over na gaan denken...

Pim - op 28/03/2011 22:57:08:
En hoe ga je dit klassendiagram weergeven in je database?


De informatie (waaronder artikel_id) komt uit de database welke via een adapter klasse wordt opgehaald.


Wat doen die plusjes en minnetjes dan? Dus jij wou gewoon uit een object zijn waarde van artikel_id gaan plukken? Dan ben je wel fout bezig vanuit god-hoe-heet-dat-nu-dan-principe-ik-ben-te-lang-met-assembly-bezig-geweest-owja-het-was: loose coupling high cohesion...
 
Pim -

Pim -

28/03/2011 23:28:51
Quote Anchor link
Eigenlijk moet je Bestelling het object Artikel laten dragen, niet de waarde artikel_id.
 

28/03/2011 23:34:15
Quote Anchor link
Pim - op 28/03/2011 23:28:51:
Eigenlijk moet je Bestelling het object Artikel laten dragen, niet de waarde artikel_id.


Oh, lol, zover had ik eigenlijk nog niet eens gekeken :-)
 
Gerard Nijboer

Gerard Nijboer

29/03/2011 00:42:56
Quote Anchor link
Visio bevat de mogelijkheid om UML-modellen te maken, zou je eens naar moeten kijken, helpt je vaak om dingen te visualiseren, maar ook om af en toe lekker te schuiven.
 
Bram Boos

Bram Boos

29/03/2011 20:04:45
Quote Anchor link
Tot nu toe heb ik dit gemaakt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
<?php
class Aanbieding
{
    private $_adapter;
    private $_artikelId;

    public function __construct(Adapter $_adapter,Artikel $_artikelId)
    {

        $this->_adapter = $_adapter
        $this
->_artikelId = $_artikelId;
    }


    public function getPrijs()
    {

        $aanbieding = $this->_adapter->getArtikel($this->_artikelId);
        return $aanbieding['prijs'];
    }
}


class Voorraad
{
    private $_adapter;
    private $_artikelId;

    public function __construct(Adapter $_adapter, Artikel $_artikelId)
    {

        $this->_adapter = $_adapter;
        $this->_artikelId = $_artikelId;
    }

    
    public function getVoorraad()
    {

        return $this->_adapter->checkVoorraad($this->_artikelId);
    }
}


class Item
{
    private $_aantal;

    public function __construct(Artikel $Artikel_id, $_aantal)
    {

        $this->Artikel_id = $Artikel_id;
    }

    public function addItem()
    {

                    $this->_items[] = array

                    (

                         'id' => $Id,

                         'prijs' => $Prijs,

                        'aantal' => $Aantal

                     );
    }

    public function getBestelling()
    {

        return $this->_items;
    }
}



class Winkelwagen
{
    private $_aantal;

    public function __construct(Artikel $_artikelId, $_aantal)
    {

        $this->_artikelId = $_artikelId;
    }


    public function getTotaal()
    {

        foreach ($this->_item as $Wagen)
        {

            return $Wagen['prijs'] * $Wagen['aantal'];
        }
    }

}


?>

Er zullen nog wat foutjes in zitten want ik moest even snel...
 

29/03/2011 20:05:40
Quote Anchor link
En je hebt geen klassendiagram gemaakt? :-/ Ik dacht dat je het officieel wou doen.
 
Bram Boos

Bram Boos

29/03/2011 21:49:47
Quote Anchor link
Karl Karl op 29/03/2011 20:05:40:
En je hebt geen klassendiagram gemaakt? :-/ Ik dacht dat je het officieel wou doen.


Ja en nee. Ik heb geen idee hoe ik zo'n diagram zou moeten maken. Vandaar dat ik misschien maar wat code moest plaatsen om het te verduidelijken...
 
Jelmer -

Jelmer -

30/03/2011 09:12:12
Quote Anchor link
Maak het nu nog even werkend en verzin er dan eens een heel klein scriptje bij waarin je het gebruikt. De Adapter vervang je dan even met een eigen class die gewoon werkt met arrays en hard-coded artikelen en geen db, maar die van buiten wel lijkt op de echte adapter.

