PHP Mail - Gmail probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

TonnyBoy Verweij

TonnyBoy Verweij

26/06/2014 16:17:07
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een mail script die prima werkt met hotmail, echter als ik hem naar me Gmail wil versturen komt die niet binnen (ook niet in me spambox)
Heb van alles met de headers geprobeerd maar niks werkt, kan iemand mij verder helpen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<?php

/* Editable entries are bellow */

$send_to = "[email protected]";
$send_subject = "Contact formulier van $f_name";



/*Be careful when editing below this line */

$f_name = cleanupentries($_POST["name"]);
$f_phone = cleanupentries($_POST["phone"]);
$f_email = cleanupentries($_POST["email"]);
$f_message = cleanupentries($_POST["message"]);

function
cleanupentries($entry) {
    $entry = trim($entry);
    $entry = stripslashes($entry);
    $entry = htmlspecialchars($entry);

    return $entry;
}


$message = "Deze email is verzonden op " . date('d-m-Y') .
"\n\nNaam: " . $f_name .
"\n\nTelefoonnummer: " . $f_phone .
"\n\nE-Mail: " . $f_email .
"\nCommentaar: \n" . $f_message .

$send_subject .= " - {$f_name}";

$headers = "From: " . $f_email . "\n" .
    "Reply-To: " . $f_email . "\n" .
    "X-Mailer: PHP/" . phpversion();

if (!$f_email) {
    echo "no email";
    exit;
}
else if (!$f_name){
    echo "no name";
    exit;
}
else{
    if (filter_var($f_email, FILTER_VALIDATE_EMAIL)) {
        mail($send_to, $send_subject, $message, $headers);
        echo "true";
    }
else{
        echo "invalid email";
        exit;
    }
}


?>


Dit is mijn code, alles is verbonden met Google Apps for Business, zie graag jullie hulp tegemoet!

E-mailadres aangepast[/modedit]
Gewijzigd op 26/06/2014 18:35:12 door Bas IJzelendoorn
 
PHP hulp

PHP hulp

30/04/2024 07:30:03
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

26/06/2014 16:27:04
Quote Anchor link
Je maakt de standaardfout waarvoor spamfilters allergisch zijn omdat dit eindeloos vaak wordt misbruikt voor spam: een in een formulier ingevuld e-mailadres klakkeloos gebruiken als de afzender. Stel dit afzenderadres in op een e-mailadres van de webserver die het formulier verzendt.

Waarschijnlijk heb je nu getest met een Gmail-adres als afzender maar kan Google die verzonden mail niet terugvinden. Dat is voor Gmail helemaal verdacht, een mail afkomstig van Gmail die niet via Gmail werd verzonden, dus weg ermee.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

26/06/2014 16:29:01
Quote Anchor link
Wellicht dat het aan je onderwerp ligt want het lijkt alsof die $fnaam pas later geset wordt dus krijg je in je onderwerp: $fnaam ipv bijvoorbeeld Pieter Jan...
Gewijzigd op 26/06/2014 16:30:07 door Furio Scripting
 
TonnyBoy Verweij

TonnyBoy Verweij

26/06/2014 16:29:07
Quote Anchor link
Ward van der Put op 26/06/2014 16:27:04:
Je maakt de standaardfout waarvoor spamfilters allergisch zijn omdat dit eindeloos vaak wordt misbruikt voor spam: een in een formulier ingevuld e-mailadres klakkeloos gebruiken als de afzender. Stel dit afzenderadres in op een e-mailadres van de webserver die het formulier verzendt.

Waarschijnlijk heb je nu getest met een Gmail-adres als afzender maar kan Google die verzonden mail niet terugvinden. Dat is voor Gmail helemaal verdacht, een mail afkomstig van Gmail die niet via Gmail werd verzonden, dus weg ermee.


Dat heeft geen verschil gemaakt voor mij!
Ik heb ook een hotmail adres gebruikt, dat werkte ook niet. Ben wel benieuwd wat je bedoeld met het volgende: Stel dit afzenderadres in op een e-mailadres van de webserver die het formulier verzendt.



