Pagination probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »
Fth lalala

Fth lalala

01/07/2011 01:07:26
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb een probleem, en dat is dat ik dit heel graag wil:

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 //je bent op pagina 1 je krijgt de volgende 10 te zien
[5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 //je bent op pagina 5 je krijgt de volgende 10 te zien

Ik heb echt zoveel geprobeerd, maar het is me niet gelukt. Als iemand van jullie mij wilt helpen ben ik jullie echt heel erg dankbaar voor jullie moeite!

Mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
include 'db.inc.php';
$per_page = 3;

$pages_query = mysql_query("SELECT COUNT('name_id') FROM names");
$pages = ceil(mysql_result($pages_query, 0) / $per_page);

$page = (isset($_GET['page'])) ? (int)$_GET['page'] : 1;
$start = ($page - 1) * $per_page;

$query = mysql_query("SELECT name FROM names LIMIT $start, $per_page");
while ($query_row = mysql_fetch_assoc($query)) {
    echo '<p>', $query_row['name'] ,'</p>';
}



if ($pages >= 1 && $page <=$pages) {
    for ($x=1; $x<=$pages; $x++) {
        echo ($x == $page) ? '<strong><a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a></strong> ' : '<a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a>';
    }
}


?>


<style>
a{
text-decoration:none;
}

</style>
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 21:04:42
 
Tim S

Tim S

01/07/2011 01:51:43
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

for($x= $page; $x <= $pages; $x++) {
  if($x > $page+10) {
    break;
  }
else{
    echo ($x == $page) ? '<strong><a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a></strong> ' : '<a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a>';
  }
}


?>
 
Fth lalala

Fth lalala

02/07/2011 00:29:28
Quote Anchor link
Tim S op 01/07/2011 01:51:43:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

for($x= $page; $x <= $pages; $x++) {
  if($x > $page+10) {
    break;
  }
else{
    echo ($x == $page) ? '<strong><a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a></strong> ' : '<a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a>';
  }
}


?>

Tim HARTSTIKKE BEDANKT voor je hulp.

Ik heb nog een vraag als je dat niet erg vind?

Nu is het zo:

[3] 4 5

Hoe kan ik ervoor zorgen dat je je na 3 en 2 voor 3 ziet zodat je terug kan gaan naar 1 en 2?

En ook dit:

[6] 7 8

Dus als ik op 8 klik wil ik dat 6 en 7 zichtbaar blijven.

In ieder geval hartstikke bedankt voor al je moeite en dat meen ik.
 
Tim S

Tim S

02/07/2011 01:12:04
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$extra_pages
= 2; //bepaald hoeveel pagina's je voor en na je huidige pagina wilt laten zien

//renderd de pagina's voor de huidige pagina

for($x = $page-$extra_pages; $x < $page; $x++) {
    if($x > 0) {
        echo '<a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a>';
    }
}


//renderd de huidige pagina en eventuele pagina's die er na komen
for($x= $page; $x <= $pages; $x++) {
  if($x > $page+$extra_pages) {
    break;
  }
else{
    echo ($x == $page) ? '<strong><a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a></strong> ' : '<a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a>';
  }
}

?>
Gewijzigd op 02/07/2011 01:12:53 door Tim S
 
Fth lalala

Fth lalala

02/07/2011 02:10:09
Quote Anchor link
Tim,

BEDANKT voor al je hulp!
 
Fth lalala

Fth lalala

04/07/2011 19:28:00
Quote Anchor link
Beste leden,

Ik heb nog een vraag.
Als ik dit handmatig doe:

http://localhost/website/?page=23

Dan zie je onderaan de 2 paginas na 23 dus 24 25 terwijl die niet bestaan hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik bijvoorbeeld maar 1 page heb en je voert:

http://localhost/website/?page=2 in dat hij automatisch naar de laatste pagina gaat dus pagina 1 in dit geval?

Mijn code kun je hierboven zien.

Bedankt voor al jullie moeite.
 