Eigenlijk maak je een soort testcase, alleen gebruik je hem nu niet alleen om te testen of je objecten doen wat ze moeten doen, maar vooral om te kijken of je niet iets vergeten bent. Pas wanneer je probeert je classes te gebruiken zal je merken dat sommige dingen onhandig zijn of helemaal niet kunnen (hoe kom ik nu bij de prijs van dit product!? hoe kan ik nu dat ene product uit het winkelwagentje halen?!)


Iets simpels als dit, het liefst zo dom mogelijk want het is alleen maar even om te kijken of je class-interface volledig is.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<?php
session_start();

$adapter = new Adapter(); // dummy

if (!isset($_SESSION['wagen']))
    $_SESSION['wagen'] = new Winkelwagen($adapter);

if (isset($_POST['action']))
{

    if ($_POST['action'] == 'add' && isset($_POST['artikel_id']))
    {

        foreach ($_POST['artikel_id'] as $artikel_id)
        {

            $artikel = $adapter->getArtikel($artikel_id);
            $_SESSION['wagen']->addItem($artikel);
        }
    }

    else if ($_POST['action'] == 'del' && isset($_POST['index']))
    {

        foreach ($_POST['index'] as $index)
            $_SESSION['wagen']->removeItem($index);
    }    
}


echo '<form method="post">';
echo '<input type="hidden" name="action" value="add">';

foreach ($adapter->getArtikelen() as $artikel)
    echo '
    <label>
        <input type="checkbox" name="artikel_id[]" value="'
. $artikel->id() . '">
        '
. $artikel->naam() . '
    </label><br>
    '
;

echo '<button type="submit">Voeg toe aan wagen</button>';
echo '</form>';

echo '<form method="post">';
echo '<input type="hidden" name="action" value="del">';

foreach ($_SESSION['wagen']->getArtikelen() as $index => $artikel)
    echo '
    <label>
        <input type="checkbox" name="index[]" value="'
. $index . '">
        '
. $artikel->naam() . '
    </label><br>
    '
;

echo '<button type="submit">Verwijder uit wagen</button>';
echo '</form>';
?>
 
Bram Boos

Bram Boos

30/03/2011 16:18:30
Quote Anchor link
Ik vraag mij nu af waarom je de Item class niet gebruikt? Of is die overbodig?
 
Jelmer -

Jelmer -

30/03/2011 17:16:08
Quote Anchor link
Geen idee. Dat scriptje van mij hierboven was even een voorbeeldje van wat ik bedoel met "een simpel scriptje", en is hoe ik een simpele winkelwagen zou doen. Ik heb niet echt goed gekeken naar welke methods jij je classes hebt gegeven.
 
Bram Boos

Bram Boos

30/03/2011 17:28:03
Quote Anchor link
Owh okee, ik zal vanavond eens bezig...
 
Niels K

Niels K

30/03/2011 18:46:28
Quote Anchor link
Winkelwagen als object? Wil je dat wel?

Het is heel strict gezegd toch alleen maar order met order - items?
Want getTotaal in je winkelwagen? Dat is toch niet iets wat je van winkelwagen moet verkrijgen, dat moet juist in de winkelwagen getoond worden.

Op je order objecten moet je een methode getTotal krijgen. En hoe doe je het met verzendkosten, endergelijke? Eigenlijk wil je die misschien ook wel als 'order-item' opslaan.

Is alleen mijn mening maar ;)

Edit:

btw op artikel niveau? Dat is toch ook iets wat je in je order pas berekend?
En over voorraad. Eigenlijk wil je artikelen in de webshop zonder voorraad niet eens tonen? (Artikel filter?)

En hoe haal jij categorieën op? En hoe koppel je artikelen aan een categorie?
Volgens mij wordt het tijd voor vragen en deelvragen.

Weet eerst zeker wat je wilt gaan bouwen en begin niet lukraak.
Gewijzigd op 30/03/2011 18:50:06 door Niels K
 
Bram Boos

Bram Boos

30/03/2011 20:26:05
Quote Anchor link
Nee, dat wil ik eigenlijk niet maar je moet wat...

Ik zit eigenlijk met het probleem dat mijn vorige OOP projecten meer een verzameling functies in een class was dan een OOP.

Hierdoor wil ik mij nu eens ècht gaan verdiepen... Nu wil ik dus eerst een klassediagram maken maar daar loop ik al vast. Daarom ben ik maar begonnen met het scripten en had ik gehoopt daarna een klasendiagram te kunnen maken...
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.