Toevoeging op 26/06/2014 16:29:47:

Furio Scripting op 26/06/2014 16:29:01:
Wellicht dat het aan je onderwerp ligt want het lijkt alsof die $fnaam pas later geset wordt dus krijg je in je onderwerp: $fnaam ipv bijvoorbeeld Pieter Jan...


$f_name werkt prima in hotmail, dat is het probleem niet. But thanks for the feedback!
 
Furio Scripting

Furio Scripting

26/06/2014 16:32:30
Quote Anchor link
Dit werkt bij mij voor Gmail en hotmail en andere...probeer dit eens:



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php $to = '[email protected]';
        $subject =  'onderwerp';
    
      
        $message = 'jouw berichtje';

        $headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
        $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
        $headers .= 'From: afzender naam <[email protected]>';
          
        mail($to, $subject, $message, $headers); ?>
Gewijzigd op 26/06/2014 16:32:42 door Furio Scripting
 
TonnyBoy Verweij

TonnyBoy Verweij

26/06/2014 16:35:53
Quote Anchor link
Furio Scripting op 26/06/2014 16:32:30:
Dit werkt bij mij voor Gmail en hotmail en andere...probeer dit eens:



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php $to = '[email protected]';
        $subject =  'onderwerp';
    
      
        $message = 'jouw berichtje';

        $headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
        $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
        $headers .= 'From: afzender naam <[email protected]>';
          
        mail($to, $subject, $message, $headers); ?>


Helaas ook niet!
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

26/06/2014 16:36:05
Quote Anchor link
Simpel: wil je e-mail verzenden vanaf de webserver van example.com, stel dan [email protected] in als de afzender. Of een ander, liefst bestaand e-mailadres.

De open opzet die je nu gebruikt, kan worden misbruikt en wordt misbruikt. Je kunt nu [email protected] of [email protected] invullen in je formulier en daarmee mailen, maar daar gaan spamfilters natuurlijk niet intrappen.

Dat wordt nog een gradatie erger als je een Gmail-adres opgeeft als de afzender en de ontvanger ook een Gmail-adres heeft: Gmail kan dan namelijk zien dat die zogenaamd door een Gmail-account verzonden mail in werkelijkheid helemaal niet door een Gmail-account is verzonden. Weg ermee dus.
Gewijzigd op 26/06/2014 16:36:26 door Ward van der Put
 
TonnyBoy Verweij

TonnyBoy Verweij

26/06/2014 16:37:37
Quote Anchor link
Ward van der Put op 26/06/2014 16:36:05:
Simpel: wil je e-mail verzenden vanaf de webserver van example.com, stel dan [email protected] in als de afzender. Of een ander, liefst bestaand e-mailadres.

De open opzet die je nu gebruikt, kan worden misbruikt en wordt misbruikt. Je kunt nu [email protected] of [email protected] invullen in je formulier en daarmee mailen, maar daar gaan spamfilters natuurlijk niet intrappen.

Dat wordt nog een gradatie erger als je een Gmail-adres opgeeft als de afzender en de ontvanger ook een Gmail-adres heeft: Gmail kan dan namelijk zien dat die zogenaamd door een Gmail-account verzonden mail in werkelijkheid helemaal niet door een Gmail-account is verzonden. Weg ermee dus.


Ja is opzich leuk gezegd, alleen ik gebruik Google Apps, dus al mijn email adressen worden beheerd door Google ook de [email protected] adres. ;)
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

26/06/2014 17:42:55
Quote Anchor link
Het lijkt wel een rage; alles quoten. Wat is daar toch de reden voor?
Je reageert op een reactie die er direct boven staat. Dan heeft het toch geen enkele waarde om alles te citeren?!

Mail van [email protected] kan ook via een andere weg verzonden zijn dan via Google, al heb je ingesteld dat al je mailadressen worden beheerd door Google.

Maar heb je het al geprobeerd?

Verder wordt doorgaans aangeraden om swiftmailer of phpmailer te gebruiken; juist om dit soort problemen te voorkomen. Daarbij wordt opgemerkt dat het verstandig/beter is om een mailadres te gebruiken dat gekoppeld is aan het domein.

Verder zou ik je mailadres even uit je post halen. Anders krijg je straks mail waar je niet om gevraagd hebt.
 
- SanThe -

- SanThe -

26/06/2014 18:49:12
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.