Path traversal - Go to parent directory in url

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Johhny Westra

Johhny Westra

13/08/2014 13:59:51
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik loop tegen een probleempje aan waarvan ik hoop dat er een slimme oplossing voor is.

Ik heb in mijn config file een bestand locatie gedefinieerd.

Als voorbeeld dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
define('rootdir', 'D:\map1\');
?>


Nu gebruik ik deze in een andere php file door:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
foreach($index as $b){
    echo "<a href=\"" . rootdir . $b . "\">Klik</a>";
}

?>


Nu komt het voor dat één $b niet in map1 zit maar in de root zelf.
Zou ik deze ene $b nou in database kunnen aanpassen naar ..\naamvanb.doc om toch de goede verwijzing te krijgen?

Ik snap dat vele zullen zeggen zet het document gewoon in map1 maar dit is zoals je waarschijnlijk wel door hebt een vereenvoudigde situatie.

Bedankt voor het lezen :-)
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 13:14:18
 
Erwin H

Erwin H

13/08/2014 14:02:51
Quote Anchor link
Lijkt me dan eerder dan je gedefinieerde root dir niet klopt. Als je een root dir definieert op die manier en er vevolgens alsnog bestanden buiten vallen, dan heb je niet de juiste root dir gekozen.
 
Johhny Westra

Johhny Westra

13/08/2014 14:03:44
Quote Anchor link
Voor mensen die het afvragen: het kan.

Had zelf een foutje in mijn code waardoor het niet werkte en alsnog de vraag stelde.

Conclusie: om naar een parent directory te gaan gebruik je ../
Dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo "<a href='webroot/map1/map2/map3/../'>klik</a>"; ?>
zal je naar map2 leiden.
Gewijzigd op 13/08/2014 14:05:20 door Johhny Westra
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.