[OPGELOST] Exchange 2007 + IIS 6 -> PHP Unable to relay 5.7.1

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Leon Kunst

Leon Kunst

08/04/2009 10:14:00
Quote Anchor link
Heren,

Ik ben vast niet de enige met dit probleem...
Maar ik wordt er wel knettergek van..

Ik zit al uren te googlen, en kom er maar niet uit.

Het probleem:
Ik probeer een mail te sturen vanaf mijn website, die gehost staat op m'n broers server. Deze heeft meerdere servers, onderandere een webserver, exchange server, etc etc...

Als ik een mail probeer te sturen, krijg ik

SMTP server response: 550 5.7.1 Unable to relay

Het IP adres van SMTP (in de php.ini) is gelijk aan de exchange server. Verder is mijn 'afzender email' de mail die ik ook gebruik als gewone mail van de server. (gewoon legaal dus)...

Gegevens:

Exchange 2007
Windows Server 2003
PHP 5.1.1

Wie zou hier een oplossing voor weten???

Bedankt alvast,

Mvg,
Leon Kunst

edit: duidelijkheid smtp
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leon Kunst
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 12:50:24
 
Bobbie Feenstra

Bobbie Feenstra

08/04/2009 11:18:00
Quote Anchor link
Ik heb er niet super veel verstand van maar:
- Kunnen ze elkaar wel pingen? (Bestaat er een verbinding?)
- Kan Exchange 2007 overigens wel overweg met IISv6?

Je noemde net dat het IP adres hetzelfde is, hoe geef je aan naar welke van de twee servers deze moet gaan? (Ik neem aan een PAT, maar neem je ook een poortnummer mee in de query?
 
Leon Kunst

Leon Kunst

08/04/2009 11:50:00
Quote Anchor link
Misschien was het iets onduidelijk,

De SMTP instelling in de php.ini staat gelijk aan de exchange...

Ook heb k het adres al veranderd naar de spamfilter...

Echter, als ik hem naar de spamfilter zet, krijg ik deze melding:




SMTP server response: 554 5.7.1 <[email protected]>: Relay access denied
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

08/04/2009 12:15:00
Quote Anchor link
Heey Leon,

Heb je je anymous access aangevingt, indien dit niet het geval is werkt het inderdaad niet.

Een ander geval kan zijn dat de relay uit of geblokkeerd staat, ik heb exchange server 2003 draaien en gebruik voor het versturen vanuit php swiftmailer, omdat ik met de authensie zit.

Groet,

Jeroen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen Spaans
 
Leon Kunst

Leon Kunst

08/04/2009 12:33:00
Quote Anchor link
Hey Jeroen,

Ik kan hier op m'n werk daar niet naar kijken...

Weet jij zo uit je hoofd waaronder ik dat kan vinden? (die anonymus access?)

Enige wat ik wil doen is, mailtjes sturen vanaf m'n eigen domein naar andere addressen. (dan ben ik dus geen relay server, maar moet ik hem alsnog aanzetten?)

Als je toevallig ook weet waar dat ongeveer staat, zou me dat enorm helpen..
Ik hoop dat het dan opgelost is...

Swiftmailer gebruik ik liever niet... de phpmail functie voldoet goed genoeg in mijn geval...

Gr

Leon
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

08/04/2009 12:38:00
Quote Anchor link
het gevaal als je anonymus access aanzet is dat iedereen via jou server mails kan versturen en ik neem aan dat je dat liever niet wilt... of heb je een ip filter op staan?

Je vind deze bij je default SMTP Virtual Server. De relay staat hier overigens ook. Toch raad ik je voor de veiligheid aan swiftmailer te gebruiken. Dit is overigens zeer simpel in te stellen.

Groet,

Jeroen
 
Aaa Trump

aaa Trump

08/04/2009 13:12:00
Quote Anchor link
Check via Telnet of je mails kan sturen vanaf je webserver.
 
- SanThe -

- SanThe -

08/04/2009 13:18:00
Quote Anchor link
Je zal de mailserver even moeten vertellen dat relayen vanaf het ip van de website wel is toegestaan.
 
Leon Kunst

Leon Kunst

08/04/2009 15:19:00
Quote Anchor link
@ Jeroen

Het is inderdaad niet de bedoeling dat hij als open relay gebruikt wordt. Alleen mails die verstuurd wordt binnen het domein/ip/site etc moet worden toegestaan.

@ Niborx
Telnet van buitenaf naar de server werkt... krijg netjes een positieve melding.

@ SanThe
Dit is precies waar we naar opzoek zijn...
 
- SanThe -

- SanThe -

08/04/2009 16:48:00
Quote Anchor link
Leon Kunst schreef op 08.04.2009 15:19:
@ SanThe
Dit is precies waar we naar opzoek zijn...

En dat doe je dus in de emailserverconfiguratie.
 
Leon Kunst

Leon Kunst

09/04/2009 09:41:00
Quote Anchor link
Bedank SanThe,

Ik zal er binnenkort eens naar kijken. Zou mooi zijn als het allemaal vlekkeloos werkt...
 
Leon Kunst

Leon Kunst

09/04/2009 19:31:00
Quote Anchor link
Heren, ik dank jullie..

Het is opgelost, na telefonisch contact met m'n broer...

In de configuratie is bij trusthed networks een ip toegevoegd van de webserver. Deze, en uiteraard exchange etc heeft nu mogelijkheid tot mailen.

Echter stuur ik 2 mailtjes van verschillende afzenders naar m'n hotmail adres, de info@domein komt wel in de mailbox, de leon@domein komt in de spambox...

Ik stuur nog geen headers mee, omdat het een kale test is, ik hoop dat het daarmee wel gaat lukken.

Bedankt voor alles!
 
Aaa Trump

aaa Trump

09/04/2009 19:34:00
Quote Anchor link
hotmail == drama
 
Leon Kunst

Leon Kunst

09/04/2009 19:36:00
Quote Anchor link
Mja daar heb je ook wel weer gelijk in (A) :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.