Pagina elk kwartier/half uur uur cachen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

AstroVersum

AstroVersum

29/09/2007 16:56:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een site gemaakt met een pagina erop die erg lang laadt door de server. Het duurt zo'n 5 seconde aan serverkracht dat de pagina is geladen. Ik ben dus nu op zoek naar een script die een pagina elk kwartier/half uur kan opslaan op de server. Weet iemand of dit mogelijk is en of dit bestaat?

Alvast bedankt :)
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 08:26:21
 
Bart van der veen

bart van der veen

29/09/2007 17:04:00
Quote Anchor link
misschien is dat een plijster probleem, hoeveel content moet je wel niet genereren om er 5 seconden over te doen...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/09/2007 17:28:00
Quote Anchor link
Wat heb je er aan om een pagina elke zoveel seconden op je server op te slaan? Hij moet naar de client en dat kost vijf seconden blijkbaar. Ik geloof dat dat net zo'n beetje de tijd is die je bezoeker bereid is te wachten.

Tip: richt je zeker voor wat betreft je homepage op 50 KB.
 
Martijn B

Martijn B

29/09/2007 18:07:00
Quote Anchor link
Misschien dat het met HTTP compressie wat sneller gaat.

http://nl.php.net/manual/nl/function.ob-gzhandler.php
 
TJVB tvb

TJVB tvb

29/09/2007 18:15:00
Quote Anchor link
AstroVersum schreef op 29.09.2007 16:56:
Ik heb een site gemaakt met een pagina erop die erg lang laadt door de server. Het duurt zo'n 5 seconde aan serverkracht dat de pagina is geladen. Ik ben dus nu op zoek naar een script die een pagina elk kwartier/half uur kan opslaan op de server. Weet iemand of dit mogelijk is en of dit bestaat?


Hoe komt het dat het zo lang duurt?
veel content?
veel/slechte queries?
iets anders?

Ga daar eerst eens naar kijken
 
Frank -

Frank -

29/09/2007 19:00:00
Quote Anchor link
Ik vermoed dat je een ander probleem hebt, maar om toch een tip over cachen te geven: Kijk eens naar Smarty. Dat is een fraaie template engine die ook caching ondersteund. Er zijn overigens nog vele andere template engines die dit ook ondersteunen, kijk maar eens rond.

Maar 5 seconden om een pagina te laden, dat is gewoon achtelijk veel. Jouw code is dus niet goed of je maakt veel te veel output aan. Het zou ook nog kunnen dat de server onvoldoende capaciteit heeft, maar ook dan gaat cachen je niet echt helpen. Ik raad je aan om eerst eens uit te zoeken wat nu het echte probleem is.
 
AstroVersum

AstroVersum

29/09/2007 20:49:00
Quote Anchor link
TJVB schreef op 29.09.2007 18:15:

Hoe komt het dat het zo lang duurt?
veel content?
veel/slechte queries?
iets anders?

Ga daar eerst eens naar kijken


Pagina include 1 pagina (laadt wel snel) -> Vertaalscript (langzaam, maar op andere pagina met zelfde script veel sneller).

Dus is denk ik iets met script ofzo (de site het actuele gegevens blok .. verwijder maar als dit spam is volgens mod)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door AstroVersum
 
Henk

henk

29/09/2007 20:57:00
Quote Anchor link
als je denkt dat het door de afbeeldingen komt, kun je eens naar Picture Girlde zoeken, werkt echt ubergoed, je hebt soms wel een beetje kwaliteitsvermindering, maar valt mee.
 
AstroVersum

AstroVersum

29/09/2007 21:07:00
Quote Anchor link
Het gaat om de pagina onder 'Hieronder staan actuele gegevens van steden die elk half uur worden geüpdate.' in een iframe. Er staan geen afbeeldingen in.
 
Vincent

Vincent

29/09/2007 22:09:00
Quote Anchor link
Het ophalen van de gegevens van buienradar.nl duurt ongelovelijk lang..
 
TJVB tvb

TJVB tvb

29/09/2007 22:48:00
Quote Anchor link
Als het puur aan het stukje van buienradar ligt zou je dat eventuele lokaal kunnen cachen en doorgeven maar dan moet je wel eerst nagaan of dat wel mag.
 
AstroVersum

AstroVersum

02/10/2007 22:02:00
Quote Anchor link
Het ligt volgens mij niet aan buienradar (althans hier niet). Bij mij laadt het middelste gedeelte traag. De script die in die iframe staat is:

En dit ongeveer 20x. Ik denk dus dat het hierdoor traag is. Iemand een idee hoe ik dit op een betere manier kan doen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door AstroVersum
 
AstroVersum

AstroVersum

04/10/2007 21:53:00
Quote Anchor link
Weet niemand een idee om dit te doen?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

04/10/2007 23:05:00
Quote Anchor link
Heb je ongeveer 20* een file_get_contents naar de zelfde url?

Dat kan toch ook in 1 keer?

En sowieso is file_get_contentst een "zware" handeling dus daardoor wordt die traag
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

05/10/2007 09:06:00
Quote Anchor link
En wat je dus kan doen, om bij de eerste vraag terug te komen, is de pagina via een cronjob genereren en gewoon door de server weg laten schrijven in HTML. Dat HTML-bestand gebruik je vervolgens voor de rest van je site.

En zo raar is dat niet om te cashen zodat een bewerking maar een keer in het half uur gedaan hoeft te worden. Dat levert nogal wat op in geval van veel bezoekers. Kijk maar naar Marktplaats. die cashen ook.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

05/10/2007 09:34:00
Quote Anchor link
TJVB schreef op 04.10.2007 23:05:
Heb je ongeveer 20* een file_get_contents naar de zelfde url?

Dat kan toch ook in 1 keer?

En sowieso is file_get_contentst een "zware" handeling dus daardoor wordt die traag

Inderdaad zie ik meerdere keren bijna de zelfde code staan bij de file_get_contents. Let eens op het id in de GET waarde achter de URL.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

05/10/2007 09:46:00
Quote Anchor link
@Robert Deiman,

dankje ik heb niet goed (genoeg) opgelet.

Maar nu is mijn vraag, je gebruikt file_get_content voor een pagina op de eigen website. Kan dan niet gewoon include gebruikt worden?
 
Jacco Engel

Jacco Engel

05/10/2007 09:50:00
Quote Anchor link
En als het echt helemaal niet anders kan kun je nog altijd voor dat file_get_content gedeelte een ajax request op de pages doen. Dan kun je dmv JS gewoon een text loading weergeven terwijl de rest van je site gewoon ingeladen word
 
AstroVersum

AstroVersum

05/10/2007 16:01:00
Quote Anchor link
De pagina haalt NIET dezelfde url op (get id). Ik heb deze get id nodig om een stad op te halen.

@TJVB, een allow_url_include wordt niet toegestaan op mijn hosting.
 
AstroVersum

AstroVersum

06/10/2007 16:53:00
Quote Anchor link
Het is gelukt om de gegevens sneller op te vragen. Er wordt via een pagina de gegevens opgeslagen en die worden geinclude.

Alleen ik heb nu een pagina die de updates regelt, laadt ca 5 seconde. Hoe kan ik dit met een cronjob (wat hierboven wordt genoemd) automatisch laten uitvoeren?

Dus als ik die pagina opvraag, dan worden de gegevens vernieuwd. Ik wil dit elk kwartier doen, maar niet handmatig.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.