PHP file includen vanuit andere host

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michael B

Michael B

28/04/2015 20:19:24
Quote Anchor link
Hi all!

Het heeft al eerder gewerkt, maar door een nieuwe serversoftware configuratie, werkt het includeren van php files niet meer vanuit een andere vhost. Logisch ook vanwege rechten natuurlijk.

Dit is de foutmelding:

Warning: require(/home/user1/domains/domain1.com/vendor/autoload.php): failed to open stream: Permission denied in /home/user2/domains/domain2.com/bootstrap/autoload.php on line 17
Fatal error: require():

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit weer werkend kan krijgen? Het draait op een VPS met Centos 6, waar ik alle rechten over heb.

Bedankt alvalst!
 
PHP hulp

PHP hulp

30/04/2024 21:35:23
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/04/2015 20:25:08
Quote Anchor link
Een kopie maken van het PHP-bestand? Je wilt om meerdere redenen waarschijnlijk niet van zulke kruisverbanden.
 
Michael B

Michael B

28/04/2015 20:26:08
Quote Anchor link
Het gaat om een CMS systeem, waarbij dit noodzakelijk is.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/04/2015 20:28:59
Quote Anchor link
Is het maken van een API een oplossing? Klinkt rigoreus, maar ik denk dat je anders een hoop veiligheidsproblemen op de hals kan halen.
 
Michael B

Michael B

28/04/2015 20:32:41
Quote Anchor link
Ik snap je punt, maar het zou geen probleem moeten zijn
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/04/2015 20:35:45
Quote Anchor link
Ik zie niet hoe dat relevant is. Stel dat je vhost X op enig moment opheft, dan moet het toch niet zo zijn dat vhost Y onderuit gaat omdat die een bestandje uit vhost X gebruikt?

Als het een semi-professioneel CMS is, dan hoop ik dat je je code op een of andere manier managed (versioning systeem?). Daarbij heb je of 1 of meer codebases voor 1 of meer sites, maar ZEKER niet zoiets...

Ik geef je een oplossing die werkt, en niet voortborduurt op een verkeerde oplossingsrichting.

Als het CMS dit op een of andere manier vereist dan lijkt mij dit een ontwerpfout, of het CMS was nooit bedoeld om zo gebruikt te worden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/04/2015 20:35:55
Quote Anchor link
Geef /home/user1 dezelfde user als /home/user2, maar ik betwijfel of DirectAdmin dat tof zal vinden.
 
Michael B

Michael B

28/04/2015 20:37:37
Quote Anchor link
De bestanden die opgevraagd worden zijn juist de bestanden worden simpel gezegd opgevraagd bij het "core" systeem, deze laden de modules die nodig zijn om andere sites aan het cms te koppelen. VHOST X, waar deze files staan, zal NOOIT worden opgeheven.


Toevoeging op 28/04/2015 21:51:41:

Ik heb het inmiddels opgelost door de gehele map de dupliceren naar de meerdere websites.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.