PHP en Javascript

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ivo Sanders

Ivo Sanders

15/03/2011 13:36:56
Anchor link
Ik heb gisteren bij "Javascript" het volgende geplaatst, maar tot op heden geen reactie op gehad:

Ik heb een stuk javascript gevonden op het internet, en dat is een ticker. Nu wil ik echter één gedeelte vervangen, namelijk:

news[0]="<a href='http://www.dynamicdrive.com'>0 Click here to go to Dynamic Drive's front page</a>"
news[1]="<a href='http://www.dynamicdrive.com'>1 Click here to go to Dynamic Drive's front page</a>"
ENZ...

Door mijn gegevens uit mijn tabel (via php). Ik heb dit gedaan, maar het werkt niet (kan iemand mij helpen):

==============================================================

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
<style type="text/css">
<!--

#tickertape{
position:relative;
layer-background-color:black;
width:400px;
height:20px;
}

#subtickertape{
background-color:black;
position:absolute;
border: 1px solid black;
width:400px;
height:20px;

}

.subtickertapefont{
font:bold 12px Verdana;
text-decoration:none;
color:white;
}

.subtickertapefont a{
color:white;
text-decoration:none;
}
-->
</style>
</head>
<body onload="if (ie||ns6||ns4) {regenerate2();updatecontent()}">

<div id="tickertape">
<div id="subtickertape" class="subtickertapefont">Initializing...</div>
</div>

<script language="JavaScript1.2">
var speed=4500

var news=new Array()
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
## config-bestand laden
require_once ( "config.php" ) ;

## foto ophalen
$s_foto = mysql_query ( "SELECT * FROM ".$config['site']['mysql_tabel']." ORDER BY datum DESC" ) or die ( mysql_error ( ) );



## zijn er wel foto?
if ( mysql_num_rows ( $s_foto ) )
{

    
    
    

 
        $i=0;
        ## lijst weergeven
        while ( $f_foto = mysql_fetch_assoc ( $s_foto ) )
        {

                $foo2 = ''.$f_foto[gebeurtenis].'';
                echo 'news['.$i.']="'.$foo2 = ucfirst($foo2).'"<br>';
                $i++;
        }
}

## er zijn nog geen foto
else
        echo "        <strong>Momenteel geen updates</strong>";
                          
                          ?>



var fadescheme=0 //set 0 to fade bgcolor from (white to black), 1 for (black to white)
var hex=(fadescheme==0)? 255 : 0
var startcolor=(fadescheme==0)? "rgb(255,255,255)" : "rgb(0,0,0)"
var endcolor=(fadescheme==0)? "rgb(0,0,0)" : "rgb(255,255,255)"
var frame=20;

var ie=document.all
var ns6=document.getElementById
var ns4=document.layers

i=0
tickerobject=ie? subtickertape: ns6? document.getElementById("subtickertape") : document.tickertape.document

function regenerate(){
window.location.reload()
}
function regenerate2(){
if (document.layers)
setTimeout("window.onresize=regenerate",450)
}

function bgcolorfade() {
// 20 frames fading process
if(frame>0) {
hex=(fadescheme==0)? hex-12 : hex+12 // increase or decrease color value depd on fadescheme
tickerobject.style.backgroundColor="rgb("+hex+","+hex+","+hex+")"; // Set color value.
frame--;
setTimeout("bgcolorfade()",20);
}
else{
tickerobject.style.backgroundColor=endcolor;
frame=20;
hex=(fadescheme==0)? 255 : 0
}
}

function updatecontent(){
if (ie||ns6)
bgcolorfade()
if (ns4){
tickerobject.subtickertape.document.write('<span class="subtickertapefont">'+news+'</span>')
tickerobject.subtickertape.document.close()
}
else
tickerobject.innerHTML=news

if (i<news.length-1)
i++
else
i=0
setTimeout("updatecontent()",speed)
}

</script>
</body>
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 13:06:22
 
- SanThe -

- SanThe -

15/03/2011 14:42:05
Anchor link
Ivo Sanders op 15/03/2011 13:36:56:
Ik heb gisteren bij "Javascript" het volgende geplaatst, maar tot op heden geen reactie op gehad:


Dus is dit een dubbelpost en kan hiet een slotje op.
 
Maikel  B

Maikel B

15/03/2011 14:43:50
Anchor link
plaats bij je oude onderwerp dan na 24 uur een "bump" zodat je onderwerp weer bovenaan komt.
 
Ivo Sanders

Ivo Sanders

15/03/2011 14:44:26
Anchor link
doe dan op die andere maar een slotje, want bij die heb ik 24 uur gewacht, maar ben ik niet geholpen, ik hoop dat ik hier wel geholpen wordt.


PS: Ik weet dat ik om hulp vraag en dus geduldig moet zijn, maar ik snap niet helemaal waarom mensen mij wel terecht kunnen zetten opdat ik een 2e bericht aan maak, maar mij niet helpen.

Maar ja.... ik wacht geduldig af... Ik ben niet boos en ik wil ook niemand boos maken of zo, het is alleen iets wat ik niet helemaal begrijp.
Gewijzigd op 15/03/2011 14:52:17 door Ivo Sanders
 
Maikel  B

Maikel B

15/03/2011 14:53:03
Anchor link
offtopic: het gaat er toch niet om dat je binnen 24 uur geholpen wordt maar dat je uiteindelijk geholpen wordt? Dus je verwacht van ons dat zodra jij een onderwerp plaatst wij jou binnen 24 uur (en in je andere topic klaag je al na 4,5 uur) geholpen hebben? Mensen op dit forum hebben ook af en toe andere dingen te doen dan hier de hele dag F5'en en kijken of er iets nieuws op staat. Dus wacht gewoon geduldig af en ga dan niet als je te lang moet wachten een nieuw onderwerp aanmaken .


Ivo Sanders op 15/03/2011 14:44:26:
doe dan op die andere maar een slotje, want bij die heb ik 24 uur gewacht, maar ben ik niet geholpen, ik hoop dat ik hier wel geholpen wordt.


PS: Ik weet dat ik om hulp vraag en dus geduldig moet zijn, maar ik snap niet helemaal waarom mensen mij wel terecht kunnen zetten opdat ik een 2e bericht aan maak, maar mij niet helpen.

Maar ja.... ik wacht geduldig af... Ik ben niet boos en ik wil ook niemand boos maken of zo, het is alleen iets wat ik niet helemaal begrijp.



Misschien omdat niet iedereen alles weet? Ik weet bijv. niks van Javascript en kan jou hier dus ook niet mee helpen. Misschien dat tegen de avond ofzo wel mensen online komen die jou kunnen helpen. Maar het feit dat je voor ons ongeduldig overkomt en dubbelpost is de reden dat we hier een bericht plaatsen daarover
Gewijzigd op 15/03/2011 14:54:44 door Maikel B
 
Ivo Sanders

Ivo Sanders

15/03/2011 14:54:10
Anchor link
Je hebt gelijk, mijn excuses hiervoor.
 
Justin S

Justin S

15/03/2011 16:24:04
Anchor link
Ga maar verder in je andere topic... Plaatst daar als bericht: Bump, om het weer onder de aandacht te brengen.
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.