PDO Probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »
Han eev

Han eev

08/03/2008 20:51:00
Quote Anchor link
Heey,

Ik ben maar eens bezig gegaan met PDO.
Alleen, ik heb een probleem. (natuurlijk)

Ik heb een query
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
// Dit is mijn $sql
UPDATE
tabel
SET
naam = :naam,
kop = :kop,
text = :text
WHERE
id = :id


Leuk en aardig :)
De waardes haal ik uit een array,
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?PHP
$arr
= array(
'naam'=>'enz...'
);

$prepared = $pdo->prepare($sql);

foreach($arr as $key => $val) {
$val = $val; // Hier ga ik in mijn eigen script iets aan veranderen dan
$prepared = bindParam(':'.$key,$val, PDO::PARAM_STR);
}


$prepared->execute();
?>


En weetje wat ik kreeg?
Alle velden met 11 (id van die regel).

Ik heb al van alles geprobeerd, maar hoe los ik dit op, dus dat elke waarde zijn eigen waarde krijgt. Dit komt overigens omdat de laatste $val (=11) gebruikt worden in elke $val omdat het in bindParam ook wordt gebruikt (zie php.net)

Weet iemand hier een goede oplossing voor?
in de execute de array doorsturen werkt niet, overigens.

Alvast bedankt!
Als ik dit weet kan ik weer verder :)

mvg,
Han

Edit::
Hoe kan je zien wat de totale query wordt van die je klaargemaakt hebt voordat je hem execute? (misschien weet iemand dit?) op google kon ik niet echt vinden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Han eev
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 00:03:52
 
Jan geen

Jan geen

08/03/2008 21:51:00
Quote Anchor link
Die execute() moet in je foreach (klik)

edit: je constructie klopt niet helemaal klik even op die link om te zien hoe het wel moet...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan geen
 
Han eev

Han eev

08/03/2008 21:58:00
Quote Anchor link
Je hebt helemaal gelijk, dat is idd mijn probleem :)

Je moet aangeven naar welke var hij moet kijken, en dan ga je die vullen voordat je execute doet. :)

Thnx!
 
Han eev

Han eev

09/03/2008 12:16:00
Quote Anchor link
Sorry, als ik zo vroeg 'bump', tis niet echt bumpen ^^.

Maarja,

Probleem met exucute(array $waardes)

Het gaat goed als ik letterlijk de array uitschrijf en die meegeef in de execute.
Maar als ik de array laat genereren. (door mijn form handler). en die mee geef, dan doet hij niets. Het rare is dat execute false terug geeft. dus er gaat iets fout, maar errorInfo geeft 00000 terug. Ook krijg ik geen exception oid.

Wat doe ik fout?
Dus letterlijk array uitschrijven en meegeven gaat goed, array zelf maken en meegeven gaat fout.

Wat doe ik verkeert?

Gr Han
 
Jelmer -

Jelmer -

09/03/2008 12:36:00
Quote Anchor link
var_dump beide arrays eens, en zoek de verschillen :)
 
Han eev

Han eev

09/03/2008 12:42:00
Quote Anchor link
Dat is nou juist het rare, want die zijn er niet, ik heb ze precies hetzelfde gemaakt! Ik snap er niets van.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
// Werkt niet.

Array
(
    [:kop] => titel
    [:type] => 0
    [:text] =>

werkt dit?1212

    [:img] =>
    [:WHid] => 11
)

Werkt wel.

Array
(
    [:kop] => titel
    [:img] =>
    [:text] => werkt dit?
    [:WHid] => 11
    [:type] => 0
)


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?PHP
// SQL parsen
    public function parseSQL($sql,$data) {
    
    
    
        $prep = self::$pdo->prepare($sql);        
        // Lopen en Binden

        $arr = array();
        
        foreach($data as $key => $val) {        
            $arr[':'.$key] = $val;
        }

    
        

//        $arr = array(':kop'=>'titel',':img'=>'',':text'=>'werkt dit?',':WHid'=>11,':type'=>'0'); // Deze werkt dus wel, maar die data erboven niet

        // Fout

        $res = $prep->execute($arr);

        
        if($res === false) {
            $err = self::$pdo->errorInfo();
            self::Adderr($err[2] . ' - SQL:'. Overig::ColorSQL($sql));
        }
else {
            return true;
        }
    }

?>


Hardcoded doet het, zelf gemaakt niet...
 
Han eev

Han eev

10/03/2008 17:39:00
Quote Anchor link
Toch maar even een soort van Bump...

Zelfde probleem, en wat vinden jullie van

Het gebruik van references? (het '&' tekentje?)
Gebruiken jullie dat veel, of raden jullie het helemaal af?

gr Han
 
Gebruiker PHP

Gebruiker PHP

10/03/2008 17:47:00
Quote Anchor link
In PHP5 is alles standaard by reference dus heb je het & tekentje niet meer nodig.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

10/03/2008 17:50:00
Quote Anchor link
Ik weet zo uit mijn hoofd niet zeker of de volgorde van de parameters in je gegevensarray uitmaakt of niet.

In je voorbeeld zijn volgorde van de parameters in beide arrays niet hetzelfde. Je zou verwachten dat dit niets uitmaakt, maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad...
 
Han eev

Han eev

10/03/2008 18:36:00
Quote Anchor link
Na veel gepruts toch gelukt :)
wat het nu precies is, ik heb echt geen idee.

Maar bedankt voor de Opmerkingen!

Maar volgens mij is niet alles reference, want dat zou beetje fout zijn...

Want dan zal dit niet goed gaan, en dat gaat het wel.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?PHP
class test {
    public $test = '';
    
    public function set(&$data) {
        $this->test = &$data;
    }

    
    public function ikke() {
        echo $this->test;
    }
}


$t = new test;

$ikke = 'gek';

$t->set($ikke);

$ikke = 'boe';

echo $t->ikke(); // Dit geeft nu BOE, zonder die ennetjes geeft GEK...
?>



Dus :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.