Php mail probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Write Down

Write Down

25/08/2011 21:31:59
Quote Anchor link
Eerst en vooral i.v.m. die mail. Het is een feit dat men mailfuncties wat meer begint te beveiligen, maar de mail-funtie uitschakelen heb ik zelf nog nooit gehoord. Wat bijvoorbeeld wel vaak gedaan wordt is inderdaad de poort van de SMTP-server veranderen. Dit omdat sommige providers (voor internet bij je thuis dan) die poort meer en meer blokkeren.

Dat ini_set geblokkeerd wordt, is tegenwoordig ook wel erg vaak voorkomend. Het is echter wel dat dat de meeste providers als alternatief je eigen php.ini mogelijk maken.

Dat van die pear module, dat is natuurlijk hun keuze. Al kan je bij sommige providers ook dat zelf installeren, al is dat wel beperkt. In dit geval, vind ik het wel vaag dat ze die module niet installeren.

Stel jij hebt een applicatie aangekocht, maar kan dankzij hun het plots niet meer draaien. Oke, dat kan. Maar als ze het dan simpel kunnen oplossen, doe het dan ook even.

Die downtime is ook maar gezever. Het kan zijn dat jouw script een downtime veroorzaakt, wat op zich al lastig is. Daarvoor zouden hun servers al aardig overbevolkt moeten zijn. Dat ze het afschuiven op de klant, is laag.

Waarom verhuizen ze je? Wellicht omdat er inderdaad dus overbevolking is.

Wat betreft die back-ups, dat is een totaal verkeerd ingesteldheid van hun. Als zij besluiten jouw account verhuizen, wat de rede ook mag zijn (in dit geval, jij bent niet tevreden), moeten zijn zorgen dat dat prima loopt. Verder is het ook gangbaar dat ze een back-up maken van de hele server, en dat toch 1x per dag. Dat soort back-ups is dan wel niet voor klanten bedoeld. Eerder voor wanneer een server de geest heeft gegeven. Wat echter wel jouw verantwoordelijk is, gewoon routine-backups maken. Stel je site wordt gehacked, dan is dat jouw provider zijn schuld niet, en dan draag je de verantwoordelijkheid.

Ik zou van provider verhuizen.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.