Fth lalala

Fth lalala

11/07/2011 23:42:41
Quote Anchor link
Kan iemand mij nog helpen aub?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2011 00:44:16
Quote Anchor link
Dit doe je door een controlestructuur te bouwen.

Bepaal eerst hoeveel pagina's je hebt. Controleer vervolgens met behulp van $_GET['page'] of het aantal pagina's dat wordt opgevraagd groter is dan dit aantal. Ja? Dan roep je in plaats van de opgevraagde pagina de laatste pagina aan.
 
Fth lalala

Fth lalala

12/07/2011 22:55:55
Quote Anchor link
Beste Ozzie,

Dankjewel, maar een probleem ik kan niet weten hoeveel pagina's ik heb.
Ik kan a.d.h van een CMS video's toevoegen en op een pagina passen 45 video's dus ik kan niet van te voren bepalen hoeveel pagina's ik heb.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/07/2011 23:05:43
Quote Anchor link
Als je weet hoeveel video's je hebt, kan je toch het aantal pagina's uitrekenen?
 
Fth lalala

Fth lalala

15/07/2011 00:39:08
Quote Anchor link
- Aar - op 12/07/2011 23:05:43:
Als je weet hoeveel video's je hebt, kan je toch het aantal pagina's uitrekenen?



Ik kan toch niet van te voren weten hoeveel video's ik ga uploaden?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/07/2011 01:03:45
Quote Anchor link
Hihihi... sorry dat ik even moet lachen om je opmerking (goed bedoeld hoor).

Nee, natuurlijk weet je vantevoren niet hoeveel je er gaat uploaden. Maar je kunt wel via een query opvragen hoeveel video's er in de database staan. Stel dit zijn er 100... en jij wil op iedere pagina 5 video's tonen. Dan heb je dus 100 / 5 = 20 pagina's.
 
Fth lalala

Fth lalala

15/07/2011 01:05:22
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/07/2011 01:03:45:
Hihihi... sorry dat ik even moet lachen om je opmerking (goed bedoeld hoor).

Nee, natuurlijk weet je vantevoren niet hoeveel je er gaat uploaden. Maar je kunt wel via een query opvragen hoeveel video's er in de database staan. Stel dit zijn er 100... en jij wil op iedere pagina 5 video's tonen. Dan heb je dus 100 / 5 = 20 pagina's.


Haha, hoe kan ik er dus voor zorgen dat als je dit doet:

mijnsite.nl/page=22

terwijl 22 niet bestaat dat hij automatisch naar 1 gaat/of laatste pagina?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/07/2011 01:31:43
Quote Anchor link
Dat heb ik je al uitgelegd in mijn voorlaatste bericht toch? Wat snap je niet?
 
The Force

The Force

15/07/2011 03:20:00
Quote Anchor link
Bereken dan gewoon eerst (zoals Ozzie heeft uitgelegd) hoeveel pagina's je hebt. Een simpele "if($_GET['page'] > $aantalpagina's || $_GET['page'] < 1)" is dan al afdoende.

Edit: het is te laat, dat had Ozzie in de post daarvoor dus ook al uitgelegd. Zoals ie al zei eigenlijk -_-.
Gewijzigd op 15/07/2011 03:21:37 door The Force
 
Danny Dillema

Danny Dillema

15/07/2011 04:00:37
Quote Anchor link
Een simpel voorbeeld.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$aantal_items
= 95;
$limit = 45;

$aantal_pag = $aantal_items / $limit;
  
if(!is_int($aantal_pag)) {
    $aantal_pag = (int)$aantal_pag;
    $aantal_pag += 1;
}

 echo $aantal_pag; //in dit geval 3 pagina's: 45 - 45 - 5

$pag_num = 4;
 
 if($pag_num > $aantal_pag) {
    //stuur je gebruiker door
 }
?>
Gewijzigd op 15/07/2011 04:03:43 door Danny Dillema
 
Fth lalala

Fth lalala

15/07/2011 23:49:45
Quote Anchor link
Bedankt allemaal, het is nu duidelijk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.