php & MYSQLleren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martyn

Martyn

25/02/2009 21:06:00
Quote Anchor link
hallo mensen,
ik heb een vraagje.
ik wil graag PHP en SQL leren, hoe zijn jullie ooit begonnen?
hebben gewoon scripten leren lezen en dan zelf na doen? of boeken lezen enzo?
welke boeken zijn echte aanraders waar je goed mee kan beginne?

EDIT: MYSQL veranderen in SQL
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martyn
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 19:11:54
 
Midas

Midas

25/02/2009 21:08:00
Quote Anchor link
Je leert geen MySQL, maar SQL. MySQL is slechts 1 database, er zijn veel meer, zoals pgSQL.
 
Leen M

Leen M

25/02/2009 21:11:00
Quote Anchor link
De beste manier om het te leren is zelf doen. En niet te moeilijk beginnen. Van te voren kan je wat doorlezen om enige basiskennis op te doen, maar door alleen lezen leer je het echt niet.
 

25/02/2009 21:11:00
 
Remco

remco

25/02/2009 23:05:00
Quote Anchor link
Wat Leen ook al zei veel doen. Ga eens lezen en ga dit proberen toe te passen in je eigen scripts. Maak bijvoorbeeld eens een mail-form die je verstuurd, controleert op inhoud en verstuurd per mail. Dat zijn van die beginners scripts waar je toch mee moet beginnen. Later kun je gaan kijken naar bijvoorbeeld een login of een nieuws-script/gastenboek of wat dan ook.

Als je het eenmaal wat beheerst dan ga je wat een grotere uitdaging zoeken.
Zo heb ik het tenminste gedaan en kan me nu redelijk redden.
 
Max S

Max S

25/02/2009 23:11:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 25.02.2009 21:11:


Hele goede tut's!!!
Ik ben Blanche erg dankbaar!!! :P
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

25/02/2009 23:17:00
Quote Anchor link
Lynda.com heeft mij op de hoogte gebracht via video-tutorials wat nou exact lussen zijn en alle andere regels van php/sql.

Het heeft voor mij in iedergeval de drempel lager gemaakt omdat ik uitstekende uitleg kreeg wat die vent op het scherm deed en waarom hij het deed.

Ik ben na een videocursus van 13 uur (in 2 dagen) wat boeken verder gaan lezen, en ben wat dingetjes gaan uitproberen en tweaken.

Beetje vallen en opstaan is het eigenlijk.
En vooral niet bang zijn om te vallen, omdat je weet dat je ervan leert en er beter van wordt.

Je blijft wel leren en dat maakt het zo interresant!
Waar het ook allemaal goed voor is is dat je typsnelheid ver(3,4,5)-voudig versneld.
En mensen je soms aan staan te gapen waarom je zo snel over het toetsenbord met je vingers aan het racen bent :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door www JdeRuijterNL
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

25/02/2009 23:35:00
Quote Anchor link
Jey schreef op 25.02.2009 23:17:
Waar het ook allemaal goed voor is is dat je typsnelheid ver(3,4,5)-voudig versneld.
En mensen je soms aan staan te gapen waarom je zo snel over het toetsenbord met je vingers aan het racen bent :P


Dit is onzin. Als je snel kunt typen, neem 120 aanslagen per minuut dan 5 voudigen is 600 per minuut, dus 10 per second. Kun jij dat? Grapjas, ik kan dat niet. Zelfs niet op mn iPod Touch, daar typ ik vele malen sneller dan op een toetenbord met tien vingers.

En dan nog wat, ik rammel niet al mn code achter me kaar in, ik denk na voor, na en tijdens het schrijven van mn code wat ik schrijf. Als ik het op een tempo met 250 aanslagen per minuut ga rammelen vergeet ik een regel af te sluiten met een ;, vallen letters weg, etc..

Als je kunt typen moet je een rok gaan dragen en sectresse worden.
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

25/02/2009 23:41:00
Quote Anchor link
Tommy schreef op 25.02.2009 23:35:
Jey schreef op 25.02.2009 23:17:

Als je kunt typen moet je een rok gaan dragen en sectresse worden.




Daar twijfel ik dus nog wel over....

Maar verschil moet er wezen, iedereen typt op zijn eigen manier.
De een met spelfouten en de ander weer niet. :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door www JdeRuijterNL
 
- SanThe -

- SanThe -

25/02/2009 23:53:00
Quote Anchor link
Tommy schreef op 25.02.2009 23:35:
Als je kunt typen moet je een rok gaan dragen en secretaresse worden.

Niet echt een geëmancipeerde opmerking. ;-)
 
Chris visser

chris visser

26/02/2009 00:00:00
Quote Anchor link
Zelf ben ik begonnen met HTML, maar omdat dat niet voldeed ben ik de op de include functie in php gestuit (na wat zoeken) geleidelijk ging php meer gebruiken en ben uiteindelijk helemaal op php mysql en javascript overgestapt.

Wat ik probeer te zeggen: Bedenk wat je wil maken en ga dan op het internet zoeken naar voorbeelden. Lees een uitgebreide php tutorial en probeer het ook uit in een testomgeving. Maak vervolgens losse classes die samen de basis van een website sturen (member class, db connect class etc) en voeg die samen.

Problemen waar je niet uitkomt of vragen hoe het beter kan kun je oa hier posten.

Je leert op die manier netjes programmeren en als je de classes en functies op de goede manier toepast kun je het systeem altijd weer verbeteren.
 
Frank -

Frank -

26/02/2009 08:31:00
Quote Anchor link
Midas schreef op 25.02.2009 21:08:
Je leert geen MySQL, maar SQL. MySQL is slechts 1 database, er zijn veel meer, zoals pgSQL.
En begin dus niet met MySQL, die geeft geen foutmeldingen op foute queries. Leer SQL met een database die zich goed aan de standaarden houdt en foutmeldingen uitspuugt wanneer jij iets fout doet. Daar leer je het meeste van!

Kijk dus eens naar PostgreSQL, Firebird, SQL Server of ik weet niet wat, maar in elk geval géén MySQL. Dat komt later wel, mocht je daar echt behoefte aan hebben. Van een goede database overstappen naar MySQL is vrij aardig te doen, van MySQL overstappen naar een goede database is een klein rampje. Je komt er dan achter dat je eigenlijk nog helemaal niks van SQL en databases afweet...

Download pgSQL (incl. pgAdmin3, een uitstekende tool)
http://www.postgresql.org/docs/8.3/static/tutorial.html
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.